چند پیشنهاد برای سفر یک روزه به جنگل

چند پیشنهاد برای سفر یک روزه به جنگل
1399/07/22 گردشگری

چند پیشنهاد برای سفر یک روزه به جنگل

چه چیزی  بهتر از اینکه آخر هفته را در دل یک جنگل سرسبز و خنک با هوای تمیز و سرشار از اکسیژن سپری کرد؟ تورهای یک روزه در دل جنگل ما را کمی از دغدغه‌های زندگی شهری دور کرده و آخر هفته پرانرژی برایمان می‌سازند به گونه‌ای که برای شروع هفته‌‌ای پرانرژی آماده می‌شویم. نظر شما چیست؟ شما با سفرهای کوتا و یک روزه موافقید؟

 اگر شما هم با ما هم عقیده هستید با ما در آژانس مسافرتی امرداد همراه باشید تا با 5 پیشنهاد جذاب برای سفر یک روزه به جنگل، آخر هفته‌ای شاد و پرانرژی برای خودمان مهیا کنیم. مقاله « چند پیشنهاد برای سفر یک روزه به جنگل» با همین هدف طراحی شده پس با ما همراه باشید.

پنج پیشنهاد برای سفر یک روزه به جنگل

  1. سفر یک روزه به جنگل الیمستان

سفر یک روزه به جنگل الیمستان گویی دعوت از شما برای سفر به کشف زیبایی‌های کشف نشده طبیعت است. در این تور یک روزه شما به منطقه‌ای سفر می‌کنید که از جنگل‎های دیگر خنک‌تر است. این سفر یک روزه تلفیقی از جنگل‌نوردی و کوه‌پیمایی است. جنگل‌پیمایی- کوهنوردی در جنگل الیمستان مساوی است با حس  قطرات شبنم بر روی صورت و قدم زدن در میان انبوه درختان وهم انگیز و فضای مه آلود جنگل و غرق رویا و خیال شدن، لذتی که هرگز فراموش نخواهد شد و در در ذهن و خاطرات شما برای همیشه ثبت می‌شود!

جنکل الیمستان یک قله مشهور 2510 متری دارد که می‌توان آن را از ویژگی‌های این طلای سبز ایران دانست. این جنگل محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه در این منطقه می‌روید. این گیاه شبیه پیازچه بوده و قابل خوردن است و در طبخ خورشت‌های محلی‌ از آن استفاده می‌شود.

  1. سفر یک روزه به جنگل راش

یکی از بهترین مقاصد سفر یک روزه به جنگل، جنگل راش است. این جنگل با درختان استوار و قدبرافراشته‌اش و مه سپیدی که فضای جنگل را فرا گرفته، یک فضای بی‌نظیر برای گردشگرانی است که می‌خواهند ساعاتی را از زندگی مدرن شهری دور باشند.

این جنگل که در سکوتی عمیق به سر می‌برد دارای چشم اندازهای بکری از جنگل‌های هیرکانی است. جنگل‌های هیرکانی قدمتی 25 تا 50 میلیون ساله دارند و متعلق به دوران ژوراسیک و عصر دایناسورها هستند.

جنگل راش از جنگل‌های نادر و برجسته این منطقه هستند که تماماً از درختان راشی پوشیده شده‌، که ارتفاع برخی از آن‌ها اغلب به 40 متر می‌رسد. این جنگل‌ها در فاصله کوتاه حدودا 3.5 ساعته از تهران در استان مازندران در نزدیکی سنگده قرار دارند.

  1. سفر یک روزه به جنگل ارفع ده

سفر یک روزه به جنگل ارفع ده، یک سفر طبیعت‌گردی حرفه‌ای است که در آن به تماشای درختان در هم تنیده، صدای پرندگان، دورنمای قله ارفع ده و چشمه‌های خروشان این منطقه می‌روید. هرچه از ارفع ده فاصله می‌گیرید، دور نمای شما زیباتر و دل انگیزتر خواهد شد. در ادامه کوهنوردی در دل جنگل ارفع ده کافی است که مسیر سمت چپی را در دوراهی انتخاب کنید تا به چشمه روح نواز پراو برسید. در این منطقه دیگر خبری از درختان انبوه و در هم تنیده نیست و شما غرق تماشای آسمان گسترده پیش روی‌تان و صدای دل انگیز چشمه پراو می‌شوید. اینجا انتهای سفر شماست. کافی است قدری در کنار چشمه بنشینید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

  1. سفر یک روزه به جنگل نقله بر

جنگل نقله بر از آن جنگل‌هایی است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب زیبایی‌های بی نظیر خود می‌کند. در این جنگل سرسبز و پرطراوت، سروی قدیمی و کهنسال به نام سرو هرزویل وجود دارد که قدمتش بین 3000-1000 سال تخمین زه شده و در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسیده‌است. سفر یک روزه به این جنگل در تمانی فصول سال زیبا خواهد بود. آواز پرندگان فضای این جنگل سرسبز را دلنشین‌تر می‌کند. جنگل نقله بر، در نزدیکی رودبار استان گیلان قرار دارد و فاصله آن از تهران حدودا 4 ساعت خواهد بود. این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های این منطقه است که در سفر یک روزه می‌توان از فضای آن حسابی لذت ببرید.

  1. سفر یک روزه به جنگل انجیلی

در سفر به استان مازندران این بار به سراغ جنگلی خواهیم رفت که شما را به دنیای معجزه رنگ و نور می‌برد. جنگل انجیلی درختان راست قامت سربه فلک کشیده‌ای دارد که اغلب ارتفاعشان به 25 متر می‌رسد. این جنگل با ترکیب درختان پر رمز و راز و انبوهش با رنگ‌های متنوع و جذاب چشم هر بیننده‌ای را خیره زیبایی خود می‌کند. درختان انجیلی به علت تنه بسیار محکمشان در جهان به درختان آهن شهرت دارند. این درختان با برگ‌های رنگین‌شان در شمال به درختان دمیر آغاجی شهرت دارند. راهپیمایی  در جنگل‌های انجیلی تا آبشار ولیلا یک تجربه بکر است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

آبشار ولیلا ارتفاع چندانی ندارد اما مناظر پیرامونش بسیار زیباست. اگر در فصل‌های گرم سال سراغ جنگل انجیلی رفتید، پیشنهاد می‌کنیم که در این آبشار تنی به آب بزنید تا روح و جانتان حسابی شاداب شود.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS