یکی از مقاصد گردشگری ترکیه که بین ایرانیان نیز محبوبیت خاصی دارد، شهر زیبا و بندری آنتالیا در جنوب غربی این کشور است که دارای سواحل بی نظیر و جاذبه های تفریحی بسیاری است.


یکی از امکاناتی که در هتل های آنتالیا به خصوص در هتل های 5 ستاره انتالیا ارائه می شود پذیرای بوفه رستوران و نوشیدنی در تمامی ساعات شبانه روز (هتل های یو ال) و تا ساعت 12شب برای هتل های (ال) میباشد که اینهم بدلیل سوبسیدی که دولت ترکیه به هتل دارن می ده و این سرویس تقریبا منحصر به فرد می باشد.
اما انتخاب هتل مناسب اقامت در آنتالیا همواره، یکی از دغدغه های کسانی مسافرانی است که به آنتالیا سفر می کنند. خصوصا ایرانیان که بخش زیادی از این مسافران را تشکیل می دهند. دلیل این سردرگمی در انتخاب هتل را شاید بتوان به علت عدم اطلاعات کافی از آنتالیا و تنوع زیاد هتل های این شهر دانست.
به همین دلیل در مطلب زیر قصد داریم به معرفی مختصری از آنتالیا و آشنایی با هتل های این شهر بپردازیم:
1) منطقه بلک (Blek) آنتالیا دارای بهترین و گرانترین هتل ها موجود در آنتالیا می باشند. در این منطقه از آنتالیا بیش از ۹۹% هتل ها ۵ ستاره می باشند.
2) منطقه لارا کندو (Lara Kundu) در آنتالیا، جدید ترین هتل های ساخته شده در این منطقه از شهر آنتالیا را در خود جای می دهند. به سبب نزدیکی به فرودگاه و مرکز شهر  آنتالیا، هتل های این منطقه از شهرت فراوان و طرفداران خود هستند. علی رغم اینکه هتل های منطقه لارا کوندو تماما " پنج  ستاره " می باشند ولی به سبب تغییر فصول و ماهها هتل های با قیمت مناسب را نیز می توان در این منطقه از آنتالیا پیدا کرد.
3) منطقه کمر (Kemer) طبیعی ترین و سرسبزترین و بکر ترین منطقه آنتالیا ترکیه محسوب می شوند. در این منطقه از آنتالیا هتل هایی با درجه بندی بین ۲ تا ۵ ستاره را می توان یافت. به سبب وجود روستاهای با امکانات توریستی، گردشگرانی که طبیعیت را می پسندند نیز از روستاها برای اقامت خویش بهره می جویند.در منطقه کمر (Kemer) و به مانند دیگر مناطق انواع موزیکهای محلی، ملی، سنتی و مدرن جریان دارد.
4) منطقه سیده (Side) در شهر بندری و زیبای آنتالیا از دیدنی ترین و زیباترین مناطق این شهر می باشد که با ساحل شنی نرم و انواع پلاژها توانسته نظر توریستها را به خود جلب کند و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر دنیا باشد. این منطقه از مرکز شهر آنتالیا ۱٫۵ ساعت مسافت دارد. در منطقه سیده هتل ها در دامنه و رنج ۲ تا ۵ ستاره آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
بهترین زمان مسافرت به شهر زیبای آنتالیا، ماه فروردین و اردیبهشت است، البته ماه‌های فروردین تا شهریور، فصل شلوغ گردشگری در آنتالیا محسوب می شوند. ماه‌های آبان تا اسفند چندان برای سفر مناسب نیستند. در این ماه‌ها، هوا ممکن است به شدت سرد شود و بازدید از جاذبه‌ها و گردش در ساحل‌ها سخت خواهد بود.