گرجستان، یکی از کشورهای شرقی قاره اروپا است که اگرچه شاید پیشرفت ها و فناوری های کشورهای غربی اروپا را نداشته باشد، اما بدون شک یکی از زیباترین کشورهای این قاره است. گرجستان در سالهای اخیر رشد فراوانی در صنعت گردشگری داشته و با سرمایه گذاری های فراوان در این حوزه، در کنار جاذبه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی خودش، به یکی از کشورهای هدف گردشگری در جهان و خصوصاً در بین ایرانیان تبدیل شده است. هزینه های سفر به نسبت ارزان، نزدیکی مسافت و کم بودن طول پرواز، فرهنگ آشنا و مهمان نوازی گرجی ها، جاذبه های متعدد گردشگری از جمله گردشگری غذا، از جمله دلایلی هستند که می تواند تور گرجستان و سفر به این کشور را، در لیست سفرهایتان قرار دهد. اما مانند هر کشور دیگری، دانستن نکات و به دست آوردن اطلاعاتی از گرجستان قبل از سفر به آن، خالی از لطف نیست. پس همراه ما باشید تا اطلاعاتی از این کشور دوست داشتنی به دست بیاوریم.

همواره می توانید با کلیک بر روی " تور گرجستان " از شرایط و هزینه های سفر به این کشور زیبا مطلع شوید.


Georgia

زمان سفر به گرجستان (بهترین زمان سفر به گرجستان)

بسیاری از کسانی که تا به حال به گرجستان سفر کرده اند، گرجستان را کشوری چهار فصل همانند ایران می دانند. البته شاید بتوان گفت این تعریف کمی اغراق آمیز است. چون گرجستان در عرض های جغرافیایی بالاتری از ایران قرار گرفته و زمستان های آن در بسیاری از مناطق سردتر از ایران است. اما این موضوع مانع از سفر به گرجستان در فصل سرما و زمستان نمی شود. زیرا این کشور در هر فصل زیبایی های خاص خودش را دارد. اما بهترین زمان سفر به گرجستان را می توان بهار و بعد از آن فصل تابستان دانست. در فصل بهار، آب و هوای گرجستان بسیار مطبوع و دلپذیر است و شکوفه های درختان مختلف و جوانه های سبز رنگ آن، محیطی دلپذیر را در سطح شهر و مناطق طبیعی گرجستان به وجود می آورد. تابستان ها هوا کمی گرمتر می شود و در فصل پاییز هم خصوصاً در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان، هوا مانند بهار اما کمی سردتر است.

Georgia

ویزای گرجستان

گرجستان کشوری گردشگرپذیر و مهمان نواز است و با آغوشی باز از مسافران پذیرایی می کند. شهروندان بیش از 90 کشور دنیا به راحتی و بدون ویزا به این کشور سفر می کنند. شهروندان ایرانی هم تا چند سال قبل، بدون دریافت ویزا می توانستند به گرجستان سفر کنند؛ اما پس از به وجود آمدن پاره ای از مشکلات، سفر به گرجستان نیازمند أخذ ویزا شد که البته با ارائه مدارک ساده و بدیهی مانند برگه رزرو هتل و بیمه نامه مسافرتی، می توان ویزای گرجستان را دریافت کرد.

زبان گرجستان

گرجستان، زبان و الفبایی مخصوص به خود دارد. البته زبان گرجی، کمی سخت بوده و بیشتر افرادی که به این کشور سفر کرده اند، یادگرفتن این زبان را مشکل می دانند و جالب است بدانید تنها 4 میلوین نفر در دنیا به این زبان صحبت می کنند. البته بعضی از نکات و کلمات و اصلاحات آن ساده است و می توان به راحتی آنها را یاد گرفت.

واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان " لاری " نام دارد که آن را از روی یک کلمه قدیمی گرجستانی انتخاب کرده اند. سکه‌ها در گرجستان، تتری نامیده می‌شوند. کد واحد پول لاری GEL و نشانه‌ی آن ₾ است. یکی از مواردی که در سفر به گرجستان شاید ذهنتان را مشغول کند، تبدیل پول و خرید لاری است. اما جای نگرانی نیست. همه بانک‌ها و شرکت‌های صرافی، به راحتی پول شما را به واحد پول گرجستان تبدیل می‌کنند و می توانید ارزهای رایج دیگر مانند دلار، لیر ترکیه، فرانک سوئیس را هم تهیه کنید.

Georgia

حمل و نقل عمومی در تفلیس

آشنایی با حمل و نقل عمومی در گرجستان، یکی از نکات ضروری در سفر به گرجستان است. زیرا حمل و نقل عمومی در این کشور کمی با چالش روبه رو است. البته در شهرهای مهم و بزرگ گرجستان، مانند تقلیس و باتومی، اوضاع خیلی بهتر است. برای جابه جایی در این دو شهر، می توانید از تاکسی، مترو، اتوبوس، و مینی بوس استفاده کنید. به طور کلی سیستم حمل و نقل عمویم در گرجستان، به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ارزانتر است. مینی‌بوس‌ها معمولا گران‌تر از اتوبوس و مترو هستند. کارت حمل و نقل عمومی در گرجستان، Metro Money بوده که برای دسترسی به مترو است. البته برای اتوبوس و مینی‌بوس نیز می‌توانید از این کارت استفاده کنید. برای خرید آن باید به ایستگاه‌های مترو مراجعه کنید. ۲ لاری برای خرید کارت و سپس هر چقدر که خواستید برای شارژ کردن آن می‌پردازید. در ۹۰ دقیقه اول بعد از خرید کارت، رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید.

Georgia

اینترنت در گرجستان

امروزه داشتن اینترنت در مسافرت، به ویژه مسافرت های خارج از کشور، کمک زیادی به کیفیت سفر و آشنایی با جاذبه ها، مسیر ها و نکات ضروری مقصد می کند. در گرجستان سه شرکت اپراتور موبایل به نام‌های Geocell و Magti و Beeline فعالیت می‌کنند و همگی آنها اینترنت با کیفیت 4G ارائه می دهند و بسته های اینترنت آنها بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال بهترین پوشش‌دهی و امکانات هستید سیمکارت Magti بگیرید. شرکت Geocell قیمت‌های بسیار مناسبی برای بسته‌های اینترنتی دارد ولی عملکرد آن متوسط است. شرکت Beeline از همه ارزان‌تر است ولی پوشش‌دهی ضعیفی دارد. البته در مراکز خرید، یا رستوران ها و کافی شاپ ها نیز اینترنت رایگان وای فای ارائه می شود که برخی از آنها بدون پسورد و برخی دیگر پسورد دارند که باید آن را از مسئول آن دریافت کنید.


منبع: The Culture Trip


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.