چگونه می توان پروازی امن و آسوده داشت؟

چگونه می توان پروازی امن و آسوده داشت؟

چگونه می توان پروازی امن و آسوده داشت؟

شاید در نظر بسیاری از ما، پرواز با هواپیما خطرناک و استرس آور باشد، اما پرواز با هواپیما و مسافرت هوایی یکی از امن ترین شیوه های پرواز است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم مسافرت های طولانی و حتی کوتاه خود را در قالب تور مسافرتی و کاری با هواپیما انجام دهند. اما امنیت در سفرهای هوایی، تنها به وسیله مهمانداران و خلبان و ایرلاین ها ایجاد نمی‌شود، ما نیز به عنوان مسافر نقش مهمی در ایجاد و افزایش امنیت در پرواز داریم. بنابراین نکته‌هایی در رابطه با پرواز وجود دارند که باید از آن‌ها آگاه باشید. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا امنیت بیشتری در مسافرت های هوایی خود داشته باشید. همراه ما باشید.


1) کمربند خود را ببندید.

الف) در هنگام نشستن بر روی صندلی هواپیما، سعی کنید طرز باز و بسته کردن کمربند را یاد بگیرید. برای این کار بهتر است به توصیه ها و آموزش های مهمانداران گوش دهید.

Seatbeltinflight

ب) توجه داشته باشید، هر زمان که نشان «کمربند های خود را ببندید» روشن شد و یا سرمهماندار و خلبان این درخواست را مطرح کردند، این کار را حتما انجام دهید.

بلند شدن در این شرایط بسیار خطرناک است، زیرا به دلیل شرایط جوی نامناسب یا گرانش و یا تکان های هواپیما، ممکن است بیفتید. اگر در توالت هستید، سریع دستان خود را بشویید و سر جای خود بنشینید.

ج) در موارد ضروری حتما کمربندتان را ببندید.

seatbeltlight

این شرایط ضروری به این معنی است که به دلیل کم بودن فشار کابین، از کار افتادن موتور هواپیما، نبود سوخت کافی، اختلال در هواپیما و غیره، هواپیما باید فرود بیاید.

د) در هر زمانی از پرواز، اگر مهماندار یا خلبان از شما خواستند که کمربند خودتان را ببندید، این کار را انجام دهید.

2) قوانین و مقررات مربوط به حمل وسایل الکترونیک را رعایت کنید.

الف) هنگام برخاستن و بلند شدن هواپیما و همچنین هنگام نشستن آن، وسایل الکترونیک خود را خاموش کنید یا در حالت پرواز (Airplan mode) قرار دهید.

در این شرایط ارتباط با کنترل ترافیک هوایی، برای یک برخاست یا فرود ایمن ضروری است. استفاده از این وسایل در کار هواپیما اختلال ایجاد می‌کند و باعث به خطر افتادن خود شما و دیگر مسافران می‌شود.

Airplanemde

ب) در طول پرواز وسایل الکترونیک خود را در حالت پرواز قرار دهید.

ج) باید پذیرفت که برخی لوازم الکترونیکی خاص را نباید در طی پرواز استفاده کرد.

تلفن همراه و تبلت، تا جایی که امنیت را برهم نزنند و روی حالت پرواز باشند، می‌توانند روشن بمانند. از امکانات رادیویی مانند اسباب‌بازی‌های کنترل از راه دور، رادیو‌ها، بیسیم‌ها و هر وسیله‌ای که حالت هواپیما نداشته باشند، باید در تمام طول پرواز غیرقابل استفاده بمانند.

3) آمادگی برای روبه رو شدن با شرایط اضطراری

الف) در هنگام کمبود اکسیژن حتما از ماسک های اکسیژن استفاده کنید.

Emergency

ماسک‌های اکسیژن از محل خود (روی سر شما)، رها می‌شوند. کمربندتان را ببندید و ماسک را به سمت خود بکشید و شروع به تنفس اکسیژن کنید. بند پلاستیکی را دور سرتان بکشید و بندهایش را محکم کنید. نگران نباشید. ماسک های اکسیژن تا عادی شدن شرایط، اکسیژن کافی دارند. اما به خاطر داشته باشید، هنگام وقوع شرایط اضطراری، قبل از کمک به دیگران، اول ماسک خود را بزنید.

ب) در هنگام وقوع شرایط اضطراری، اگر نیاز به خروج از هواپیما بود، نزدیک ترین در خروجی را پیدا کنید. این درها به طور معمول با لغت «خروج» مشخص شده‌اند. همچنین، چراغ‌ها و نوارهای داخل کابین، در شرایط وجود دود، مه، یا هر مشکل دیگری، شما را به سمت این درب راهنمایی می‌کنند.

ج) نکته خیلی مهم در شرایط اضطراری این است که اگر در هنگام وقوع این شرایط و اعلام خروج از هواپیما، نزدیک به درب خروج نشسته اید، ممکن است مجبور شوید برای خروج، به مسافران دیگر کمک کنید. این موضوع کمک بسیاری می کند تا در هنگام خروج از هواپیما و بر اثر ازدحام و وحشت، وقوع حوادث پیش بینی نشده، به حداقل برسد.

Emergency4

د) نحوه خروج اضطراری را یاد بگیرید. این درهای خروج بسیار سنگین هستند و با فشار دادن یک دسته باز می‌شود. اما بهتر است برای عکس العمل سریع تر و بهتر در زمان وقوع حادثه، به آموزش ها  توصیه های مهماندارن گوش دهید. اگر دود، آتش، آب یا هر چیزی که مسافران را به خطر بی‌اندازد، مشاهده کردید، زمانی است که باید از درب خروجی استفاده کنید.

ه) نحوه پوشیدن جلیقه نجات را یاد بگیرید.

هنگام وقوع هر حادثه ای، جلیقه نجات کمک بسیاری با نجات شما می کند. این جلیقه‌ها به طور معمول زیر صندلی یا در کنار شما قرار دارد. کیسه را پاره کنید (تا باز شود)، سپس قلاب یا بند را دور خود بپیچانید و محکم کنید. سپس جلیقه را باد کنید.

ی) نحوه خروج از هواپیما در شرایط اضطراری و حادثه را یاد بگیرید.

هنگام فرود خود را در آغوش بگیرید؛ کمربندتان را باز کنید؛ به سمت نزدیک‌ترین درب خروجی بروید و داخل سرسره بادی بپرید یا از پله‌ها پایین بروید. اگر مجبور به ماندن در آب شدید و یا هواپیما دچار حادثه در دریا یا اقیانوس شد، حتما جلیقه نجات را بپوشید و از بالشتک های هوا استفاده کنید.

* علاوه بر موارد یاد شده، رعایت موارد زیر به شما کمک می کند تا ایمنی بیشتری در پرواز داشته باشید:

1) هنگام پرواز سیگار نکشید. حتی استفاده از سیگارهای الکتریکی نیز بسیار خطرناک است و امنیت خود و مسافران را به مخاطره می اندازد.

2) از دستورالعمل‌های کارکنان و مهمانداران، پوسترها، و نشانه‌های که اطلاعات را به صورت چراغ‌های روشن نشان می‌دهند، پیروی کنید.

3) هیچ بحث یا توضیحی راجع به هواپیما دزدی، انفجار، بمب، اسلحه، چاقو یا هر وسیله خطرناک دیگر در هواپیما ارائه ندهید و با این کار باعث ایجاد جو وحشت و استرس در بین مسافران نشوید.

4) اگر در حال تماشای فیلم و یا گوش دادن به موزیک هستید، تا از هدفون استفاده کنید تا سر و صدای آن باعث سلب آرامش دیگر مسافران نشود.

5) نکته آخر؛ همواره در طول پرواز فروتن، صبور باشید و نسبت به سایر مسافران و کارکنان و مهمانداران هواپیما مهربان و مودب باشید. حفظ بهداشت در هواپیما نیز باعث می شود تا سفری لذتبخش تر و آسوده تر در هواپیما داشته باشید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS