راهنمای سفر یک روزه جنگل راش

راهنمای سفر یک روزه جنگل راش
1399/09/04 گردشگری

راهنمای سفر یک روزه جنگل راش

روزهای پاییزی بهترین زمان سفر به جنگل راش است. اگر دوست دارید سفری از عرش به فرش داشته باشید، کافی است به جنگل راش سفر کنید. درختان راست قامت و یکدست این جنکل گویی پلی هستند که شما را از عرش و آسمان بیکران منطقه تا فرش رنگینی که با برگ‌ها گسترده شده، می‌رسانند. سفر به جنگل راش، سفری معناگونه است که شما را در سکوت خود غرق خواهد کرد. دلنوازی صدای پرندگان و آبشاری که در همجواری جنگل قرار دارد، در تمام مسیر پیاده‌روی خیال‌انگیز همراه و همقدم شماست  "راهنمای سفر یک روزه جنگل راش" یک مقاله کوتاه اما جامع در مورد ویژگی‌های جنگل راش، بهترین زمان سفر، مسیر دسترسی و ... است. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را قبل از سفر به این منطقه کسب کنید.

ویژگی‌های جنگل راش

پیاده‌روی رویایی در در میان درختان قد برافراشته و یکدست جنگل راش در حالیکه آرامشی خیال انگیز بر فضا مستولی است و چشم اندازی از درختان یکدست و برگ‌های رنگارنگ پاشیده شده بر روی زمین شما را از تمام دغدغه‌ها و استرس‌های زندگی شهری دور خواهد کرد. با هر قدمی که بر روی برگ‌های رنگارنگ این فرش زیبا می‌گذارید، گویی سکوت این جنگل وهم آمیز را می‌شکنید. پیاده‌روی در این فضای لطیف و تنفس هوای دلپذیر منطقه ذهنتان را آرام کرده و انرژی نویی در وجودتان می‌دمد. به گونه‌ای که ذره‌ای از استرس و نگرانی‌هایتان باقی نخواهد ماند. اگر شانس همرا شما باشد و زمانی به این منطقه سفر کنید که جنگل راش در مه فرو رفته باشد، جنگل حالتی رمزآلود و خیال انگیز به خود می‌گیرد. اگر از دوستداران پیاده‌روی‌های طولانی هستید، توصیه می‌کنیم در این جنگل مسیرتان را ادامه دهید تا به آبشار زیبای "اوبن" برسید و شاهکار خلقت را در جنگل راش و کنار این آبشار به عینه مشاهده کنید. در جنگل راش سوادکوه انتهای مقصدی وجود ندارد و هرجا که شما بروید، چیزی جز زیبایی و شکوه نخواهید دید.

توصیه می‌شود در این جنگل به صورت گروهی و حتما با یک راهنما حرکت کنید. چون به دلیل پوشش غنی این جنگل ممکن است در این فضای رویایی گم شوید.

درختان راش معمولا در مناطق کوهستانی رشد می‌کنند و در جلگه تقریبا نایاب هستند. این درختان در ارتفاع 2000 متر از سطح دریا هستند و برخی از آن‌ها ارتفاعشان به 40 متر می‌رسد. درختان راش ریشه سطحی دارند و درختانی سایه‌پسند هستند که در خاک‌های آهکی به خوبی رشد خواهند کرد. این درختان به شرطی که در جنگل‌های انبوه باشند از 60 الی 80 سالگی به بار می‌رسند. اما اگر فضای پیرامونشان باز باشد، از 40 تا 50 سالگی بار می‌دهند. اگر خاک جنگل خوب باشد هر 5 یا 6 سال به بار می‌رسد. اما در صورتیکه خاک جنگل مناسب نباشد، هر 15 سال یک بار به ثمر می‌رسد. عمر درختان راش متغیر است و از 200 تا 250 سال می‌توانند عمر کنند. چوب راش مصارف متعددی دارد از جمله می‌توان برای ساختن در و پنجره، مبل، صندلی و ... از آن استفاده کرد.

جنگل راش به جنگل مرسی سی نیز شهرت دارد و یکی از برجسته‌ترین منابع درختان راش در جنگل راش سواد کوه قرار دارد. این جنگل کمیاب بخشی از جنگل‌های هیرکانی است که قدمت آن به دوران ژوراسیک و 40 میلیون سال قبل می‌رسد. نام باستانی این منطقه هیرکانیا (به معنای سرزمین گرگ‌ها) بوده و از این رو به این جنگل‌ها، جنگل‌های هیرکانی می‌گویند. خوشبختانه چند سالی است که جنگل‌های هیرکانی ایران که در استان مازندران و گیلان واقع شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد ویژگی‌های جنگل راش صحبت کنیم، بکر بودن جنگل، هارمونی رنگ‌ها ، هوای بسیار مناسب و دلچسبش، صدای آبشار و صدای پرندگانی که در تمام مسیر همراه شما هستند، یک سفر دل‌انگیز و روح‌نواز را برای شما مهیا می‌سازد.

دسترسی به جنگل راش

جنکل راش در استان مازندران و در بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستای سنگده قرار دارد. اگر قصد سفر از تهران به سمت روستای سنگده و تماشای جنگل راش را دارید، زمانی حدود 3 ساعت و نیم را باید در نظر بگیرید. این مسیر کوهستانی بوده و هوایی بسیار فرح بخش دارد. از روستای سنگده تا ابتدای مسیر پیاده‌روی درون جنگل راش خاکی است که باید از ماشین‌های محلی استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به جنگل راش

جنگل راش هم به مانند تمام زیبایی‌های طبیعت در تمام فصول سال چهره‌ای زیبا و دل‌انگیز ولی متفاوت و رنگ به رنگ از خود به نمایش خواهد گذاشت، در اواخر فروردین این جنگل لباسی تازه بر پیکره درختان راست قامتش می‌پوشاند و آن‌ها را شاداب‌تر و دل انگیزتر می‌کند. برگ ریزان پاییزش که فرا می‌رسد این درختان استوار لباسی رنگین بر تن کرده و عاشقان فصل پاییز را مبهوت دلربایی خود می‌کنند. فصل زمستان با پوشش سفیدرنگشان زیبای خاص و متفاوتی از خود نشان می‌دهند. البته بازدید از این منطقه در زمستان نیاز به تجهیزات بیشتر داشته و دسترسی به آن کمی مشکل خواهد بود.

اقامت در جنگل راش

اقامت درون جنکل راش امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر قصد دارید که یک شب در این منطقه بمانید بهتر است که از خانه‌های روستایی منطقه استفاده کرده و یا به شهرهای اطراف سفر کنید و ویلا یا سوئیتی اجاره کنید.

با توجه به اینکه امکان اقامت درون جنگل وجود ندارد، بهتر است که سفر به این منطقه را به صورت یک روزه انجام دهید. از آنجا که قبلا هم اشاره شد، توصیه می‌شود سفر به جنگل راش به صورت گروهی و حتما با یک راهنما باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در تورهای یک روز آژانس‌های مسافرتی همچون امرداد ثبت نام کنید. ثبت نام در تور یک روزه امرداد علاوه بر حفظ امنیت سفر به شما کمک می‌کند تا در سفر خسته نشوید و از فضای پیرامونتان بیشتر لذت ببرید. در عین حال از خدمات سفر یک روزه امرداد همچون اتوبوس VIP، یک وعده اصلی صبحانه و یک میان وعده بهره ببرید. در عین حال سفر شما به صورت گروهی برگزار می‌شود و لیدر به منطقه اشراف کامل داشته و امکان گم شدن و ... دیگر وجود ندارد.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS