×

تور جنگل ابر تا آبشار مجن بهار 1403

تور جنگل ابر خرقان و بسطام


سفر به جنگل محصور در میان ابرها

بهار 1403

13 اردیبهشت تا 15 اردیبهشت 


شروع قیمت از : 4.790.000 تومان
جاذبه های سفر :

تور جنگل ابر سفری است به یادماندنی برای پیاده روی در تور جنگل ابر، برپایی آتش و نوشیدن چای ذغالی در تور جنگل ابر، بازدید از آبشار آلوچال در تور جنگل ابر، بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در تور جنگل ابر، آرامگاه بایزید بسطامی در تور جنگل ابر، آبشار مجن در تور جنگل ابر.

برنامه روزانه سفر

  • 1

    روز حرکت

    حرکت صبح هنگام، صرف صبحانه، بازدید از آرامگاه بایزید بسطامی، ادامه مسیر به سمت مجن، بازدید از آبشار مجن، صرف ناهار، بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، اقامت در خانه محلی روستای ابر

  • 2

    بازدید از جنگل ابر

    صرف صبحانه، حرکت با مینی بوس بسمت جنگل ابر، پیاده روی اختیاری و شانس دیدن اقیانوس ابر، صرف ناهار در خانه محلی و بازگشت به تهران

لوازم مورد نیاز

  • چراغ قوه
  • داروهای شخصی
  • کارت شناسایی
  • کرم ضد آفتاب
  • کیسه خواب
  • کوله چند روزه
  • لباس مناسب فصل
  • دمپایی
  • وسایل نظافت شخصی
  • زیر انداز
  • کلاه و عینک آفتابی
  • قاشق، چنگال و بشقاب
  • حوله
  • فلاسک چای
  • کفش مناسب کوهپیمایی
  • پانچو
  • لیوان و بطری آب

مدارک مورد نیاز

    1) کارت شناسایی

اطلاعات سفر

جنگل ابر

حتما تا به حال بارها در فیلم ها و یا حتی مستندهایی که در تلویزیون و یا اینترنت پخش می شوند و معمولاً مربوط به خارج از ایران هستند، تصاویری از طبیعت دیده اید که در آن کوه ها و جنگل ها در ابرها محصور شده اند و مناطری واقعا رویایی و شگفت انگیز را به وجود آورده اند که دل هر بیننده ای را می ربایند! اینجاست که حتما با خودتان می گویید ای کاش که من هم آنجا بودم و تیکه ای از ابرها را در دستانم می گرفتم... . اما آیا می دانستید که دقیقا مشابه همچین مناظر و طبیعتی که در آن محضور در ابرها بشوید، در کشور خودمان ایران هم وجود دارد؟ بله! شاید باور نکنید، اما این موضوع حقیقت دارد و جنگل ابر شاهرود در استان سمنان، یکی از این پدیده های طبیعی و خدادادیست که به هیچ عنولن دست کمی از تصاویری که در تلویزیون و یا اینترنت از کشورهای خارجی می بینید ندارد. جنگل ابر شاهرود، تیکه ای از قدیمی ترین و شگفت انگیزترین جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی است که به جرأت می توان گفت یکی از زیباترین و رویایی ترین مناطق طبیعی شمال ایران با وسعتی در حدود 35 هزار هکتار است. جنگل ابر در در فاصله 45 کیلومتری شمال شاهرود و 12 کیلومتری روستایی با همین نام یعنی " ابر " واقع شده که در بسیاری از مواقع سال در میان ابرها قرار دارد. به عبارت دیگر به جنگل ابر، اقیانوس ابرها هم می گویند، چون هنگامی که ابرها بر روی جنگل فرو می آیند، درختان آنقدر به ابرها و نزدیکند که انگار ریشه آنها در ابرها قرار دارد. به اعقتاد بسیاری از طبیعت گردان و گردشگرتن، جنگل ابر، یکی از زیباترین و بهترین نقاط ایران برای طبیعت گردی مسئولانه و سفر است و لذت گشت و گذار در میان ابرها، تجربه ای است که هیچ موقع از ذهن ها پاک نمی شود. به همین خاطر هر ساله مسافران و گردشگران زیادی با تور جنگل ابر برای دیدن این طبیعت زیبا و شگفت انگیز سفر می کنند. جذابیت و منحصر به فرد بودن جنگل ابر آنقدر محصور کننده و زیاد است که باعث شد تا در تاریخ 20 بهمن سال 1389، جنگل ابر به عنوان 114 اُمین اثر طبیعی-ملی ایران، از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شود. همچنین در تاریخ 29 بهمن سال 1393 هم جنگل ابر توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست، به عنوان منطقه حفاظت شده در طبقه بندی مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد. جنگل ابر درست در مرز استان سمنان و گلستان واقع شده و برای رسیدن به جنگل ابر می‌بایست پس از رسیدن به شهر شاهرود به سمت بسطام در ۴ کیلومتری شمال شاهرود رفته و سپس در 18 کیلومتری مسیر جاده شاهرود-آزاد شهر روستای ابر و جنگل ابر بروید.

جنگل ابر پوشش گیاهی فوق العاده غنی و متنوع و همچنین حیات وحش متعددی دارد در این جنگل زیبا زیست می کنند. تنوع گونه های گیاهی جنگل ابر، یکی از مزیت های این جنگل است و به نوعی بهشت پژوهشگران محسوب میشه که مهمترین و مشهورترین گونه گیاهی جنگل ابر " درخت اورس " است که نوعی از درخت از گونه سروها محسوب می شود. اما گونه های درختی دیکر جنگل عبارتند از: راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مثل نارون، بارانک و سرخدار. به طور کلی بیش از 85 گونه گیاهی شناخته شده در جنگل ابر وجود دارند. جالب است بدانید که در یک فضای حدوداً 100 متری از این جنگل، بیش از 45 گونه گیاهی دارویی کشف شده که در نوع خودش بی نظیر و شگفت انگیز است.

گونه های جانوری و حیات وحش جنگل ابر هم، یکی از زیبایی های این طبیعت شگفت انگیز هستند و حضور گونه های مختلف حیات وحش مانند خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول در جنگل ابر، نشن دهنده اهمیت، قدمت و حفاطت و مراقب از آن است.

اما برای دیدن ابرهایی که جنگل را در آغوش خود می گیرند، هر زمانی از سال مناسب سفر به این منطقه نیست. معمولاً بهترین زمان سفر به جنگل ابر، از اوایل اردیبهشت ماه تا مهر ماه است که البته باید این نکته را در نظر داشت که هیچوقت نمی توان از حضور ابرها در این مدت زمان مطمئن بود. چون تشکیل این ابرها یا حضور آنها پدیده ای کاملاً طبیعی بوده و عوامل مختلفی در تشکیل آنها دخالت دارند. بنابراین قبل از سفر به جنگل ابر، همواره باید وضعیت آب و هوا را چک کرد. با یاد داشته باشید که برای سفر به جنگل ابر، آن هم در زمان تشکیل ابرها، یا از طریق تورهای مسافرتی اقدام کنید و یا اگر به صورت شخصی به جنگل ابر سفر می کنید، حتما تجهیزات لام را به همراه داشته باشید و از راهنمای محلی استفاده کنید. چون در زمان تشکیل ابرها، پیدا کردن مسیر و شناخت راه ها بسیار سخت می شود و امکان گم شدن و گرفتار شدن در جنگل زیاد است.

قوانین و مقررات تور

  • برنامه های اعلام شده با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل قابل تغییر است.
  • لطفا با دقت کامل تمامی اطلاعات سفر را مطالعه کرده و در صورت هر گونه ابهام با دفتر امرداد تور تماس بگیرید.
  • چیدمان صندلی همسفران بر اساس زمان ثبت نام و تعداد افراد هر گروه انجام میشود.
  • اتاق های دو، سه و چهار نفره در اقامت هتلی در صورت محرمیت امکان پذیر است و اما خانه های محلی و اقامتگاه های بومگردی بستگی به ترکیب نفرات تور دارد و در صورت امکان امرداد تور تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با همسفران عزیز همکاری لازم را انجام دهد. در غیر این صورت امرداد تور هیچ تعهدی بابت فراهم کردن اتاق اختصاصی نخواهد داشت.



نظرات

ثبت نظر