اگر شما هم پایتخت‌نشین هستید و وقت و زمان کافی برای تماشای جاذبه‌های فراوان ایران زمین را ندارید، می‌توانید با یک سفر یک روزه حال و هوای خود را حسابی تغییر دهید، تور آبشار هفت چشمه همان فرصت ناب برای این تغییر در حال و هواست. تور آبشار هفت چشمه در 17 کیلومتری جاده‌ی کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه قرار دارد. تور آبشار هفت چشمه یک سفر یک روزه با درجه سختی 2 از 6 است. برای رفتن به طبیعت ناب در حوالی تهران کافی است صبح زود یک آخر هفته بیدار شده و به این منطقه‌ی بی نظیر با وسیله‌ی نقلیه توریستی امردادتور سفر کنید. امردادتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

آبشار هفت چشمه کجاست؟

آبشار هفت چشمه یکی از مناطق بسیار زیبا در 17 کیلومتری جاده زیبای چالوس است. برای رفتن به این منطقه خوش آب و هوا باید از جاده 59 یا همان جاده چالوس زیبا گذر کنید. همان طور که می دانید جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان است. سفر به این جاده 80 ساله در 4 فصل سال زیبا، رنگین و حیرت‌انگیز است. شما با هر پیچ و خم این جاده در دل کوه و زیبایی بکر آن مبهوت این همه شگفتی خواهید شد. برای رفتن به آبشار هفت چشمه کافی است تا 17 کیلومتری این جاده حیرت انگیز بروید و با دیدن تابلوی روستای ارنگه به سمت راست پیچیده و پس از پیمودن مسافتی اندک راهی تماشای آبشار هفت چشمه ‌شوید. پس از نیم تا یک ساعت پیاده‌روی به آبشاری باهیبت و به ارتفاع 90 متر می‌رسید. این آبشار در زمره آبشارهای مرتفع ایران است. در مسیر پیاده‌روی به سمت این آبشار وحشی، آبشارهای کوچکی به ارتفاع 5 متر وجود دارند، به این مجموعه هفت چشمه می‌گویند. در واقع آبشار 90 متری آبشار اصلی این مجموعه هفت‌تایی است که به آبشار آدران هم شهرت دارد.

مسیر رسیدن به این مجموعه هفت‌تایی آبشار، مسیری صعب اما بسیار زیباست که زمانی کمتر از یک ساعت را به خود اختصاص می‌دهد. در این مسیر شما شاهد رود جاری میان راه، پوشش گیاهی بی‌نظیر و آبشارهای متعدد هستید، غارهای کوچک طبیعی در این مسیر از جمله زیبایی‌های منحصر به فرد این مجموعه است که با صدای روح نواز آب آرامشی وصف‌ناپذیر به شما خواهد داد.

بهترین زمان سفر به هفت چشمه چه موقع است؟

همان طور که گفته شد در برخی قسمت‌های مسیر رسیدن به هفت چشمه، باید حتی صخره‌نوردی کنید. در این میان می‌توانید از رودخانه برای طی کردن مسیر استفاده کنید، در این صورت مسیر شما راحت‌تر خواهد بود. با توجه به رودخانه‌نوردی و آب بازی بهترین زمان سفر به هفت چشمه، تابستان خواهد بود که آب این منطقه نیز کمتر است و شرایط برای آب بازی مهیاست. اما پاییز و برگ‌های خزان و رنگارنگش نیز منطقه‌ای رویایی را در پیش چشمان شما قرار می‌دهد که عکاسی از آن می‌تواند این خاطره‌ی رویایی را بی‌نظیرتر کند.

چه تجهیزاتی برای سفر به هفت چشمه داشته باشید؟

یک کوله‌پشتی سبک و یک وعده نهار و یک دست لباس اضافه، صندل طبیعت‌گردی، باتوم و دوربین عکاسی از تجهیزات لازم برای سفر به این منطقه است که باید همراه داشته‌باشید.