باید ها و نبایدهایی هستند که عمل کردن به آنها قبل از اقدام به سفر موجب آسایش شما در هنگام بازگشت از سفر و آسودگی خاطرتان در طول سفر می شود . قبل از رفتن به سفرهای طولانی، آیا اطلاع دارید چگونه اوضاع را برای بازگشت به منزل فراهم کنید؟



برای اینکه بازگشت از تعطیلات هم  به میزان سفری که از آن لذت بردید، دلپذیر، راحت و لذت‌بخش باشد، قبل از آنکه به سفر بروید، انجام مجموعه‌ای از فعالیت ها لازم است. معمولا مسافران مدت زیادی را صرف برنامه‌ریزی برای سفر و گذراندن تعطیلات دوست داشتنی می‌کنند و این برنامه ریزی فعالیت های مختلفی از جمله رزرو پرواز و رزرو هتل و رستوران و جستجو در خصوص مکانهای دیدنی مقصد مورد نظر را شامل می شود.کمتر افرادی پیدا می‌شوند که همین اندازه وقت را صرف آماده‌ شدن جهت بازگشت به خانه می‌کنند و این امر باعث می‌شود که زمان ورود به منزل را تبدیل به لحظه‌ای سخت و ناراحت کننده تبدیل کنند. مثلا اگر شما قبل از اقدام به سفر، شیر آب را محکم نکرده باشید، پس از بازگشت به خانه با مشکل روبه‌رو شدن با هزینه‌های زیادی برخورد خواهید کرد. با ما در این مقاله همراه باشید تا مجموعه فعالیت هایی را بیاموزید که می باید قبل از اقدام به سفر و جهت آنکه بازگشت به خانه دلپذیر باشد، انجام بدهید.



همه‌چیز را منظم و مرتب کنید. فهرستی از مجموعه فعالیت ها و کارهایی که باید یک هفته، یک روز یا همان صبح قبل از شروع سفر انجام دهید را آماده کنید. کارهای واجب و ضروری می‌تواند شامل تخلیه‌ی سطل‌های زباله، بررسی مواد غذایی درون یخچال و خالی کردن آن باشد. حالا بهترین زمان برای بعضی تمیزکاری‌های کوچک، ولی مهم، مانند دور ریختین پارچه های قدیمی و اسکاچ های ظرفشویی و همین طور ادویه‌های تاریخ‌مصرف‌ گذشته می باشد.

مقداری خرید انجام دهید. اگر قرار است سفرتان بیشتر از یک هفته طول بکشد، ذخیره کردن مواد غذایی تازه در خانه دیگر لازم نیست اما، اینکه مقداری غذای حاضری یا اسنک و آجیل و تنقلات و یا چند غذای کنسروی آماده در یکی از کابینت‌ها جای دهید، حتما بعد از بازگشت از سفر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و زمانی که چمدان‌ ها را باز می‌کنید، به دردتان خواهد خورد.

وسایل برقی را از برق جدا کنید. وسایل برقی زیادی در هر خانه‌ ها وجود دارند که حتی زمانی که خاموش هستند، انرژی مصرف می‌کنند. از برق جدا کردن وسایلی مانند تلویزیون، گیرنده های دیجیتالی و سیستم های سوتی،وسایل آشپزخانه از قبیل مایکروویو و قهوه ساز و کنسول‌های بازی می‌تواند به کاهش مصرف انرژی و همچنین امنیت در برابر خطر اتصالی و آتش سوزی کمک کند.
بیشترین تاثیرگذاری جهت صرفه‌جویی در مصرف برق را آب‌گرم کن‌ها و پکیج های گرمایشی دارند. زمانی که از برای مدت بیش از یک روز از شهر خارج می‌شودید، درجه‌ی حرارت آن‌ها را پایین بیاورید. فقط کافیست چند دقیقه قبل از آنکه به آب گرم نیاز داشته باشید، آب‌گرم‌کن را به حالت عادی با درجه بالاتر برگردانید.



ملحفه های خود را بشویید. هیچ‌چیز آرامبخش تر از خوابیدن و استراحت کردن در رختخوابی با ملحفه های تمیز نیست مخصوصا پس از آنکه از سفر و خوابیدن در تخت‌هایی که بطور مشخص متعلق به شخص شما نبوده اند و به آنها عادت ندارید، برمی‌گردید.

شیر فلکه ی اصلی آب را ببندید. بستن فلکه‌ی آب منزل، عملی در جهت صرفه جویی اقتصادی نیست، بلکه با انجام  این کار از وارد شدن خسارت‌های احتمالی به خانه جلوگیری می شود. پس از آنکه شیر فلکه اصلی آب را بستید، یکی از شیرهای آب در قسمتی از منزل را باز کنید تا هر اندازه آبی که در لوله‌ها باقی مانده از آن خارج شود. پس از بازگشت به خانه، شیر اصلی آب را به آرامی باز کنید تا احتمال واردآمدن هرگونه فشار و آسیبی به لوله‌ها و وسایل منزل را به حداقل برسانید.

کلید دوم و زاپاس خانه را به یکی از همسایه های مورد اطمینان بسپارید. از یکی از همسایه های مورد اطمینان بخواهید که حواسش به منزل شما باشد. آن‌ها به گلدان ها آب خواهند داد، به ماهی‌ها یا حیوان خانگی رسیدگی خواهند کرد و مراقب خانه خواهند بود تا باز گردید.