جاذبه های جزیره کیش، قسمت دوم

جاذبه های جزیره کیش، قسمت دوم
1398/08/18 گردشگری

جاذبه های جزیره کیش، قسمت دوم

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر ایرانی است که در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی و گردشگری متنوع خود، سالهاست که تبدیل به انتخاب اول بسیاری از گردشگران داخلی (تور کیش) و حتی خارجی شده است. در این مقاله سعی داریم با مهمترین و زیباترین جاذبه های تفریحی و گردشگری کیش آشنا شویم. همراه ما باشید.


1) شهر زیرزمینی کاریز

zirzaminikish

یکی از زیباترین جاذبه های کیش شهر زیرزمینی کاریز کیش است 16 متر عمق داشته و قدمت آن به بیش از 2500 سال می رسد. در گذشته این قنات آب شیرین و قابل شرب اهالی جزیره را تامین می‌کرد. اما امروزه این قنات، تبدیل به یک شهر زیرزمینی زیبا و شگفت انگیز شده که به کاریز کیش معروف است. شهر زیرزمینی کاریز کیش وسعتی باور نکردنی در حدود 10 هزار متر مربع دارد.

امروزه شهر زیرزمینی کاریز در فاز اول به قسمت‌هایی مثل غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالری‌های هنری تقسیم شده است.

2) کلبه هور

hoorkish

اگر به غرب جزیره کیش سری بزنید با دماغه ای مواجه می شوید که نام آن کلبه هور کیش است. بستر این دماغه صخره‌ای بوده و زیستگاه آبزیانی مثل هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف و لاک‌پشت است. در روزهایی که هوا مناسب بوده و وزش باد کم است، مردم محلی برای ماهیگیری به این منطقه مراجعه می کنند و دوستداران غواصی نیز این منطقه را برای غواصی به کلبه هور می آیند. در ساحال جنوبی این منطقه غاری به طول ۵ متر وجود دارد اما عمق آن از شمال به جنوب  افزایش یافته و تا ۸ متر نیز ادامه می‌یابد و به هنگام مد کامل بسیار دیدنی می‌شود.

3) شهر باستانی حریره

harirehkish

جالب است بدانید که در شمال جزیره زیبای کیش شهری قدیمی و باستانی قرار دارد که قدمت آن به سده‌ی ۵ الی ۱۰ هجری قمری باز می گردد. شهر باستانی حریره کیش در مجاورت مجموعه‌ی ورزشی المپیک و یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی جزیره کیش است. شهر باستانی حریره در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۷۶ با شماره‌ی ۱۸۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

4) درخت سبز

sabzkish

درخت سبز، کهن سال ترین درخت جزیره کیش است که عمر آن به 500 تا 600 سال می رسد. وجه تمایز این درخت با بقیه‌ی درختان منطقه این است که برگ‌ها و ریشه‌های این درخت از بدنه‌ی اصلی آن آویزان است. عقیده جالبی درباره این درخت وجود دارد و مردم محلی منطقه معتقدند که درخت سبز درختی خوش یمن است و شگون دارد. به همین خاطر برای برآورده شدن آرزوهای خود، گره‌هایی را با نخ یا پارچه روی شاخه‌های این درخت زده‌اند. این درخت در نزدیکی شهر باستانی حریره کیش قرار دارد.

5) پلاژ بانوان و آقایان

Pelaj

ساحل زیبای جزیره کیش در کنار آب های نیلگون خلیج فارس، یکی از بی نظیرترین جاذبه های جزیره کیش هستند و موقعیت بسیار مناسبی برای شنا فراهم کرده‌اند. برای راحتی و آسایش خانواده ها در استفاده از ساحل زیبای جزیره کیش، پلاژ بانوان و آقایان در کیش به صورت جداگانه طراحی و اجرا شده است و به همه‌ی گردشگران، چه آقا و چه خانم این امکان را می‌دهد که تجربه‌ی شنا در این آب‌های زلال و شفاف را داشته باشند. پلاژ بانوان کیش با وسعتی در حدود 15 هزار متر مربع در سواحل شمالی جزیره واقع شده امکانات زیادی از جمله دوش آب شیرین، سایه‌بان، سالن بدن‌سازی و والیبال ساحلی هم دارد.

برای اطلاع از شرایط سفر به جزیره زیبای کیش، روی لینک تور کیش کلیک کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS