لباس های نامناسب برای پرواز
قوانین در نظر گرفته شده در پوشش هوایی با پوشش زمینی متفاوت هستند. وقتی باید ساعت‌ها در مسافرت هوایی و در محیط هواپیما با شرایط خاصی که دارد قرار بگیرید، راحت بودن و سلامت جسم و روح در آن محیط، بیشتر از شیک پوش بودن اهمیت پیدا می‌کند. تنها باید لباسی بپوشید که برای شما راحت است. در این صورت حتما از شخصی که با پوشیدن لباس‌های به ظاهر شیک و یا تنگ و مصنوعی سراپا عرق کرده،آسوده تر هستید و شیک ‌تر به نظر خواهید آمد. با امرداد تور همراه باشید تا به شما بگوییم در سفرهای هوایی چه لباس هایی مناسب نیستند و باید از پوشیدن آنها اجتناب کنید.



کفش های پاشنه دار
با اینکه این موضوع بسیار واضح و ساده می باشد، همچنان بسیاری از افراد هنگام پرواز کفش نامناسب به پا دارند. قدم زدن در فرودگاه با یک جفت کفش راحتی، کار را برای شما بسیار آسانتر می کند. علاوه بر این، پوشیدن کفش‌های نامناسب و سنگین به جای قرار دادن آنها در چمدان به شما کمک خواهد کرد تا فضای بیشتری در دسترس داشته باشید و همینطور شامل اضافه بار نشوید.

کفش‌های سخت و سنگین
پوتین ها و بوت های سخت و بنددار را تصور کنید، تفاوتی ندارد که زمینی سفر میکنید یا هوایی، در هر حالت آنها کابوس هر مسافری هستند که عجله دارد و از بدشانسی در صف حراست، پشت سر شما قرار گرفته و شما مشغول باز کردن بندهای بی‌شمار آن هستید. بهتر است در هنگام پرواز، دمپایی یا کفش‌های راحتی به پا کنید که پوشیدن آنها ساده باشد چون باید در صف حراست فرودگاه، آنها را از پای خود خارج کنید.

لباس‌هایی که منفذ تنفسی ندارند
هر نوع لباس یا پوششی که منفذ تنفسی ندارد را، مانند لباس‌های نایلونی، فراموش کنید. بارانی های نایلونی را هم به این لیست اضافه کنید.  فراموش نکنید لباس‌هایی که تنفس ‌پذیری کمی دارند، در فضاهای بسته و هوای گرم عرق را روی پوست نگه داشته و از گردش و جریان هوا نیز جلوگیری می‌کنند. وقتی هواپیما زیر نور خورشید در حال حرکت است و فضای داخل کابین هواپیما هم گرم و خفه حس می‌شود، پوشیدن لباس‌های تنگ و نایلونی به هیچ وجه شیک نیست و حتی به اطرافیان نیز احساس خفگی و گرما را القا می‌کنید.

لباس های تنگ
در مورد ترومبوز سیاهرگی (vein thrombosis) چه می‌دانید؟ این مشکل وقتی اتفاق می‌افتد که خون در سیاهرگ‎ها لخته شود. این لخته‌ها می‌توانند منجر به آمبولی ریه (pulmonary embolism) شوند که بسیار کشنده می‌باشد. طبق پژوهش دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در آمریکا، نشستن طی مدت زمان طولانی می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری ترومبوز سیاهرگی را افزایش دهد. همینطور پوشیدن لباس‌های تنگ می‌توانند چنین ریسکی به همراه داشته باشند.

لباس‌های پیچیده
معمولا سرویس‌های بهداشتی هواپیما، بسیار کوچک هستند. بنابراین جای زیادی برای حرکت اضافه و مانور دادن ندارید. به همین دلیل است که شلوارهای راحت با نام تجاری Claspies برای استفاده در این سرویس‌ها و موقعیت های مشابه ابداع شده‌اند. توجه داشته باشد که مبادا کیف پول‌تان در سرویس بهداشتی بیفتد، حتما چیزی بپوشید که در سرویس بهداشتی با چنین مشکلاتی روبرو نشوید. توجه داشته باشید از پوشیدن لباس‌های پیچیده یا شلوارها یا دامن‌های بلند که ممکن است خیس شوند خودداری نمایید.

ادکلن
به خاطر در نظر گرفتن آرامش و راحتی دیگر مسافران هم که شده، از مصرف ادکلن در موارد این چنینی خودداری نمایید. ادکلن‌هایی با رایحه های تند، اسپری بدن و غیره، نباید در طول مسیر پرواز مورد استفاده قرار بگیرند. ممکن است ادکلن مورد علاقه شما برای برخی از مسافرین دیگر بسیار ناخوشایند باشد و یا حتی ممکن است برخی دیگر به آن حساسیت هم داشته باشند. در صورت لزوم می‌توانید پس از فرود در فرودگاه و روانه شدن به سوی مقصد، از ادکلن و یا خوش بو کننده مورد نظرتان استفاده کنید.

لنز چشم
معمولا فضای داخل هواپیما آنقدر خشک است که ممکن است سلامت مسافران به خطر بیفتد. در صورتی که در این فضا چشم شما خشک باشد و رطوبت کافی نداشته باشد، استفاده از لنز می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. پس بهتر است هنگام پرواز، استفاده از لنز طبی و یا رنگی را فراموش کنید

لباس گرم
بهتر است که در هواپیما لباس سبک بپوشید. اما هواپیماها اغلب خیلی سرد هستند و حتی پیش آمده پتو هم بین مسافرین توزیع شود. بنابراین  بهتر است با استفاده از پتو با هوای خنک داخل کابین مبارزه کنید تا اینکه بخواهید لباس گرم بپوشید.

لباس‌های نامناسب
اغلب شرکت‌های هواپیمایی قضاوت در مورد لباس و پوشش مسافران را به مهمانداران پرواز واگذار می‌کنند. با این حال چطور می‌توان متوجه شد که یک لباس برای پرواز مناسب است یا خیر؟ از گذشته درس بگیرید، تا به حال مسافران زیادی به خاطر پوشیدن لباس های کوتاه و پوشش های نامناسب، شلوارهای پر از جیب و حتی تیشرت‌هایی که روی آنها عبارت‌های توهین ‌آمیز نوشته شده، از سوار شدن به هواپیما منع شده‌اند