جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر ایرانی است که در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی و گردشگری متنوع خود، سالهاست که تبدیل به انتخاب اول بسیاری از گردشگران داخلی (تور کیش) و حتی خارجی شده است. در این مقاله سعی داریم با مهمترین و زیباترین جاذبه های تفریحی و گردشگری کیش آشنا شویم. همراه ما باشید.


1) کشتی یونانی

keshti

اگر تا به حال به جزیره کیش سفر نکرده اید، بهتر است بدانید که کشتی یونانی به عنوان نماد اول این جزیره شناخته می شود. کشتی یونانی  که در سواحل غربی جزیره کیش به گل نشسته است، به دلیل موقعیت خاص خود، هنگام غروب خورشید از پس این کشتی، چشم اندازی زیبا و بی نظیر را ایجاد می کند. کشتی یونانی در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در جزیره‌ی کیش به گل نشست و امروزه پس از گذشت حدود نیم قرن، به یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره تبدیل شده است. اگر به جزیره کیش سفر کردید، حتما سری به کشتی یونانی بزنید تا منظره بی نظیر غروب دل‌انگیز خورشید را در پشت این کشتی و آب‌های نیلگون خلیج فارس از نزدیک ببینید.

2) اسکله تفریحی

eskele

مجموعه اسکله تفریحی کیش، یکی از مجموعه های گردشگری جزیره است که امکاناتی نظیر جت اسكی، قايق های پدالی (با ظرفيت چهارنفر)، قايق های ماهيگيری، قايق های پارويی، سه چرخه های آبی، امكانات غواصی و غیره را برای گردشگران فراهم کرده است. این مجموعه تفریحی که در کنار چند مجموعه تفریحی و گردشگری دیگر واقع شده است، مکانی مناسب برای گردشگران و خصوصا خانواده ها بوده که می تواند اوقات خوشی را برای آنها رقم بزند.

3) پارک آبی کیش (تم پارک اوشن کیش)

Oshenpark

پارک آبی کیش که نام دیگر آن " تم پارک اوشن " است، یک پارک آبی روباز برای استفاده خانم ها و آقایان است که به عنوان یکی از جدیدترین مراکز تفریحی و گردشگری کیش شناخته می شود. تم پارک آبی اوشن کیش است در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح شد تا لحظاتی شاد و مفرح را برای مسافرانی که به کیش سفر می کنند، فراهم کند. تم پارک آبی کیش، به مدرنترین و به روزترین تجهیزات بازی های آبی دنیا مجهز بوده و با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و هم‌زمان کسب درآمد ارزی برای کشور تأسیس‌شده است. پارک آبی کیش توسط شرکت کانادایی White Water West که به عنوان معتبرترین تأمین‌کننده وسایل بازی پارک آبی دنیا شناخته می شود، ساخته شده است.

پارک آبی کیش مساحتی بالغ‌ بر ۵٫۵ هکتار داشته و روزانه ظرفیت پذیرش ۳۳۰۰ نفر را دارا است. از نکات مثبت پارک آبی کیش که بسیار مورد استقبال خانواده ها بوده، حریم هوایی پرواز ممنوع آن است که موجب شده تا هیچ ساختمان بلندی نیز در اطراف آن ساخته نشود تا کاملا حریم این پارک آبی حفظ شود. ساعات و روزهای کاری تم پارک اوشن کیش، دوشنبه ها و ۵ شنبه ها از ساعت ۹ الی ۱۸ برای استفاده بانوان و چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۹ الی ۱۸ برای آقایان و همچنین دو روز دیگر هفته به صورت پاره وقت برای استفاده بانوان و آقایان قرارداده شده است.

4) آکواریوم کیش

Akvariom

آکواریوم کیش، یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری کیش است. با بازدید از این مجموعه می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را به راحتی و از پشت شیشه‌های آن ببینید. آکواریوم کیش شامل 2 آکواریوم بوده که یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که مخصوص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ بوده و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر که در آن ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب آب شیرین برای علاقه مندان به جانوارن آبی به نمایش گذاشته شده‌ است.

آکواریوم کیش در خیابان فردوسی، جنب بوستان آهوان و داخل ساختمان کانون هنر کیش واقع شده است.

5) باغ پرندگان

Parandegan

باغ پرندگان کیش در مجموعه تفریحی پارک دلفین های کیش قرار گرفته است. این باغ بیش از 57 گونه مختلف از پرندگان را در خود جای داده است که از مهمترین آنها می توان به طاووس، فلامینگو، درنای تاج‌دار و انواع لک‌ لک اشاره کرد. باغ پرندگان کیش با وسعتی در حدود 100 هکتار، از سال 1380 فعالیت خود را در در جنوب شرقی جزیره آغاز کرد. محل نگه داری هر یک از این پرندگان اطلاعات خوبی از زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی‌های آن‌ها را به نمایش می گذارد.

6) پارک دلفین های کیش

Dolfinariom

یکی از معروف ترین جاذبه های جزیره کیش، پارک دلفین های این جزیره است. پارک دلفین های کیش با مساحتی در حدود 100 هکتار در جنوب شرقی این جزیره واقع شده است. در دلفیناریوم کیش از گونه‌های مختلف پستانداران دریایی مانند دلفین و شیر دریایی نگهداری می‌شود. در مجموعه‌ی دلفین کیش، فضای سبز هم وجود دارد که در آنجا می‌توانید انواع گونه‌های مختلف گیاهی را هم به تماشا بنشینید که از آن جمله می‌توان به درخت نخل، بنجامین، درختان لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، گل ختمی و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس اشاره کرد.

برای اطلاع از شرایط سفر به جزیره زیبای کیش، روی لینک تور کیش کلیک کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.