نپال کشوری زیبا و کوچک در قاره آسیا بوده که در بلندترین نقطه زمین، یعنی در میان رشته کوه های بلند هیمالیا قرار گرفته است. نپال با کشورهای چین از شمال، و از جنوب، شرق و غرب با کشور هندوستان همسایه بوده و تأثیر این همسایگی را در سفر با تور نپال به راحتی می توان در فرهنگ و معماری های کشور نپال و شهرهای مختلف آن مشاهده کرد. کاتماندو پایتخت نپال و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر نپال محسوب شده که حدود 30 درصد از جمعیت 26 میلیون نفری نپال را در خود جای داده و با داشتن آثار تاریخی و باستانی بی نظیر و متنوع، معبدهای کوچک و بزرگ بسیار و همچنین طبیعتی چشم نواز و زیبا، تبدیل به معروف ترین و محبوبترین شهر نپال برای گردشگران خارجی شده است. کاتماندو با وجود شلوغی خیابان‌ها، ترافیک‌های طولانی، تنوع عطرها و رنگ‌ها و جاذبه‌ها و سبک زندگی متفاوت، برای بسیاری از افرادی که مشتاق سفر به نپال هستند، جذاب و تکرار نشدنی است. با وجود آنکه زمین لرزه سال 2015، آسیب زیادی به این کشور زد، اما بسیاری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی نپال همچنان پابرجاست و دولت این کشور نیز شروع به بازسازی و ترمیم بخش های آسیب دیده این کشور کرده است. جغرافیای نپال شامل کوه های بلند و سر به فلک کشیده که 75 درصد مساحت این کشور را در برمی گیرند (شامل ۸ کوه بلند دنیا از جمله اورست که بلندترین نقطه دنیا به شمار می‌رود)، زمین های حاصلخیز و مسطح و همچنین کوه پایه ها و تپه های جنگلی است. در این مطلب با بهترین زمان سفر به نپال آشنا خواهیم شد؛ پس همراه ما باشید.

اگر تا به حال به نپال سفر نکرده اید، تور نپال شرایط سفر به این کشور دیدنی را برای شما فراهم خواهد کرد.


Best time to Travel To Nepal

مانند بسیاری از مقاصد گردشگری، نپال نیز دارای زمان های مشخصی است که در این زمان سفر به نپال، شما را با بهترین شرایط آب و هوایی این کشور رو به رو خواهد کرد و لذت سفر را دو چندان می کند.

از اواخر دسامبر تا فوریه (اواخر آذر تا اوایل بهمن)، هوای نپال در طول روز مطبوع است، اما باید توجه داشت که درجه حرارت در شب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. خصوصا در نواحی کوهستانی و پای کوهی نپال. ژانویه سردترین ماه نپال است، به همین دلیل تعداد بازدیدکنندگان کمی از فرصت بازدید از جاذبه های دیدنی نپال برخوردار هستند. بسیاری از هتل ها و اقامتگاه ها برای ارائه خدمات مناسب در این فصل به مسافران خود شومینه، پتو و بطری های آب گرم ارائه می دهند.

Best Time to Travel to Nepal

ماه مارس (اواسط اسفند تا اواخر فروردین) در نپال آغاز بهار است، هنگامی که درجه حرارت هوا افزایش می یابد و بسیاری از گل های گونه rhododendrons bloom شکوفا می شود و مناظر طبیعی نپال را چشم نوازتر می کند. روزها در ماه های مارس و آوریل (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت) طولانی تر بوده و آنها را برای سفر به نپال مناسب و مطبوع می کند، اگرچه درجه حرارت هنوز در شب کمی سرد است. ماه مه (اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد) یکی از گرم ترین ماه های سال است اما قبل از رسیدن زمان بادهای موسمی، ابر و باران را به ارمغان می آورد.

Nepal Climate Guide

فصل موسمی بادها و بارش های زیاد در نپال از ژوئن تا آگوست (تیر تا شهریور) رخ می دهد. روزها گرم (تا 30 درجه سانتیگراد)، مرطوب و با رطوبت زیاد بوده و به دلیل توپوگرافی نپال، باران ها اغلب در شب رخ می دهد که منجر به وجود آمدن مناظر زیبایی در صبح می شود. در این مقطع از سال امکان گشت و گذار در شهرهای نپال وجود دارد، اما باید خود را برای روبه رویی ناگهانی با بادهای تند و بارش های سنگین باران آماده کنید!

با از بین رفتن شرایط موسمی آب و هوایی در ماه سپتامبر (شهریور)، نپال از آسمان زیبا، هوای تازه و مناظر باورنکردنی و چشم نواز برخوردار می شود. اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) دو ماه از بهترین ماه های سال برای بازدید و سفر به نپال هستند، زیرا روزهای خشک و آسمان صاف و درخشان، پیاده روی را آسانتر کرده و وسعت دید خوبی را به شما می دهد که فرصتی بی نظیر برای عکاسی از مناظر و چشم اندازهای طبیعی نپال را فراهم می کند.

Best Time to Travel to Nepal

منبع: Audleytravel