تصور راه رفتن و شنا کردن در دل رودخانه با آب خنک از آن دسته تفریحاتی است که در روزهای گرم تابستان حسابی می‌چسبد و بسیار لذت‌بخش خواهد بود. دره زمان همان مقصد بسیار دلپذیری است که می‌توانید با امردادتور همراه شده و یک سفر یک روزه شاد را تجربه کنید. توره دره زمان امردادتور یک سفر با درجه سختی 3 از 6 است و نیاز به آمادگی جسمانی نسبی دارد. امردادتور با یک وعده اصلی و یک میان وعده میزبان شما در تور دره زمان خواهد بود.

دره زمان لار کجاست؟

دوست دارید یک رودخانه‌نوردی عالی را تجربه کنید؟ شاید هم در گرمای تابستان تمایل دارید یک آب بازی حسابی با دوستانتان داشته‌باشید، البته در بهار و تابستان تماشای مناظری زیبا از یک دشت سرسبز نیز خالی از لطف نیست! دره زمان لار این امکان را به شما می‌دهد تا تمام تجاربی را که اشاره کردیم، با هم داشته‌باشید.

کافی است از روی پل رودخانه زیبای لار عبور کرده و خود را در ابتدای دره زمان ببینید، پس از ده دقیقه رودخانه‌نوردی شما به تماشای دشت زیبا و پرگل لار می‌رسید. برای رفتن به این منطقه زیبا زمان زیادی لازم ندارید. دره زمان لار در80 کیلومتری تهران در روستای پلور، ییلاق خوش آب و هوای آمل قرار گرفته‌است. همان‌طور که می‌دانید، پلور یکی از روستاهای آمل مازندران که ترکیبی از دریاچه، آبشار و پل قدیمی و کوه دماوند است. دره زمان یکی از دیدنی‌های این روستاست که از لحاظ زیبایی و میزان آب با تنگه واشی رقابت می‌کند. با این تفاوت که دره زمان، منطقه‌ای بکرتر و خلوت‌تر از تنگه واشی است. در اینجا شما می‌توانید تفریحات مختلف و متنوعی داشته‌باشید که در تنگه واشی امکان آن اصلا وجود ندارد. راه رفتن در آب، آب بازی کردن، مسابقه رودخانه‌نوردی از تفریحات ابتدایی این دره است که می‌توانید با همسفران خود حسابی بازی کرده و بخندید. همچنان‌که در حال بازی و مسابقه با همسفران خود هستید، به مناطق محدودی از رودخانه می‌رسید که  عمق آب در آن به یک و نیم متر می‌رسد. در اینجا می‌توانید در خنکای آب و هوای گرم تابستان در رودخانه شنا کنید. در این دره حوضچه‌های مختلفی وجود دارد که با کمک لیدر می‌توانید در آن شیرجه بزنید و حسابی لذت ببرید. شیرجه زدن در آب خنک و دلپذیر رودخانه در هوای گرم تابستان تفریحی است که فکر نمی‌کنیم کسی از آن لذت نبرد. رودخانه‌نوردی را همچنان ادامه دهید تا پس از 40 دقیقه به یک آبشار بکر و زیبا برسید و شادابی‌تان تکمیل شود. پس از رسیدن به آبشار استراحت کرده و در کنار آبشار نهاری که همراه خود آوردید، میل کنید. پس از کمی استراحت همین مسیر را بر می‌گردید و این یعنی لذت مضاعف!

بهترین زمان سفر به دره زمان چه موقع است؟

با توجه به خنکی هوا و کوهستانی بودن منطقه، بهترین زمان سفر به این منطقه برای استفاده از رودخانه، اواخر بهار و تابستان است. زمانی که از گرمای اواخر بهار و تابستان حسابی کلافه شده‌اید و دلتان هوای خنک و یک تفریح مفرح می‌خواهد، حتما به دره زمان بیاندیشید.