شهر هوشی مین ویتنام، که با نام سایگون هم شناخته می شود، پرجمعیت ترین شهر ویتنام بوده که به نوعی قلب تپنده ویتنام نیز محسوب می شود. هوشی مین، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می توان با بازدید از آنها، با تاریخ کشور ویتنام بهتر و بیشتر آشنا شد. شهر هوشی مین در ابتدا با نام سایگون (Saigon) شناخته می شد؛ اما بعد از جنگ جهانی و به افتخار رهبر کمونیست کشور ویتنام، یعنی هوشی مین، نام آن را به هوشی مین تغییر دادند. هوشی مین، یکی از محبوب ترین شهرهای کشور ویتنام برای گردشگری بوده و معماری جالب خانه های آن، در کنار وجود ده ها معبد کوچک و بزرگ، موزه های متنوع و البته بازارها و مراکز خرید متفاوت و شلوغی و مردم مهمان نواز آن، باعث شده تا هوشی مین مقصدی محبوب برای گردشگران خارجی باشد. البته باید به یاد داشته باشید که اگر به هوشی مین سفر کردید، باید به دلیل شلوغی این شهر صبور باشید و انتظار دیدن تعداد زیادی اتوموبیل، دوچرخه و موتور سیکلت خودتان را آماده کنید!

در ادامه به معرفی مهمترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری هوشی مین ویتنام خواهیم پرداخت که در سفر به ویتنام، می تواند مرجعی خوبی برای گشت و گذار در شهر باشد؛ پس همراه ما باشید.

برای سفر به شهر هوشی مین ویتنام، تور ویتنام بهترین گزینه است. با کلیک بر روی لینک تور ویتنام، از شرایط سفر به این کشور زیبا آگاه شوید.


1) کلیسای نوتردام

notherdam

بیشتر مردم هوشی مین، مسیحی هستند و مردم مذهبی این شهر برای عبادت، " کلیسای نوتردام هوشی مین " را انتخاب می کنند. این کلیسا در فاصله سال های 1863 تا 1880، در زمانی که ویتنام در مستعمره کشور فرانسه قرار داشت، ساخته شد. معماری جالب کلیسای نوتردام، برگرفته از معماری فرانسوی بوده و آجرهای قرمز رنگ آن از شهر مارسی و شیشه‌های رنگی‌اش از شهر شارتر در فرانسه به این مکان منتقل شده‌اند. برج های دوقلو این کلیسا ارتفاعی در حدود 60 متر داشته و ناقوس های 6 تایی آن، به طور مرتب به صدا در می آیند.

2) موزه یادگار جنگ هوشی مین

war

موزه یادگار جنگ هوشی مین یا War Remnants Museum، تاریخچه جنگ ویتنام را به خوبی روایت می کند که در سال 1975 میلادی افتتاح شد. هر دیواره این موزه، یادآور دوره تارخی خاصی از این کشور است و تجهیزات نظامی متنوعی در این موزه به نمایش درآمده اند. این موزه، فجایع جنگ و تأثیرات استفاده از سلاح شیمیایی بر روی کودکان را به‌صورت تصویری نشان می‌دهد و نمایشگاه‌های بسیاری درمورد جنایات جنگی آمریکا را شامل می‌شود.

3) موزه هنرهای زیبای هوشی مین

at

این موزه یکی از زیباترین موزه های شهر هوشی مین و کشور ویتنام است که دارای 3 طبقه بوده و مجموعه ای بی نظیر از آثار هنری ویتنام، شامل مجسمه سازی، نفت، نقاشی ابریشم و نقاشی لاک، و همچنین سبک‌های سنتی از جمله نقاشی‌های چوبی در هانگ هو و سبک‌های کیم هونگ به عنوان سرامیک ویتنامی، در این موزه به نمایش درآمده اند.

4) معبد کائودای مقدس

temple

این معبد یکی از زیباترین معابد شهر هوشی مین است که بازدید از آن در سفر به هوشی مین، خالی از لطف نیست. «کائو دای» یک فرقه‌ی مذهبی نسبتا جدید است که قدمت آن به ۱۰۰ سال هم نمی‌رسد.

5) برج مالی بیتکس کو هوشی مین

Building

برج مالی بیتکس کو یا Bitexco Financial Tower، از بلندترین برج های شهر هوشی مین است که ارتفاع آن به 262 متر می رسد و 68 طبقه را در خود جای داده است. این برج، بلندترین بنای ساختمانی شهر هوشی مین شناخته می شود. این برج با مهندسی پیچیده خود، 6 طبقه مغازه، سینما و فودکورت را شامل می شود و از طریق آن می توانید چشم اندازی تماشایی و بی نظیر را از رودخانه سایگون و مناظر اطراف داشته باشید.

6) میدان هوشی مین

ho chi min square

بدون شک، میدان هوشی مین را می توان یکی از زیباترین جاذبه های شهر هوشی مین دانست که به خیابان «نگوین هو» (Nguyen Hue) نیز راه دارد. ساختمان شهرداری هوشی‌ مین نیز به این میدان معروف اشراف دارد. این میدان و باغچه ها و درختان اطراف آن در هنگام شب نورانی می شوند و نورپردازی آن منظره ای زیبا و دیدنی را به وجود می آورد.

7) موزه شهر هوشی مین

موزه شهر هوشی‌ مین یا Ho Chi Minh City Museum، در کاخی زیبا و دیدنی واقع شده که قبلا از آن به عنوان اقامتگاه فرماندار فرانسه استفاده می شده است. جالب است بدانید که این موزه قبلا با عنوان " موزه انقلاب هوشی مین " شناخته می شد و در آن داستان شهر هوشی‌ مین و سنت‌های مربوط به ازدواج و تقلای این کشور برای کسب استقلال را از طریق آثار باستانی مختلفی همچون نقشه‌های تاریخی، ظروف، آثار هنری و لباس‌های سنتی به نمایش می‌گذارند. یکی از مزیت های این موزه، قرار گرفتن راهروهای مستحکمی است که به کاخ استقلال هوشی مین نیز راه دارند.

8) تونل های کوچی هوشی مین

این تونل ها، در شمال غربی شهر هوشی مین واقع شده اند و 250 کیلومتر طول دارند. این طونل ها در زمان سلطه فرانسه بر ویتنام و با ابزارهای کاملا ابتدایی ساخته شده اند. این تونل ها که در سال 1960 ساخته شده اند، باع شد تا مردم برای پناه گرفتن از حملات آمریکایی ها از آنها استفاده کنند. این تونل ها مدت زمان جنگ را طولانی کردند و باعث شد تا ویتنامی ها در جنگ با آمریکایی ها بقا پیدا کنند و هزینه های زیادی را به آنها تحمیل کنند.