هانوی، پایتخت زیبای ویتنام

هانوی، پایتخت زیبای ویتنام

هانوی، پایتخت کشور زیبا و توریستی ویتنام و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور محسوب می شود. هانوی ویتنام در بین گردشگران، به شهر دریاچه ها معروف است؛ زیرا هانوی 18 دریاچه کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. جاذبه های هانوی ویتنام به قدری است که در سال های اخیر تورهای زیادی در قالب تور ویتنام برای بازدید از این شهر و دیگر شهرهای ویتنام، مانند هوشی مین، فان تیت، هوی آن برگزار می شود. هانوی با مساحتی بالغ بر 3329 کیلومتر مربع، تاریخی سه هزار ساله داشته که همین موضوع باعث به وجود آمدن جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی زیادی در این شهر، مانند موزه ها و مکان های تاریخی در کنار طبیعت بی نظیر هانوی شده است. در این مقاله حقایقی از هانوی ویتنام را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

* همواره می توانید با کیلک بر روی لینک تور ویتنام و یا تماس با کارشناسان ما، از بهترین نرخ تور ویتنام اطلاع پیدا کنید.


1) جالب است بدانید که هانوی شهری پرباران و سرسبز است و بیشتر مساحت این شهر را رودخانه های زیبا و پرآب تشکیل داده اند. معروف ترین رودخانه های هانوی ویتنام، هوگوام (Ho Guom) و هو تای (Ho Tay) هستند که جلوه ای خاص و دیدنی را به هانوی بخشیده اند.

Hanoi1

2) ویتنام همواره در طول تاریخ مورد ظلم واقع شده و در حملاتی که در طی جنگ جهانی دوم به این کشور انجام گرفت، هانوی بیشترین آسیب ها را متحمل شد.

3) نکته جالب توجه این است که بیشتر مردم ویتنام و هانوی به زبان خمر، که زبان کامبوج است، صحبت می کنند. مردم هانوی آشنایی کمی با زبان انگلیسی دارند. اما نسل های جدید مردم این شهر، یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار داده اند.

4) یکی از جاذبه های هانوی، پل لانگ بین است که دو بخش هوآن کیم و لانگ بین را به هم متصل می‌کند، به دست گوستاو ایفل، طراح برج ایفل طراحی شده است و به‌عنوان یکی از پل‌های زیبای هانوی شناخته می‌شود. این منطقه یکی از فقیرنشین‌ترین محله‌های هانوی است و حتی افرادی در زیر این پل زندگی می‌کنند.

Hanoi2

5) هانوی در سال های 2014 و 2015 توانست در لیست 10 مقصد برتر جهان در سفر و گردشگری قرار بگیرد.

6) در سال 2012 نیز، هانوی را به عنوان یکی از ارزانترین کشورها برای گردشگران شناخته شد.

7) یکی از محبوبترین و معروف ترین غذاهای ویتنامی، سوپ نودل است که می توانید در تمام رستوران های هانوی آن را پیدا کنید.

Hanoi3

8) هانوی محله ای به نام «تاهین» دارد که به مکانی برای خوشگذرانی و تفریح بخصوص برای جوانان تبدیل شده است.

9) یکی از قدیمی‌ترین محله‌های هانوی، محله نزدیک رودخانه هوان کیم است که با دیدن معماری آن می‌توانید هانوی قدیم را تصور کنید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS