بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان
1398/09/03 گردشگری

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک اما غنی از فرهنگ و تمدن با مردمانی مهمان نواز بوده که در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین ایرانیان تبدیل شده است. ارمنستان یکی از زیباترین کشورهای همسایه ایران بوده که می توان برای یک تور خارجی به یادماندنی و لذتبخش با کمترین هزینه، روی آن حساب کرد. یکی از مزایای سفر به ارمنستان، سهل الوصول بودن ویزای آن است که باعث شده تا تور ارمنستان، بیش از پیش در بین گردشگران مطرح شود. پیوند فرهنگی ای که بین مردم ارمنستان و ایران وجود دارد، باعث شده تا این کشور میزبان بسیاری از ایرانیان برای تحصیل، زندگی و سفرهای تفریحی باشد. اما پیش از سفر به ارمنستان، بهتر است اطلاعاتی از قبیل بهترین زمان سفر به ارمنستان را کسب کنیم. در این مطلب به موضوع بهترین زمان سفر به ارمنستان خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، با کلیک بر روی لینک تور ارمنستان و یا تور ایروان بهترین و متنوع ترین قیمت ها را بیابید.


ایروان ارمنستان، پایتخت و مهمترین شهر ارمنستان است که به عنوان مشهورترین و زیباترین شهر توریستی ارمنستان نیز محسوب می شود و مقصد بسیاری از گردشگران از سفر به ارمنستان ایروان است. این شهر بیش از 1 میلیون نفر جمعیت داشته و با سرمایه گذاری عظیم در صنعت گردشگری، پیشرفت زیادی در این زمینه داشته است و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر دنیا است. به طور کلی، ارمنستان از ابتدای قرن 21 افزایش تقاضا برای سفرهای بین المللی همواره سعی کرده با ترویج گردشگری و ایجاد زیرساخت های مناسب آن، از سایر رقبا عقب نیفتاده و چه بسا از آنها پیشی بگیرد که تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوده است.

ارمنستان به عنوان یک مقصد گردشگری، جذابیت ها و جاذبه های خاص خود را دارد. این کشور به نوعی شهر اپراها و جشنواره های موسیقی متعدد نیز محسوب می شود و در سفر به ارمنستان، با پارک‌ها و چشمه‌ها، کافه‌ها و مجسمه‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ به هیچ وجه فرصت بازدید از خانه اپرا و کلیسای زیبای شهر، بنای مادر ارمنستان (Mother Armenia) و همچنین بناهای تاریخی بی‌شمار از دوره حکمفرمایی شوروی را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان با توجه به میانگین دما، می توان فصول بهار و تابستان دانست. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه‌ای از سال سرد و در نیمه دیگر دلپذیر است. جالب است بدانید که ایروان ارمنستان رتبه 40 از 100 را در بین شهرهای توریستی جهان از نظر آب و هوایی داراست و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از ایرانیان حداقل یک بار تور ارمنستان را به عنوان یکی از سفرهای خارجی خود، انتخاب کنند. اینکه چه زمانی بهترین زمان سفر به یک مقصد گردشگری باشد، وابسته به شرایط دمایی و بارش آن منطقه است. ارمنستان، در نیمه اول سال، از اواسط فروردین ماه (ژوئن) تا اواخر شهریور ماه (سپتامبر)، از نظر شرایط آب و هوایی، در بهترین حالت ممکن قرار دارد. درست در این زمان است که ارمنستان شلوغ ترین ماه های گردشگری خود را سپری می کند. میانگین دمای هوا در این فصل، 27 تا 30 درجه سانتی گراد است، دمایی مطبوع و دلپذیر که سفر به ارمنستان را بیش از پیش لذتبخش تر و به یادماندنی تر می کند. در این بازه زمانی، ارمنستان مملو از گردشگرانی است که برای سپری کردن اوقات فراغت خود و بازدید از جاذبه های دیدنی ازمنستان و ایروان، به این کشور سفر کرده اند. البته در این زمان، هزینه های اقامت در ایروان کمی بالاتر است. پیشنهاد می کنیم اگر در این فصل به ارمنستان سفر کردید، حتما یک روز اوقات فراغت خود را به همراه دوستان و خانواده، صرف تماشا کردن صنایع دستی زیبا یا گشت و گذار در نمایشگاه‌هایی که تاریخ ارمنستان را به شما نشان خواهند داد، کنید. شهر ایروان، شهر فستیوال ها نیز محسوب می شود، و همزمان با اوج ماه های گردشگری در این شهر و ورود گردشگران مختلف، جشنواره ها و فستیوال های مختلفی نیز در این شهر برگزار می شود، که می توانید قبل از سفر به ارمنستان، تاریخ برگزاری این جشنواره ها را پیدا کنید و در حین حضورتان در این کشور زیبا در آنها شرکت کنید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS