دوست دارید در روزهای گرم تابستان، یک آخر هفته خنک و مفرح داشته‌باشید؟ تور رودخانه نوردی شیرین رود قادر است یک آخر هفته شاد و خنک  را برای شما و دوستانتان به ارمغان بیاورد. آب بازی و رودخانه نوردی در شیرین رود یک سفر یک روزه دلچسب است که خستگی یک هفته‌ی شلوغ و پردردسر را از تنتان بیرون می‌کند. کافی است در تعطیلات آخر هفته کوله‌پشتی‌تان را به همراه یک وعده نهار بردارید و با امردادتور همراه شوید. این سفر به قیمت بسیار مناسبی برای شما همسفران عزیز با درجه سختی 3 از 6 مهیا شده‌است. امردادتور در این سفر یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از تور رودخانه نوردی شیرین رود کسب کنید.

شیرین رود کجاست؟

اگر شما هم پایتخت‌نشین هستید و وقت و زمان کافی برای تماشای جاذبه‌های فراوان ایران زیبا را ندارید، می‌توانید با یک سفر یک روزه حال و هوای خود را حسابی تغییر دهید. نیمی از استان مازندران را جنگل‌های هیرکانی فراگرفته، این وسعت بی‌انتها دارای مناطق بسیار بکر و دیدنی و مناسب سفرهای یک روزه است. یکی از همین مقاصد سفرهای یک روزه، رودخانه شیرین رود است. شیرین رود رودخانه‌ای زیباست که از میان صخره‌های مختلف عبور کرده و تبدیل به آبشارهای بزرگ و کوچک می‌شود، در طی مسیر گاهی هم این رودخانه به صورت پلکانی و یا حوضچه شده که می‌توان در آن‌ شنا و یا آب بازی کرد.

رودخانه‌نوردی در شیرین رود از آن دسته سفرهاست که طبیعت‌گردان طعم و لذت آن را بارها چشیده‌اند. قدم گذاشتن در آب خنک و زلالی با دمای حدود 10 تا 15 درجه و پیمایش مسیری نه چندان طولانی علاوه براین که شما را از گرمای هوا دور می‌کند، آرامشی وصف‌ناپذیر نیز به شما خواهد داد.

شیرین رود پرآب‌ترین رودخانه بخش دودانگه است که از دامنه‌های شمالی کوه البرز سرچشمه می‌گیرد. آب خنک این رودخانه در مسیر عبورش از جنگل‌های ممرز و راش عبور می‌کند تا به روستای خرم‌آباد می رسد و شالیزارهای این منطقه را سیراب کرده و در نهایت به سد سلیمان تنگه می‌ریزد. برای رفتن به این رودخانه زیبا باید از جاده فیروزکوه راهی شده، پس از گذشتن از پل ورسک، نزدیک پل سفید به روستای خرم‌آباد و رودخانه شیرین‌رود می‌رسید. با رسیدن به این منطقه پیمایش در جنگل‌های هیرکانی و رودخانه‌نوری شاد و مفرح آغاز می‌گردد. این برنامه سه ساعت زمان می‌برد.

بهترین زمان سفر به شیرین رود چه موقع است؟

مناسب‌ترین زمان برای رودخانه‌نوردی و آب بازی در این منطقه فصل تابستان و ماه‌های تیر و مرداد است. اگر در فصول سرد به این منطقه سفر کردید، حتما لباس گرم همراه خود داشته‌باشید. یک دست لباس اضافه در صورت آب بازی، کوله پشتی سبک، یک وعده نهار و دوربین عکاسی را فراموش نکنید. در این منطقه شما قادرید، زیباترین و ماندگارترین عکس‌ها را از منطقه سوادکوه و شیرین رود و جنگل‌های آن عکاسی کنید.