هرچه از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران بگوییم بازهم نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم. این خطه سرسبز در هر گوشه‌اش یک جاذبه برای سفرهای طبیعت گردی به صورت کوتاه یک روزه و یا طولانی دارد، تور مرداب دیوک یکی از همین جاذبه‌های گردشگری این استان سرسبز است که در کلاردشت قرار دارد. امردادتور با یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما در این سفر رویایی خواهد بود. درجه سختی تور مرداب دیوک 3 از 6 بوده بنابراین نیاز به آمادگی جسمانی نسبی دارد. کافی است برای راهی شدن به این منطقه اسرارآمیز صبح زود یک آخر هفته از خواب برخیزید و با یک کوله با تجهیزات مناسب راهی این سفر شوید. وسیله نقلیه شما در این سفر توریستی بوده و برای رسیدن به منطقه یک نیسان‌سواری مفرح و جذاب هم خواهید داشت.

پیاده‌روی در جنگل کلاردشت تا تماشای مرداب دیوک

مرداب دیوک با فاصله اندک 4 ساعته‌اش از تهران از شما دعوت می‌کند تا یک آخر هفته دلچسب و خاطره‌انگیز را برای خود بسازید. برای رسیدن به این منطقه شگفت‌انگیز باید از جاده چالوس راهی ییلاق کلاردشت شوید. پس از رسین به جنگل کلاردشت یک پیاده‌روی 2 تا 3 ساعته در میان جنگل‌های هیرکانی این منطقه خواهید داشت. قدم زدن در میان این فضای فوق‌العاده، در هر فصل سال زیبایی خاص خودش را دارد. در بهار درختان کلاردشت سرسبز و زمین پوشیده از سبزه و گل‌های وحشی است، درختان جنگل در تابستان آنچنان سربه فلک کشیده و متراکمند که شما به سختی می‌توانید آبی آسمان را از میان آن‌ها تماشا کنید. پاییز فصل هزار رنگ شدن درختان در این منطقه بسان یک تابلوی نقاشی است، زمستان کلاردشت را با برفی سپیدگون بسان لباس عروس تماماً سفید خواهد کرد. هرکدام از این فصل‌ها در جنگل کلاردشت جلوه و زیبایی خاص خودش را دارد، آنچنان که نمی‌توان به یکدیگر آن‌ها را برتری داد، اما رفتن به این منطقه در زمستان کار سخت و دشواری است و معمولاً توصیه نمی‌گردد.

پس از گذراندن زمانی نه چندان طولانی در میان فضای مه آلود جنگل کلاردشت و شنیدن صدای دلنشین پرندگان کم‌کم آبگیر دیوک با فرشی گسترده از خزه در میان انبوه درختان جنگلی محصور شده در برابر دیدگان شما و هزاران گردشگری که برای دیدنش به این منطقه آمده‌اند، نمایان می‌گردد. مرداب دیوک با مناظزی بکر و اعجاب‌انگیزش همچون فضای وهم‌آلود جنگل، تنه‌ی درختی افتاده در آبگیر، بازی نور خورشید از میان درختان تو در تو و مه غلیظی که فضا را پوشانده زیبا و خاص شده‌است. توصیه می‌شود از این فضای رویایی عکس‌هایی ناب و خاطره‌انگیز بگیرید.

تجهیزات مناسب برای سفر به مرداب دیوک

برای سفر به مرداب دیوک حتما از کفش مناسب پیاده‌رویی استفاده کنید. چون جنگل‌پیمایی به یادماندنی در این مسیر خواهید داشت، برداشتن یک دست لباس اضافه و یک لباس گرم، یک وعده نهار در کوله‌پشتی یک روزه خود فراموش نکنید.