شهر زیبا و دیدنی استانبول ترکیه همواره یکی از محبوب ترین و بهترین مقصدهای گردشگری برای ایرانیان بوده است و نزدیک بودن این شهر به کشور ما باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی از ایران برای سفر و انتخاب تور خارجی خود، استانبول و تور استانبول را انتخاب کنند. استانبول در دنیا هم از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ به طوری که با یک جستجوی کوتاه همواره استانبول را جزء 10 شهر برتر دنیا خواهید یافت. شهر استانبول که درست در مرز بین آسیا و اروپا واقع شده، همواره جاذبه های خاصی برای مسافران خود دارد. به طوری که در هر چهار فصل سال، استانبول را مملو از گردشگران و توریست هایی که از نقاط مختلف جهان برای دیدن آن سفر کرده اند، خواهید دید. معروف ترین جاذبه های استانبول که به نمادهای این شهر تبدیل شده اند، ایاصوفیه، بازار بزرگ استانبول، مسجد سلطان احمد، میدان تکسیم و خیابان استقلال هستند. در این مقاله با خیابان استقلال استانبول بیشتر آشنا می شویم؛ همراه ما باشید.


خیابان استقلال استانبول، معروف ترین و محبوب ترین خیابان این شهر است و انگار که آن را دقیقا برای تفریح و خوش گذرانی ساخته اند. خیابان استقلال در شهر استانبول همان قدر برای خوشگذرانی و تفریح مناسب و مطلوب است که خیابان ولیعصر در تهران. اما تفاوت این دو خیابان در اینجاست که در خیابان استقلال تنها پیاده ها که اجازه عبور و مرور دارند و هیچ خبری از ماشین و اتوبوس و ازدحام آنها نیست. خیابان استقلال خیابانی عریض و سنگفرش بوده که از سویی به میدان معروف تقسیم یا تکسیم استانبول (Taksim Square) می رسد و از طرف دیگر به ایستگاه متروی شیشانه (Şişhane) استانبول وصل می شود. این خیابان زیبا و دیدنی طولی برابر با 1.4 کیلومتر داشته و در منطقه بی اوغلوی استانبول واقع شده است.

isticlal

خیابان استقلال، بهترین مکان برای وقت گذراندن و خوش گذرانی، تفریح و البته خرید در استانبول است. هنگامی که در خیابان استانبول قدم می زنید با انبوهی از بوتیک ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ رو به رو می شوید که در میان آن ها با برندهای نام آشنا و معروف و محبوب جهانی نیز برخورد خواهید کرد. در کنار این فروشگاه ها، خیابان استقلال تعداد زیادی کافه و رستوران، کتابفروشی، سالن سینما و تئاتر و شیرینی فروشی های قدیمی را در دل خود جای داده و مناسبترین مکان در استانبول برای دیدن زندگی روزمره مردم استانبول در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه، یا چای معروف ترکی در صندلی یکی از کافه های دنج و دلچسب این خیابان است. شنیدن صدای اجراهای خیابانی در این خیابان و تماشای تراموای قرمز و نوستالژیک و قدیمی استانبول را هم به این موارد اضافه کنید، چه می شود!

ساختمان های قدیمی خیابان استقلال استانبول هم از دیگر جاذبه ای دیدنی این شهر است؛ ساختمان هایی که اغلب آن ها یادگاری از دوره عثمانی هستند و در قرن های نوزده و بیست میلادی ساخته شده اند و در کنار ساختمان های مدرن و جدید، منظره ای زیبا و دیدنی را به وجود آورده اند.

معروف ترین برندها و فروشگاه های پوشاکی که در خیابان استقلال استانبول قرار دارند: کوتون (koton)، زارا (Zara)، ال سی وایکیکی (Lc Waikiki)، اچ اند ام (H&M)، سفورا (Sephora)، گپ (Gap) و ... .

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، با کلیک بر روی لینک تور استانبول بهترین قیمت ها در کنار متنوع ترین هتل ها را بیابید.