راهنمای سفر یک روزه دریاچه عروس و آبشار دودوزن

راهنمای سفر یک روزه دریاچه عروس و آبشار دودوزن
1399/08/12 گردشگری

راهنمای سفر یک روزه دریاچه عروس و آبشار دودوزن

دوست دارید به دریاچه‌ای دورنگ سفر کنید؟ این دریاچه در روستایی در نزدیکی تهران قرار دارد و با آب و هوای نابش روح و جانی تازه در شما می‌دمد. روستای حلیمه جان با دریاچه عروسش که به دریاچه حلیمه جان نیز شهرت دارد، در کنار آبشار دودوزن، در فاصله اندک 30 کیلومتری از رودبار و 12 کیلومتری توتکابن قرار دارند.

 اگر شما هم به مانند ما عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستید، قطعا سفر به طبیعت از واجبات زندگی شما بوده و سفر به طبیعت گویی خونی تازه در رگ و پی شما جاری می‌کند. با وبلاگ امرداد همراه باشید تا در یک مقاله کوتاه و جامع در مورد « راهنمای سفر یک روزه دریاچه عروس و آبشار دودوزن» با شما صحبت کنیم و اطلاعات لازم از جمله محل دقیق دریاچه عروس و آبشار دودوزن، مسیر دسترسی، رستوران و اقامت‌گاه‌های اطراف، بهترین زمان سفر و ... به صورت کوتاه و مختصر در اختیار شما قرار دهیم.

دریاچه عروس کجاست؟

دریاچه عروس که به دریاچه حلیمه جان نیز شهرت دارد، در مسیر جاده رشت به قزوین در نزدیکی شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده و همانطور که گفته شد، در روستای حلیمه جان قرار دارد. این دریاچه که به یکی از زیباترین دریاچه‌های گیلان شهرت دارد، به دلیل فرشی از جلبک که سطح روی آن را پوشانده، دو رنگ به نظر می‌آید و به نام دریاچه عروس شهرت دارد.

برای تماشای دورنگ بودن دریاچه عروس کافی است تا صبح زود در این منطقه باشید و جلبک‌هایی که بر روی دریاچه عروس جمع شده و رنگ آب را سبز کرده‌اند، از نزدیک تماشا کنید. کافی است نسیم خنکی در منطقه شروع به وزیدن کند، با وزش باد جلبک‌ها کنار رفته و رنگ دریاچه به رنگ آبی آسمانی تبدیل می‌شود. تصویر درختان درهم تنیده و انعکاس آنها بر روی آب یکی از تصاویر نابی است که می‌تواند یک سفره یک روزه ناب و منحصر به فرد را در کنار دریاچه برای شما فراهم سازد.

در کنار دریاچه عروس چه تفریح‌ها و سرگرمی‌های دیگری وجود دارد؟

  • جنگل حلیمه جان

در کنار دریاچه عروس جنگلی زیبا قرار دارد که برای کمپ زدن و اقامتگاه بسیار مناسب است و می‌تواند سوژه مناسبی برای عکس‌های اینستاگرامی باشد. البته امکان دارد برای کمپ کردن در این منطقه از شما هزینه‌ای گرفته شود.

  • ماهی‌گیری و قایق‌ سواری

از جمله تفریحات بسیار لذت بخش دریاچه عروس، ماهی‌گیری و قایق‌ سواری است. متاسفانه امکانات زیادی در این منطقه برای تفریح وجود ندارد!

  • عکاسی از دریاچه و جنگل حلیمه جان

عکاسی از دریاچه و جنگل حلیمه جان هم بخشی از تفریحات بسیار لذت بخش منطقه است که به دلیل زیبایی دریاچه و جنگل می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول خود کند. بنابراین اگر شما اهل عکاسی و تصویربرداری از مناظر بکر ایران هستید، سفر یک روزه به این منطقه را از دست ندهید!

چطور به دریاچه عروس برویم؟ مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

بهترین مسیر دسترسی به رودبار، آزادراه قزوین-رشت است، برای سفر به دریاچه عروس و رودبار باید وارد این آزاد راه شوید و به سمت منجیل حرکت کنید. پس از طی مسافتی از منجیل در حدود  5 کیلومتری رودبار شما تابلوی روستای حیلمه جان را خواهید دید. وارد جاده شده و پس از طی 2 کیلومتر به روستای حلیمه جان می‌رسید. چنانچه قصد اقامت شبانه در منطقه و تماشای دریاچه عروس در صبح زود را دارید، می‌توانید برای اقامت‌گاه شبانه از خانه‌های اهالی روستا استفاده کرده و آنها را اجاره کنید.  پس از عبور از روستا، مسیرتان را ادامه دهید تا پس از طی 850 کیلومتر به دریاچه عروس، یکی از جاهای دیدنی رودبار برسید. در کنار خانه‌های محلی اهالی روستا، یک خانه بوم‌گردی به نام «اقامتگاه بوم‌گردی بام حلیمه جان» نیز وجود دارد که در 2 کیلومتری از دریاچه واقع شده و می‌توانید در کمتر از 5 دقیقه به آن برسید و شب را در آن بگذارنید.

بهترین زمان سفر به دریاچه عروس چه موقع است؟ کی به دریاچه سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به دریاچه عروس، اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان و مهرماه است. هوای دریاچه عروس در تابستان نیز خنک و مطبوع است، بنابراین نگران گرمی هوای این منطقه نباشید. این دریاچه به صورت فصلی است و هیچ رودی به آن متصل نیست. بنابراین اگر نگران گلی شدن خودتان و لباس‌هایتان نیستید، در فصول خنک و پرباران سال نیز می‌توانید به این منطقه سفر کنید.

آبشار دودوزن، آبشاری زیبا در حوالی دریاچه عروس!

اگر قصد دارید کمی از آبشار عروس فاصله بگیرید، می‌توانید به یکی از آبشارهای بسیار زیبا که در 60 کیلومتری دریاچه عروس واقع شده، سفر کنید. آبشار دودوزن ارتفاعی تقریبا 60 متر داشته و درون جنگل بکر سیاهمزگی قرار دارد. این آبشار زیبا در  24 کیلومتری از شفت در منطقه خرم‌کس قرار گرفته و  پوشش گیاهی فراوان و سرسبزش، چشمه‌های پرآب و فراوانش در کنار پل چوبی که برای عبور مسافران ساخته شده، از جمله جاذبه‌های طبیعت‌گردی آبشاردودوزن است که قدمت آن را به 50 تا 100 سال رقم می‌زنند. می‌توانید در سفر یک روزه پس از بازدید از دریاچه عروس به این منطقه سفر کنید و این آبشار زیبا را نیز از نزدیک تماشا کنید. بهترین زمان سفر به آبشار دودوزن بهار و تابستان است.

آیا با آژانس مسافرتی امرداد نیز امکان سفر به دریاچه عروس و آبشار دودوزن وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت بله این امکان وجود دارد! آژانس مسافرتی امرداد با اتوبوس VIP ، یک وعده صبحانه، یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. درجه سختی این سفر یک روزه که اقامت شبانه ندارد، 3 از 6 بوده و باید آمادگی جسمانی نسبی برای این سفر داشته باشید.

یکی از مزایای سفر با تورهای طبیعت‌گردی ضمن آشنایی با همسفران بیشتر و افزایش دامنه دوستان، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون خستگی رانندگی از مناطق پیرامونتان لذت ببرید، بخندید و معاشرت بیشتری با دیگران داشته باشید و در عین حال یک سفر امن را نیز تجربه کنید. پس با ما در امرداد همراه باشید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS