جاذبه های دبی

دبی، شبیه به هیچ کجای دیگر جهان نیست. دبی شهریست کاملا منحصربه‌فرد، شهری که ادعا می‌شود سرعت رشد و پیشرفتش از هر شهر دیگری در جهان بیشتر بوده. شهری که در نیم قرن گذشته از بندری کوچک به باشکوه‌ترین، دیدنی‌ترین و مشهورترین مقصد گردشگری شهری جهان مبدل شده است. دیدنی‌ها و جاذبه‌های چنین شهری فراتر از حد تصور رفته و روز به روز به این تعداد اضافه می‌شود.



دیدنی های دبی یا پایتخت خرید خاورمیانه

دبی بیش از هفتاد مرکز خرید عظیم را در خود جای داده و به همین دلیل پایتخت خرید خاورمیانه نام گذاری شده. شایان ذکر است که بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان نیز در این شهر قرار دارد.ا

مدینه جمیرا

تفریح گاه حیرت‌انگیز مدینه جمیرا در دبی، مکانی است دیدنی که تشکیل شده از مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس و مجلل و امکانات تفریحی بسیار جذاب که طراحی و ساخت آن، برگرفته از شهرهای سنتی مناطق عرب‌نشین می باشد.

دیرا سوکس

در مرکز دبی قدیمی و در منطقه دیره، بازارهای زیادی وجود دارد. بازارهایی که از فروشگاه های پر زرق و برق جواهرفروشی تا کوچه‌هایی که مملو از بوی ادویه‌‌های معطر عربی‌ می باشد

موزه دبی

یکی از جذاب ترین و دیدنی‌ترین مکان‌ها برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ گذشته دبی موزه این شهر می باشد 

سافاری

هیجان و جذابیت را در صحراهای دبی تجربه کنید، اسکی روی ماسه و سوار شدن بر موتور چهارچرخ یکی از جذابیت های پر طرفدار در دبی می باشد

داو ورفیج

در اینجا صدها داو یا همان کشتی های  یک دکلی عربی در حاشیه ساحل  لنگر انداخته اند و یکی از زیباترین و رویایی‌ترین مناظر جهان را خلق کرده‌اند.

غذای های عربی

غذاهای لذیذ عربی، از انواع کباب تا برنج های خوش طعم و معطر عربی را بچشید. شما حتما باید با غذاهای بومی این منطقه آشنا شوید. تنوع غذاها و طعم‌های دبی هر سلیقه‌ای را ارضا خواهد کرد.

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای جهان می باشد با محوطه ای بسیار بزرگ، گنبد و مناره‌های زیبا و عظیم و همینطور نمازخانه‌ای مجلل در داخل. در واقع این بنا با شکوه ترین جاذبه‌ی دبی به حساب می‌آید. 

برج خلیفه

بلندترین ساختمان جهان هم‌چون یک موشک فضایی غول پیکر در قلب و مرکز شهر دبی سربرآورده.

 واحه‌ی العین

این واحه که در واقع یک باغ مطالعات گیاه‌شناسی می باشد، یکی از چندین واحه‌ی دبی است که در مرکز آن واقع شده. بیش از یکصد گونه خرما و در مجموع ۱۴۷۰۰۰ درخت خرما در این واحه سرسبز وجود دارد. اگر مایلید کمی از شلوغی شهر  فاصله بگیرید حتما از واحه‌ی العین دیدن نمایید

جاده شیخ زید

شیخ زید شبیه به مسیر یا خیابانی در آینده و فیلم های تخیلی به نظر می‌آید که سراسر با آسمان‌خراش‌های غولپیکر در بر گرفه شده. آسمان‌خراش‌هایی که بعضی بدون‌شک یک اثر هنری‌ و بعضی کاملا غیرمعمول و خاص به نظر می‌آیند

خانه شیخ سعید المکتوم

خانه پیشین شیخ مکتوم، حاکم دبی، تبدیل به جاذبه ای گردشگری شده و پر شده از مجموعه‌ عکس‌های دیدنی از چهره‌ی قدیمی دبی که ارزش تماشا کردن آن بسیار است.

مسجد جمیرا

زیباترین مسجد دبی نمونه‌ای از معماری نوین اسلامی می‌باشد. این مسجد در هنگام برگزار شدن تورها و سمینارهای آموزشی برای بازدیدکنندگان باز است.

برج العرب

یکی از شناخته‌شده‌ترین و دیدنی‌ترین ساختمان‌های دنیا، هتل برج‌العرب است که به شکل بادبانی سفید و باشکوه برفراز سواحل جنوبی دبی قدعلم کرده است.

اسکی در دبی

از جاذبه های باورنکردنی دبی پیست اسکی عجیب و غریب مانند پیست‌های ارتفاعات کوه های آلپ است که درست در مال امارات قرار گرفته. یک پیست اسکی در شهری که دمای هوای آن به بالاتر از پنجاه درجه می‌رسد می‌تواند هیجان انگیز ترین جاذبه این شهر باشد

بستکیه

بستکیه یکی از منطقه های قدیمی شهر و در نزدیکی موزه دبی واقع شده که بافت قدیمی خود را حفظ کرده. کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی با بادگیرهای مرتفع این محله قدیمی و سنتی را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دبی تبدیل کرده.

بازار روباز سوق 

این بازار درست به سبک بازارهای سنتی عربی بازسازی و مورد استفاده قرار می گیرد. در این بازار همه چیز از برند های مختلف جهانی از انواع لباس و جواهرات یافت می‌شود.

موزه تمدن اسلامی شارجه

این موزه‌ی خاص و منحصربه‌فرد نمایشگاهی است دیدنی از تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی و خاور میانه به هنری ترین شکل ممکن در برابر چشم گردشگران قرار گرفته.