10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در زمستان

10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در زمستان
1399/07/21 گردشگری

10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در زمستان

با شروع فصل سرما، شاید فکر کنیم که فصل سفر رفتن تمام شده‌است و فقط باید گوشه‌ی خانه بنشینیم و چای و نوشیدنی‌های گرم نوش جان کنیم و به بازی های گروه و تئاتر و ... برویم. اما در کنار این تفریحات که هرکدام ارزش خود را دارند، سفر کردن در زمستان هم خالی از لطف نیست. ایران شهر چهار فصل است و و در هر فصل سال می‌توان به مناطق مناسب آن سفر کرد. فقط این بستگی به شما دارد که سرما را دوست دارید یا نه؟ اگر فردی سرمایی هستید، می‌توانید به سفرهای کویری و نقاط گرمسیر کشورمان فکر کنید. اما اگر سرما شما را اذیت نمی‌کند، قدرت انتخاب بیشتری دارید.

آژانش مسافرتی امرداد، این بار قصد دارد تا یک لیست 10 تایی از مناطق مختلف مناسب سفر یک روزه در زمستان را به شما معرفی کند. پس با ما در مقاله « 10پیشنهاد برای سفر یک روزه در زمستان» همراه باشید و از انواع متنوع سفرهای یک روزه که می‌توانید در این فصل تجربه کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لیست 10 تایی سفرهای یک روزه در روزهای سرد زمستان

  1. سفر یک روزه کویر مرنجاب

اگر به دنبال یک فضا با آب و هوای گرم هستید، سفر یک روزه به کویر انتخاب مناسبی است. با شنیدن نام کویر شاید تصور کنید که شما با یک سرزمین بی‌آب و علف روبرو هستید. اما کویر مرنجاب به دلیل داشتن آب و مواد غذایی، از پوشش غنی گیاهی و جانوری خوبی برخوردار است. این کویر زیبا در شمال شهرستان آران و بیدگل واقع شده و جاذبه‌های گردشگری متنوعی برای یک سفر یک روزه دارد که می‌تواند حسابی برای شما جذاب باشد. جاذبه‌های دیدنی کویر مرنجاب عبارتند از:

  • دریاچه نمک
  • جزیره سرگردان
  • کاروانسرای شاه عباسی
  • چاه دست کن

  1. سفر یک روزه کویر ابوزیدآباد

یکی دیگر از مناطق مناسب سفر یک روزه در روزهای سرد سال، کویر ابوزیدآباد است که در 30 کیلومتری شهرستان کاشان در نزدیکی آران بیدگل، واقع شده است. اولین جاذبه ماندگار این سفر قدم زدن بر روی شن‌های روان و لذت بردن از سکوت منطقه است. اما جاذبه‌های این مقصد یک روزه تنها به کویر ختم نمی‌شود، بازدید از قدیمی‌ترین شهر زیرزمینی جهان، شهر تاریخی اوئی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. شهر تاریخی اوئی در زیر شهر نوش آباد ساخته شده و قدمتش به دوره ساسانی بر می‌گردد. علاوه براین کاروانسرایی 400 ساله نیز در نزدیکی مسیر اصفهان-یزد واقع شده و یکی از مهم‌ترین کاروانسرهایی است که به دستور شاه عباس صفوی برپا شده‌است. در سفر یک روزه به کویر ابوزیدآباد، می‌توانید به این کاروانسرا رفته و از فضای دلنشین آن لذت ببرید.

  1. سفر یک روزه ابیانه و باغ فین

اگر به دنبال بازدید از اماکن تاریخی در مناطق گرم و خشک ایران هستید، تور یک روزه ابیانه و باغ فین گزینه مناسبی است. نام روستای ابیانه اغلب تداعی کننده رنگ سرخ روستای 1500 ساله است. با توجه به آثار تاریخی متعددی که از دوره ساسانیان گرفته تا سلجوقیان، صفویان و قاجار در این منطقه پیدا شده‌، قدمت این روستای تاریخی به 1500 سال قبل بر می‌گردد. در این روستای جذاب شما علاوه بر پرسه زدن در کوچه‌های آن به تماشای دو مسجد مشهور ابیانه، به نام‌های جامع و حاجتگاه می‌روید. قدمت مسجد جامع به دوره صفویه بر می‌گردد و مسجد حاجتگاه نیز در دوره صفویه و زمان شاه طهماسب اول ساخته شده‌است. البته در کنار این دو مسجد تاریخی، آتشکده هارپاک، کهن‌ترین اثر تاریخی روستا نیز وجود دارد که قدمتش به دوره هخامنشیان بر می‌گردد. پس از بازدید از روستای ابیانه به باغ فین یکی از 9 باغ مشهور ایرانی که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده، می‌روید و سفر یک روزه خودتان را به اتمام می‌رسانید.

  1. سفر یک روزه دامغان و چشمه علی

تا حالا در مورد شهر صد دروازه چیزی شنیده‌اید؟ می‌دانید نام دیگر شهر دامغان، صد دروازه است؟ شهر دامغان در دوره اشکانیان ساخته شده و یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های اشکانیان در آن دوره بوده است. هرچند نقطه اوج آبادانی این شهر مربوط به دوره سلجوقی است. در این سفر یک روزه به سراغ اماکن دیدنی این شهر قدیمی می‌روید اماکن جذاب گردشگریاین شهر عبارتند از:

  • چشمه علی

چشمه علی، مهم‌ترین تفرجگاه دامغان است که شامل مجموعه 50تایی چشمه است که 30 میلیون مترمکعب آب را به دشت دامغان جاری می‌کند.

  • عمارت پیر علمدار

دومین برج کهن ایران پس از گنبد قابوس گرگان، عمارت علمدار است از جمله اولین برج‌های نقش برجسته آجرچینی است که از آجرهای هم‌شکل و یکنواخت در ساخت آن استفاده شده‌است.

  • تاریخانه دامغان

مسجد تاریخانه دامغان بعد از مسجد فهرج یزد قدیمی‌ترین مسجد ایران است که آثار باقی‌مانده از آن قدمتش را به دوره ساسانیان برمی گرداند و در گذشته به صورت آتشکده بوده‌است.

  1. سفر یک روزه ماسوله دریاچه سقالکسار

اگر با سردی هوا مشکلی ندارید، روستای پلکانی ماسوله از آن مناطق خیالی در روزهای سرد سال است که فضای برفی و زمستانی‌اش نیز زیبا و رویایی است. روستای پلکانی ماسوله به جهت معماری ویژه‌اش در سال 1354 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید. این روستا قدمتی 800 تا 1000 سال داشته و دارای 3 موزه به نام‌های تاریخ طبیعی ماسوله، میراث فرهنگی و عون ابن علی است. علاوه براین 4 بازار تو در تو در دو طبقه، و امام زاده عون ابن علی از جمله جاذبه‌های دیگر این روستاست. پس از بازدید از ماسوله به سراغ پاک‌ترین و تمیزترین دریاچه ایران دریاچه سقالکسار می‌روید که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار دارد. آب این دریاچه از بارش باران و چشمه‌های اطرافش تأمین می‌شود. پیاده روی، قایق‌سواری، عکاسی از جمله تفریحات این دریاچه زیباست که می‌توانید در سفر یک روزه به این منطقه آن‌ها را تجربه کنید.

  1. سفر یک روزه قلعه رودخان

قلعه رودخان یکی دیکر از مقاصد سفر یک روزه است که در زمستان نیز حال و هوای خاص خودش را دارد. این قلعه که یادگار دوره ساسانی است و در نزدیکی شهر فومن استان گیلان قرار دارد. برای رسیدن به این دژ استوار باید 935 پله را بالا بروید. اما نگران نباشید آنقدر جاذبه‌های پیرامون آن همچون جنگل و درختان تو در توی منطقه، صدای چشمه و ... جذاب است که شما متوجه بالا رفتن از هزار پله نمی‌شوید.

  1. سفر یک روزه غار چال نخجیر و معبد خورهه

در میان انواع متنوع سفرهای یک روزه، غار چال نخجیر و معبد خورهه چیز دیگری است. غار چال‌ نخجیر یکی از زیباترین غارهای زنده آهکی دنیاست که شما در آن به تماشای ستلاگمیت و استلاگتیت‌های غار می‌روید. این غار عمری تقریبا 70 میلیون ساله داشته و در دوران سوم زمین‌شناسی ساخته شده‌است. غار چال‌ نخجیر در سال 1368 کشف و از سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

جاذبه‌ی دیگری که در این سفر یک روزه به بازدید از آن می روید، معبد خورهه است. این بنا در 48 کیلومتری محلات واقع شده و 3 هزارمترمربع وسعت دارد و یک اثر باستانی برجای مانده از دوره اشکانی است.

  1. سفر یک روزه نمک آبرود

نمک آبرود یکی از مناطق گردشگری و توریستی استان مازندران است که در 12کیلومتری چالوس واقع شده و 750 هکتار حدودا وسعت دارد. بازدید از نمک آبرود در هر فصل سال دیدنی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به تله کابین نمک آبرود، سورتمه، زیپ لاین، پل معلق نمک آبرود، کارتینگ و پینت بال و مجتمع پرواز این مجموعه اشاره کرد.

  1. سفر یک روزه مرداب هسل

تا حالا یک مرداب چهار رنگ را از نزدیک دیده اید؟ مرداب هسل همان مرداب چهار رنگ زیباست که در هر فصل سال به سان فرشی زیبا، رنگی تازه به خود می‌گیرد. این مرداب که در استان مازندران و در 10 کیلومتری چالوس قرار دارد. مرداب هسل در بهار به رنگ صورتی، تابستان به رنگ سبز و در پاییز و زمستان به رنگ نارنجی و قرمز در می‌آید. برای رفتن به مرداب هسل باید از دل جنگل مشعل عبور کنید. وقتی در دل جنگل مشعل در حال پیمایش هستید به تدریج در کنار پوشش سبزرنگ و با طراوت منطقه، مرداب هسل به مانند نگینی درخشان نمایان می‌شود و دل شما را می‌رباید!

  • سفر یک روزه دریاچه الیمالات

در میان پیشنهادهای سفر یک روزه فصل زمستان این بار به سراغ دریاچه الیمالات، نگین مازندران می‌رویم. این دریاچه بسان فرشی آبی گسترده در پیش روی شما قرار گرفته است. سکوت و آرامش دریاچه الیمات در کنار پوشش جنگلی‌اش فضای بینظیری را ساخته که چشم از آن نمی‌توان برداشت! پوشش جنگلی دریاچه الیمات با سایر مناطق شمال ایران متفاوت بوده و بیشتر شبیه جنگل‌های استوایی است. از جمله ویژگی دیگر دریاچه الیمالات، وجود ماهی‌های فراوان مخصوصا قزل آلا درمیان دریاچه است که علاقه‌مندان به ماهیگیری می‌توانند در کنار دریاچه بنشینند و به ماهیگیری بپردازند. این چشم انداز زیبا و کارت پستال گونه در 8 کیلومتری مسیر نور به چمستان قرار رفته است.

 

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS