پاک ترین شهرهای جهان در سال 2020

پاک ترین شهرهای جهان در سال 2020
1399/02/06 گردشگری

پاک ترین شهرهای جهان در سال 2020

شرکت یا گروه «رزونانس» هر ساله لیستی از پاکترین و بهترین شهرهای جهان را منتشر می کند که شهر " وین اتریش " شهر موسیقی کلاسیک در اروپا، توانست عنوان پاکترین و سرسبزترین شهر جهان را از آن خود کند.


Green Cities in 2020

شرکت یا گروه «رزونانس» یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه مشاوره املاک، مستغلات، توسعه اقتصادی و گردشگری است. این شرکت هر ساله لیستی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی و گردشگری را بر اساس معیارهای مختلفی معرفی می کند. بر اساس گزارش رزونانس، طبق معیارهایی چون آب‌و‌هوا، تنوع و جنب‌و‌جوش شهری، لندن، پایتخت انگلستان در صدر لیست بهترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد. در صورتی که برای معرفی پاک ترین و سرسبزترین شهر جهان، نیاز به بررسی و تحلیل داده ها و عواملی چون کیفیت هوا، تعدد پیاده روها، مسیرهای دوچرخه سواری، دسترسی به تجهیزات کمپوست و بازیافت وجود دارد که بر اساس این معیارها، یکی از شهرهای اروپای مرکزی، یعنی وین اتریش در صدر این فهرست بندی قرار می گیرد.

شهر وین اتریش، به طور کلی در رده 36 شرکت رزونانس قرار می گیرد؛ اما در فهرستی که در روز جهانی زمین، یعنی سوم اردیبهشت (22 آوریل) منشر گردید، وین در رتبه اول قرار گرفت.

اگر به بررسی عوامل مؤثر در این فهرست بندی بپردازیم، به نتایج جالب توجهی خواهیم رسید که می تواند الگوی بسیار مناسبی برای شهرهای بزرگ کشورمان نیز باشد.

در آغاز بهتر است بدانید که حدود 30 درصد از انرژی کل شهر وین، از طریق انرژی های نوین و تجدیدپذیر و پاک تأمین می شود که مزیت بسیار بزرگی برای این شهر محسوب می شود. علاوه بر این تقریبا نیمی از جمعیت شهر وین برای رفتن به محل کار خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که این موضوع تأثیر شگفت انگیزی در کاهش ترددها و در نتیجه کاهش آلودگی هوا در وین دارد. بنابراین اگر این دو عامل کلیدی را با عواملی چون دسترسی راحت به فضاهای سبز شهری، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، بازیافت مواد دور ریختنی و 135 بازار کشاورزی ترکیب کنید، خیلی راحت می توان فهمید که چرا وین توانسته است لقب پاکترین و سبزترین شهر جهان را در سال 2020 به خودش اختصاص دهد.

Green Cities in 2020

اما شاید برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح شود که چرا شهرهای دیگری مانند کپنهاگن دانمارک، اسلوو نروژ و یا برخی شهرهای دیگر که معیارهایی مانند وین را دارند در این رده بندی قرار ندارند؟ برای پاسخ به این سؤال باید بدانید که گروه رزونانس این مقایسه را در بین 50 شهر پربازدید و مشهور جهان انجام داده و برای تعیین این شهرها، از تعداد کل بررسی‌های دریافت‌شده در سایت تریپ ادوایزر (Tripadvisor) استفاده کرده است.

علاوه بر موارد یاد شده، گروه رزونانس، میزان مصرف آب به‌ازای هر فرد در روز (به لیتر) و کیفیت هوا بر اساس میزان آلودگی‌ و حضور ذرات معلق با غلظت PM10 را برای تعیین سبزترین شهر جهان نیز مورد مشارکت قرار داد. (PM10، به ذرات معلق قابل استنشاق با قطر ۱۰ میکرومتر و کوچک‌تر می‌گویند).

بر اساس معیارهایی که ذکر شد، شرکت رزونانس، فهرست ده شهر پاک و سبز جهان در سال 2020 را به شرح زیر منتشر کرد:

1) وین، کشور اتریش

2) مونیخ، کشور آلمان

3) برلین، کشور آلمان

4) مادرید، کشور اسپانیا

5) سائوپائولو، کشور برزیل

6) منچستر، کشور بریتانیا

7) لیسبون، کشور پرتغال

8) سنگاپور، کشور سنگاپور

9) آمستردام، کشور هلند

10) واشنگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا

اگر علاقه مند به شناخت و آشنایی بیشتر با روش تحلیل و آنالیز گروه رزونانس و همچنین دیگر شهرهای سبز جهان هستید، به این سایت سر بزنید.


منبع: AFAR


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS