آنتالیا شهری زیبا، توریستی و بندری در جنوب غربی کشور ترکیه است که هر ساله مملو از گردشگران از سراسر دنیا می شود. آنتالیا، مدت ها است که به یک مقصد محبوب و پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی تبدیل شده است و بسیاری از هموطنانمان تور آنتالیا را برای سفرهای خارجی خود انتخاب می کند. در این مطلب، به بررسی بهترین زمان سفر به آنتالیا خواهیم پرداخت. پس همره باشید.

همواره می توانید با کلیک بر روی لینک " تور آنتالیا " از شرایط و هزینه سفر به آنتالیا مطلع شوید.


جالب است بدانید که آنتالیا، در سال های دور، تنها گذرگاه ورود به سواحل غربی ترکیه بوده که در سالهای اخیر به یکی از پرطرفدارترین و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه تبدیل شده است. آنتالیا که بزرگترین شهر در خط ساحلی غرب ترکیه است، به غیر از تنوع هتل ها و مراکز اقامتی متعددی که دارد (با خدمات بسیار خوب و در سطح استانداردهای جهانی)، جاذبه های دیدنی و متفاوتی را هم در خود جای داده است. مرکز شهر آنتالیا، منطقه حفاظت شده قدیمی و شگفت انگیز به نام کالیچی (Kaleiçi) به معنای «درون قلعه» دارد که شاید کمتر کسی اسم آن را شنیده باشد، اما یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا محسوب می شود. کوچه های پر پیچ و خم و زیبای آنتالیا، یادگار دوران شکوه عثمانی در این شهر است که با قدم زدن در آنها می توانید به آن دوران سفر کنید. بیرون از بخش مرکزی آنتالیا، دو ساحل فوق‌العاده و زیبا که انتظار شما را می کشد و یکی از بهترین موزه‌های کشور ترکیه قرار دارند که می توانند برای سپری کردن اوقات فراغتتان در آنتالیا، کمک بسیاری کنند.

Antalya

اما در این مطلب قصد داریم تا بهترین زمان سفر به آنتالیا را بررسی کنیم. مانند هر مقصد گردشگری دیگری، آنتالیا نیز دارای فصل مناسبی از گردشگری است که با عنوان فصل سفر به آنتالیا شناخته می شود. از منظر آب و هوایی، فصل های بهار و تابستان بهترین زمان سفر به آنتالیا هستند و آنتالیا در این مدت در شلوغترین حالت خود قرار دارد. با این وجود، سایر فصول سال نیز، آنتالیا میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است که البته شمار آنها بسیار کمتر از تعداد گردشگرانی است که در فصل های بهار و تابستان به آنتالیا مراجعه می کنند که علت آن را می توان سرمای آب و هوا و ایجاد مشکل برای بازدید از جاذبه‌ها و سواحل دانست. اواسط فروردین ماه تا اوایل شهریور ماه را می توان نقطه اوج آنتالیا از نظر آب و هوایی دانست. درست زمانی که هوا در فروردین تا خرداد بسیار مطبوع و دلپذیر بوده و در تیر تا اوایل شهریور با گرما رو به رو خواهید شد که البته لذت شنا کردن در آب های نیلگون سواحل آنتالیا و استفاده از امکانات سواحل آن را دو چندان می کند. میانگین دمای آنتالیا در این مدت از 19 درجه شروع می شود و در گرمترین حالت خود به 36 درجه می رسد. البته باید توجه داشت که به علت قرار گرفتن آنتالیا در کنار دریا، این شهر همواره با دو عامل آب و هوایی موثر یعنی باد و رطوبت در چالش بوده که این موضوع باعث شده تا آب و هوای آنتالیا همواره در حال تغییر باشد.

Temperature and rainfall in Antalya. amordadtour.com

میانگین دما و بارش در آنتالیا

این جدول برگرفته از کجارو است.


منبع: LonelyPlant، کجارو


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.