کشور پهناور روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان، با داشتن تعداد بیشماری از جاذبه های گردشگری دیدنی و زیبا محبوبیت زیادی در بین گردشگران در سراسر دنیا پیدا کرده است. بسیاری از گردشگران روسیه را با جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن مانند میدان سرخ مسکو و کاخ کرملین می شناسند؛ اما جالب است بدانید که روسیه علاوه بر جاذبه های تاریخی، از جاذبه های طبیعی متنوعی نیز برخوردار است که می تواند در سفر به روسیه (تور روسیه) از آنها دیدن کرد که البته نیازمند وقت زمان و هزینه بیشتری است. اما مانند هر سفر دیگری بهتر است قبل از سفر به روسیه، شناختی از این کشور بزرگ و دیدنی داشته باشیم و با نکاتی درباره سفر به روسیه آشنا شویم. پس همراه ما باشید.

همواره می توانید با کلیک بر روی لینک " تور روسیه " از شرایط سفر به این کشور آگاه شوید.


1) ویزای روسیه

روسیه جزء آن دسته از کشورهایی است که برای سفر به آن نیاز به ویزای روسیه دارید. به همین دلیل باید قبل از سفر به روسیه ویزای توریستی یا گردشگری این کشور را (ویزای گردشگری صرفا برای افرادی صادر می شود که به قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های متنوع روسیه به این کشور سفر می کنند) دریافت کنید. نکته مهم آن است که ویزای روسیه بر اسا مدت زمان حضور در این کشور یا به عبارت دیگر مدت زمان رزرو هتل و همچنین زمان و روز پرواز صادر می شود. به همین دلیل بهتر است هنگام رزرو هتل یا خرید بلیط پرواز دقت کافی نمایید. زیرا پس از صدور بلیط امکان تغییر تاریخ یا مدت زمان آن وجود ندارد. البته در سال های اخیر و با توجه به روابط خوب دو کشور ایران و روسیه، گردشگران ایرانی برای سفر به شهر سنت پترزبورگ روسیه نیاز به ویزا ندارند که البته بهتر است قبل از خرید بلیط یا تور سنت پترزبورگ حتما این مورد را با شرکتی خدمات مسافرتی ای که از آن خرید می کنید، چک نمایید.

2) هزینه های سفر به روسیه

با وجود اینکه روسیه هر سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است، اما نمی توان این کشور را کشوری ارزان برای جهانگردان محسوب کرد. خصوصاً شهر مسکو پایتخت روسیه در فهرست گرانترین شهرهای جهان قرار دارد. واحد پول روسیه روبل نام دارد که بهتر است هنگام ورود به این کشور و در فرودگاه و یا شهر اقدام به تعویض یا خرید مقداری روبل کنید. زیرا همراه داشتن وجه نقد در روسیه و شهرهای گردشگری آن مانند مسکو و سنت پترزبورگ بسیار مهم است. کارت های اعتباری در همه جا پذیرفته نمی شوند و بسیاری از جاذبه های تاریخی آن مانند موزه ها از جمله موزه آرمیتاژ فقط با دریافت پول نقد اجازه ورود می دهند. البته کاخ کرملین از این موضوع مستثنی بوده و می توانید با پرداخت هزینه آن با کارت اعتباری وارد این کاخ شوید. همچنین خرید بلیط هواپیما و قطار نیز نیازمند همراه داشتن پول نقد است. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که هزینه وردی موزه ها و جاذبه های فرهنگی روسیه برای گردشگران و مسافران خارجی دو برابر شهروندان روسی است.

هزینه اقامت در روسیه یکی از بخش های پر هزینه شما در سفر به روسیه خواهد بود. روسیه تنوع زیادی از هتل ها را در خود جای داده است و می توانید هتل های ارزان قیمت را نیز برای اقامتتان انتخاب نمایید؛ نباید انتظارات زیادی در خصوص خدمات و امکانات از انها داشته باشید. اما نکته مثبت از لحاظ هزینه ای در سفر به روسیه سیستم های حمل و نقل عمومی و همچنین هزینه بازدید از جاذبه های فرهنگی آن است که هزینه زیادی ندارد. اما همانند هتل ها، غذا و نوشیدنی نیز از قسمت های پر هزینه شما در سفر به روسیه خواهند بود. به همین دلیل برای کاهش هزینه های سفر خود می توانید از رستوران هایی که شهروندان روسی از آنها استفاده می کنند غذا تهیه کنید. زیرا رستوران های بین المللی یا رستوران هایی که برای گردشگران تعبیه شده اند بسیار گران قیمت هستند.

3) زبان

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد تنهایی سفر کردن به روسیه را دارید باید بدانید که ممکن است زبان و ارتباط با مردم روسیه یکی از مشکلات شما باشد. در ایستگاه‌های قطار بیشتر علائم با الفبای سیریلیک نوشته می‌شوند. بیشتر فروشندگان بلیط، زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. اما در صورتی که با تور روسیه سفر می کنید از این بابت نگران نباشید. زیرا راهنمای تور همراه شما خواهد بود.

4) حمل و نقل عمومی در روسیه

سیستم حمل و نقل عمومی روسیه از شرایط خوبی برخوردار بوده و یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه مترو است. مترو روسیه و مخصوصاً مترو مسکو یکی از جاذبه های گردشگری این کشور نیز محسوب می شود. ایستگاه های تاریخی مترو مسکو به زیباترین شکل ممکن طراحی شده اند. اگر قصد جابه جایی زیاد با مترو را دارید بهتر است بلیت های چند سفره تهیه کنید تا مجبور نباشید هر بار در صف بایستید. این امر به کاهش هزینه های شما نیز کمک خواهد کرد.

اگر قصد جابه جایی در شهر با تاکسی را دارید، بد نیست بدانید که جابه جایی با تاکسی یکی از گرانترین روشها است و در بسیاری از موارد در شهرهای شلوغ مانند سنت پترزبورگ ممکن است در ترافیک گیر بیفتید. اگر جزء طرفداران وسایل نقلیه پاک هستید، این فرصت را دارید تا در شهر زیبای سنت پترزبوگ با استفاده از کرایه دوچرخه های ارزان قیمت آن به گشت و گذار بپردازید.

5) خرید کردن در روسیه

خرید کردن و تهیه سوغاتی همواره یکی از قسمت های لذتبخش سفر به هر مقصد گردشگری است و خرید کردن در روسیه هم لذت های خاص خود را دارد. اما نکته ای که لازم است بدانید این است که خروج برخی از کالاها از روسیه ممنوع است، مانند کالاهایی که دارای ارزش فرهنگی دارند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید کردن و تهیه سوغاتی از خرید اجناس یا کالاهایی که ممکن است هنگام خروج از روسیه شما را با مشکل روبه رو کند، صرف نظر کنید.

میانگین دما در روسیه در ماه های مختلف

6) فصل سفر به روسیه

روسیه کشوری است که در عرض های جغرافیایی بالا و نزدیک به قطب شمال قرار گرفته و به عناون یک کشور سردسیر شناخته می شود. شهرت زمستان های روسیه و علی الخصوص دو شهر معروف آن یعنی مسکو و سنت پترزبورگ بر هیچکس پوشیده نیست و مناظر برفی و دمای آن که در برخی اوقات تا منفی 25 درجه هم می رسد، جذابیت های خاص خود را دارد. اما کمتر کسی است که زمستان را برای سفر به روسیه انتخاب نماید و توانایی رویارویی به سرمای گزنده آن را داشته باشد. به همین علت بهار و تابستان، از ماه های ژوئن (خرداد) تا اواسط سپتامبر (شهریور) بهترین فصل سفر به روسیه محسوب می شود و در این ایام روسیه مملو از گردشگران از سراسر دنیا است و آب و هوای مطبوع روسیه در این ماه ها لذت سفر به آن را دو چندان می کند.


منبع: Priceoftravel, LonelyPlanet


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.