لوازم ضروری در سفرهای طبیعتگردی

لوازم ضروری در سفرهای طبیعتگردی

لوازم ضروری در سفرهای طبیعتگردی

سفرهای از نوع طبیعتگردی، همیشه یکی از هیجان انگیزترین و به یادماندنی ترین سفرها است. اما بهتر است قبل از سفر، با لوازم ضروری طبیعتگردی آشنا شوید. آشنایی با لوازم مخصوص سفرهای طبیعتگردی و همراه داشتن آنها در این نوع سفرها مثل تور طبیعتگردی داخلی و تور طبیعتگردی خارجی، به حدی مهم است که اگر همراه خود نداشته باشید، در موقع نیاز احساس پیشیمانی خواهید کرد. در این مقاله مهمترین و ضروری لوازمی که در سفرهای طبیعتگردی وجود دارند را به شما معرفی خواهیم کرد؛ البته بسته به نوع و درجه سختی سفری که می روید و همچنین تعداد روزهایی که در این سفر حضور دارید، می توان لوازم را کم یا زیاد کرد، اما هموازه برخی لوازم پایه ثابت این سفرها هستند. همراه ما باشید.


1) دستگاه مسیریاب یا GPS

تواناییی خواندن نقشه و یا استفاده از GPS یکی از مهمترین ارکان در سفرهای طبیعتگردی است. و شاید بتوان آن را مهمترین ابزار یا وسیله در این سفرها دانست. البته اگر به همراه تور سفر می کنید، این مورد چندان نیاز پیدا نمی کند و وجود راهنما در تور، خیال شما را راحت خواهد کرد.

2) کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابی و عینک

یکی از موارد ضروری در سفرهای طبیعتگردی به همراه داشتن عینک آفتابی بوده که امروزه تنوع بسیاری دارند و شما باید براساس نوع سفرهایتان عینک مناسب را انتخاب کنید.

برای خرید کرم ضد آفتاب نیز حتما باید به دو نکته توجه کنید: اول قدرت حفاظت در برابر نور خورشید بایستی حداقل ۱۵ SPF باشد و دوم اشعه‌های UVA‌ و UVB را پوشش دهد.

3) همراه داشتن لباس مناسب فصل سفر (لباس اضافه)

در سفرهای طبیعت‌گردی همواره ممکن است با تغییرات ناگهانی هوا مواجه شوید، پس قبل از سفر حتما آب و هوا را چک کنید و لباس مناسب با فصل سفر را همراه داشته باشید.

4) روشنایی (چراغ قوه)

داشتن روشنایی و نور یکی از حساسیت ها در سفرهای طبیعتگردی است؛ به خصوص در مواقعی که ممکن است مجبور شوید در شب یا صبح خیلی زود حرکت کنید. بهترین وسیله برای تامین این نیاز، چراغ قوه، مثل چراغ قوه های جیبی و پیشانی است که عمر باتری زیادی هم دارند.

Light

5) جعبه کمک های اولیه

در طبیعت، امکان وقوع هر حادثه ای وجود دارد. پس ضروری است جعبه کمک های اولیه شامل برخی مواد شیمیایی همچون محلول ضدعفونی کننده و برخی داروها و وسایلی چون گاز استریل و باند و غیره را به همراه داشته باشید.

6) وسیله ای برای روشن کردن آتش

به همراه داشتن وسیله‌ای برای روشن کردن آتش مانند کبریت، فندک یا آتش‌زنه ضروری است.

7) غذای سبک و کم حجم، اما مقوی

برای غذا همواره اندکی بیش از تعداد روز‌های سفر خود برنامه‌ریزی کنید. داشتن مواد غذایی مقوی مثل دانه های چرب، آجیل و خشکبار، میوه خشک و آب آشامیدنی سالم ضرروی است.

Food

8) داروهای ضروری

اگر سابقه بیماری دارید، یا از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما به همراه داشتن آنها را فراموش نکنید. همچنین همراه داشتن برخی داروهای عمومی، مانند قرص سرماخوردگی و مسکن هم خالی از لطف نیست.

9) کفش مناسب طبیعتگردی

در سفرهای طبیعتگردی ممکن است بیشتر مسیر را پیاده طی کنید، از آنجایی که پا قلب دوم بدن محسوب می شود، داشتن کفش مناسب پیاده روی در طبیعت، خیال شما را از این بابت راحت می کند.

10) کوله پشتی

می توان گفت مهمترین وسیله پس از کفش برای یک طبیعتگرد، کوله است. تقریبا تمامی لوازمی که در سفر به طبیعت همراه خود خواهید داشت، در کوله شما قرار می گیرند. اما مهم‌ترین نکته در خریدن کوله مناسب طبیعتگردی این است که کوله شما راحت و سبک باشد و در سفرهای طولانی اذیت نکند و آسیب نرساند.

*مواردی مثل سوت، کرم ضد گزیدگی، وسایل ارتباطی، نخ و سوزن، قاشق و چنگال مسافرتی و پارچه ضروری نیست؛ اما همراه داشتن آنها را توصیه می کنیم.

با کلینک روی لینک های زیر، از تورهای طبیعتگردی اَمُردادتور مطلع شوید:

تور طبیعتگردی داخلی

تور طبیعتگردی خارجی

نظرات

رضا
1398/03/22

مطلبتون عالی بود. خیلی کاربردی بود برای کسانی که به طبیعتگردی علاقه دارند. ممنون

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS