راهنمای سفر یک روزه نورچشمه تا غار آبی دیورش

راهنمای سفر یک روزه نورچشمه تا غار آبی دیورش
1399/09/05 گردشگری

راهنمای سفر یک روزه نورچشمه تا غار آبی دیورش

هربار که صحبت از سفر به گیلان می‌شود، آن چیزی که بلافاصله به ذهن ما خطور می‌کند، سفر به رشت، ماسوله، بندر انزلی و ... است. اما این بار قصد داریم تا شما را دعوت کنیم به یک سفر متفاوت یک روزه به روستایی بکر، با قدمت 500 ساله بروید. روستای ییلاقی دیورش یکی از جاذبه‌های گردشگری رودبار در استان گیلان است که طبیعتی بکر و دست نخورده دارد. موقعیت مکانی روستای دیورش این منطقه را به سکونتگاهی فوق العاده تبدیل کرده‌است. از جمله جاذبه‌های گردشگری روستای دیورش، جنگل نورچشمه، غار دیورش، مسیر جنگل نورچشمه تا غار دیورش، پل تاریخی گل پل و .. است. با ما در این نوشتار کوتاه همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد این سفر یک روزه با عنوان "راهنمای سفر یک روزه نورچشمه تا غار آبی دیورش" کسب کنید.

روستای دیورش کجاست؟

روستای دیورش در 3.5 کیلومتری روستای شیرکوه و 7 کیلومتری بخش توتکابن، از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار قرار دارد. این روستا در منطقه کوهستانی-جنگلی واقع شده و یکی از مناطق بسیار لذت بخش در تابستان است که جاذبه‌های متعددی دارد در ادامه وبلاگ امرداد به آنها اشاره خواهد کرد:

  • جنگل نورچشمه تا غار آبی دیورش

جنگل دیورش با انبوهی از درختان بلوط، توسکا، افرا، راش، چنار و میوه‌های جنگلی همچون ازگیل، آلوچه،گلابی وحشی، زالزالک و خرمالو یک مسیر پیاده‌روی جذاب است. کافی است کمی از روستای دیورش فاصله بگیرید و در مسیر پاکوب جنگل پیش روید تا شاهد مناظر زیبا باشید. در کنار طبیعت بی‌مثال جنگل نورچشمه کافی است به صدای پرندگان گوش جان بسپارید و مسیر پاکوب جنگل را ادامه دهید. ابتدای مسیر راحت و بی‌دردسر است اما هرچه جلوتر می‌روید، مسیر سنگلاخ‌تر و شیب‌دارتر می‌شود که این مسئله خود می‌تواند یک جنگل پیمایی ماجراجویانه را برای شما رقم بزند. البته سختی مسیر ارزشش را دارد. زیرا در نهایت شما را به غار آبی دیورش می رساند. غار دیورش به سمت داخل زمین قرار داشته و آب آن بسیار سرد است. عمق غار دیورش زیاد بوده و اگر قصد جلو رفتن در غار را دارید، باید شنا کردن بلد باشید. در کنار غار حفره‌ای وجود دارد که درون آن خفاشان لانه دارند. می توانید اندکی هدلمپ‌تان را خاموش کنید و به صدای خفاش‌ها و سکوتی که در این غار وجود دارد، گوش کنید.

  • سرچشمه سفیدآب دیورش

یکی دیگر از جاذبه‌های سفر یک روزه به جنگل نورچشمه، تماشای سرچشمه پرآب سفیدآب در روستای دیورش است. آب این رودخانه بسیار سرد است و برای رسیدن به آن باید در مسیری خاکی از روستا پیاده‌روی کنید. مناظر اطراف رودخانه تا سرچشمه سفیدآب بسیار بی‌نظیر و بکر هستند. آب سرچشمه سفیدآب؛ بسیار گوارا است و به طلای ناب شهرستان رودبار شهرت دارد. این آب آنچنان گواراست که بسیاری از روستاهای اطراف رودبار و بخش رحمت آباد، آب مصرفی خود را از این سرچشمه تأمین می‌کنند.

چه موقع به جنگل نورچشمه تا غار آبی دیورش سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به جنگل نورچشمه تا غار آبی دیورش، بهار و تابستان است. در فصول سرد سال این منطقه بارندگی زیادی داشته و با توجه به سنگلاخی بودن منطقه، پیاده روی این مسیر بسیار سخت‌تر خواهد شد.

مسیر دسترسی به جنگل نورچشمه تا غار آبی دیورش

اگر از تهران عازم سفر یک روزه به جنکل نورچشمه تا غار آبی دیورش هستید، باید به سمت آزادراه قزوین-رشت حرکت کنید. وارد آزادراه که شدید، پس از 15 دقیقه ورودی توتکابن را خواهید دید. پس از ورود به توتکابن به یک جاده فرعی می‌رسید که به سمت روستای شیرکوه می‌رود. پس از عبور از روستای شیرکوه به روستای دیورش می‌رسید. مسیر رسیدن به روستای دیورش بسیار زیبا و پوشیده از جنگل است. روستای دیورش، روستایی پراکنده با خانه‌های ساده و یک طبقه است که عمده مصالح به کار رفته در آنها سنگ، چوب، گچ، سیمان و حلب است.

اگر قصد اقامت در روستای دیورش را دارید، می‌توانید از خانه‌های محلی منطقه کرایه کنید. توصیه می‌شود تجربه خوردن غذاهای محلی خوش طعم و رنگارنگ اهالی روستا را از دست ندهید.

اگر تنها قصد شما تماشای جنگل نورچشمه و غار آبی دیورش است، سفر یک روزه به منطقه کافی است. برای سفر یک روزه به منطقه می‌توانید از خودروی شخصی و یا تورهای یک روزه استفاده کنید. اما چنانچه قصد دارید که یک کوهنوردی دلچسب به قله درفک که در نزدیکی منطقه قرار دارد، داشته باشید، بهتر است که شب را در خانه‌های محلی و یا هتل‌های رودبار اقامت کنید. در هر دو صورت داشتن کوله یک یا دو روزه، پوشیدن کفش مناسب کوهنوردی، یک دست لباس اضافی، لباس گرم، باتوم فراموش نشود.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS