کشور زیبای ویتنام در جنوب شرق قاره آسیا، سالهاست که به یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. اگر جزء افرادی هستید که آشنایی زیادی با ویتنام ندارید و یا تا به حال به ویتنام سفر نکرده اید، باید بدانید که ویتنام جاذبه های گردشگری طبیعی و فرهنگی فوق العاده ای دارد که اتفاقا از شهرت خاصی نیز برخوردار است. در این مقاله به 8 دلیل برای سفر به ویتنام اشاره خواهیم کرد. پس همراه ما باشید تا سیری در ویتنام داشته باشیم.

همواره می توانید با کلیک بر روی لینک " تور ویتنام " از شرایط سفر به این کشور مطلع شوید.


1) شلوغی و سرزندگی در هانوی (پایتخت ویتنام)

در سفر به ویتنام، یکی از مواردی که می تواند شما را شگفت زده کند، بافت قدیمی و اصالت شهر هانوی، پایتخت ویتنام است. این شهر سراسر از کافه ها کوچک و بزرگ و خیابانی، بلوارهای پوشیده از درخت و معماری های شگفت انگیز است که می توان ریشه آن را در زمان استعمار ویتنام توسط فرانسه و حضور فرانسوی ها دانست. یکی از جاذبه های هانوی که می تواند تجربه شیرینی برای شما باشد، استفاده از توکی توکی ها (tuk-tuks swarming) یا همان موتورسیکلت های اتاق دار است که در جنوب شرق آسیا بسیار رایج است.

2) هوشی مین

هوشی مین نام یکی از شهرهای بزرگ و دیدنی ویتنام و همچنین نام اولین رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک ویتنام است. مقبره هوشی مین از سال 1969 میلادی نه در شهر هوشی مین، بلکه در هانوی قرار دارد. بازدید از مقبره هوشی مین قواعد خاصی دارد که مهمترین آن، رعایت سکوت است. پس به خاطر داشته باشید.

3) تنفس در دلتای مکونگ

دلتای مکونگ یکی از محبوترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری ویتنام است که در میان شهر هوشی مین و کشور همسایه آن یعنی کامبوج واقع شده و تقریبا همه گردشگران دلتای مکونگ را با بازارهای شناور (روی قایق) و همچنین قایق سواری روی رودخانه و گذر از تونل های طبیعی می شناسند. مکونگ که مجموعه ای از شاخابه‌ها و رودخانه‌ها و شالیزارها است، جاذبه های دیدنی دیگری هم دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست و سفر شما را پربارتر می کند؛ مناطقی مانند: می تو (Mỹ Tho)، پاگودای وین ترانگ (Vĩnh Tràng Temple)، کان تو (Cần Thơ) که بزرگترین شهر موجود در اطراف دلتای زیبای مکونگ بوده (بازار رنگارنگ و جذاب کای رنگ (Cai Rang) که صدها قایق موجود در آن با گل ها و میوه های رنگارنگ تزئین شده اند و تصاویر آنها را بیشتر در شبکه های اجتماعی می بینیم نیز در این منطقه قرار دارد)، اسکله‌ی نین کیو (Ninh Kieu Wharf)، پارک طبیعی کان جو (Cần Giờ Biosphere Reserve) و ... .

4) مهمان نواز بودن مردم ویتنام

مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، ممکن است از رفتار گرم و همراه با احترام مردم ویتنام شگفت زده شوید! ویتنام مردمی خونگرم و مهمان نواز دارد که با رویی گشاده از شما استقبال خواهند کرد. یکی از مکان هایی که ممکن است از رفتار گرم مردم آن به شدت خوشحال شوید، دلتای مکونگ است که کشاورزان آن به خوبی از شما و گردشگران استقبال می کنند.

5) لذت چشیدن قهوه ویتنامی

درست است که برزیل به کشور قهوه معروف است، و یا در سفر به ترکیه شاید قهوه های بسیاری را امتحان کرده باششد، اما خوب است بدانید که ویتنام دارای قهوه های مخصوص خود است که در بین گردشگران، طرفداران خاص خود را دارد. Ca Phe Den، نوعی قهوه سرد یا Ice Coffee معروف در کشور ویتنام است طعم مطبوعی داشته و لذت چشیدن آن شاید تا مدت ها فراموش نشود. برای پیدا کردن و نوشیدن این قهوه مشکلی نخواهید داشت و تقریبا در تمام خیابان های هوی آن و هوشی مین می توانید آن را پیدا کنید.

6) سواحل رویایی ویتنام

اگر تا به حال نقشه کشور ویتنام را دیده باشید، حتما متوجه شده اید که این کشور با توجه به موقیت و شکل جغرافیایی خود دارای سواحل متعددی است و در لیست برترین سواحل دنیا نیز قرار دارد. به طور مثال ساحل Nha Trang بهترین ساحل ویتنام برای موج‌باد‌سواری، ساحل Da Nang یکی از بهترین اقامتگاه‌های ساحلی را دارد و ساحل Mui Ne، با طبیعت و حیات وحش زیبایش محلی برای استراحت در دل طبیعت خواهد بود.

7) ارزان بودن سفر به ویتنام

اگر به دنبال سفری ارزان قیمت هستید و یا بودجه محدودی دارید، ویتنام می تواند یک گزینه مقرون به صرفه برای شما باشد. به طور کلی ویتنام کشور ارزانی است و تنوع قیمت ها از مراکز اقامتی و هتل ها گرفته تا سیستم حمل و نقل و غذا باعث شده تا در سفر به ویتنام (تور ویتنام) با خیال راحت بتوانید از سفرتان لذت ببرید. در شهرهای بزرگ ویتنام مانند هوشی مین و هانوی هم هزینه ها نسبت به شهرهای دیگر کمی بیشتر است؛ اما در مقایسه با سایر کشورهای دیگر به نسبت بازهم ارزانتر است.

8) طبیعت ویتنام

طبیعت ویتنام در بین تمام کشورهای جنوب شرق آسیا بی نظیر است. ویتنام را می توان کشور رودخانه های متعدد کوچک و بزرگ، جنگل همیشه سرسبز و سرزمین گونه های متعدد حیات وحش به شمار آورد. اگر هدفتان از سفر دیدن طبیعت بکر است، ویتنام را حتما جزء یکی از مقاصد گردشگریتان قرار دهید. سرتاسر کشور ویتنام را طبیعتی سرسبز، رنگارنگ و فوق العاده زیبا فرا گرفته است. اکثر شهرهای ویتنام دارای آب و هوایی استوایی هستند و با داشتن امکانات تفریحی فراوان در کنار هتل‌های لوکس و زیبا هر آنچه که از یک سفر به یادمادنی انتظار داشته باشید را، فراهم کرده است.


منبع: The Culture Trip, LonelyPlanet


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.