وسایل ممنوعه در فرودگاه و پرواز

وسایل ممنوعه در فرودگاه و پرواز

وسایل ممنوعه در فرودگاه و پرواز

باید بدانید به همراه داشتن خیلی از وسایل که از نظر شما ممکن است عادی به نظر برسند در فرودگاه ها و طول پرواز ممنوع می باشد.بعضی به دلایل امنیتی و بعضی به دلایل بهداشتی و یا بعضی دیگر بخاطر قوانین مکان مقصد.در این مقاله ما تعدادی از وسایل ممنوعه در فرودگاه ها و پرواز را به اطلاع شما می رسانیم با امید به اینکه با خواندن این مقاله اطلاعات کافی بدست آورید و هرگز در فرودگاه ها معطل یا از پرواز محروم نشوید



مایعات
انواع کرم ها، لوسیون ها، مرطوب‌کننده ها، روغن حمام، شامپو، عطر اسپری و ژل از جمله وسیله هایی هستند کهمعمولا در مقصد به آنها نیاز پیدا می کنیم. ولی باید توجه داشته باشید نمی‌توانیم همه این وسایل را همراه با خودمان ببریم. نخست این‌که هر کدام از این مایعات نباید بیشتر از یکصد گرم وزن داشته باشند. نکته بعدی اینکه همه این وسیله ها باید در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار بگذارید و در نظر داشته باشید حجم کیسه نهایتا نمی‌تواند بیشتر از یک لیتر و همینطور مجموع مایعات کیف دستی باید کمتر از یکصد میلی‌لیتر باشد. البته همه این موارد بستگی به سخت‌گیری مامور بازرسی‌ دارد.

مواد غذایی
شرکت‌های هواپیمایی درمورد  مواد خوراکی‌ قوانین مختلفی دارند. بعضی از شرکت‌ها خوراکی‌های کمتر از یکصد گرم را مجاز می‌دانند، مانند مربا، سوپ، آب یا پنیر. در پروازهای خارجی حتما باید قانون فرودگاه مقصد را مطالعه کنیم. دراکثر فرودگاه های جهان و همینطور ایران به همراه داشتن میوه، سبزی، حبوبات، دانه گیاهان، گوشت و ادویه ممنوع است واز انتقال آنها به هواپیما جلوگیری می شود

دارو
اگر لازم است داروی خاصی را در طول پرواز همراه خود داشته باشید،همراه داشتن نسخه پزشک برای آن دارو الزامیست. در پروازهای خارجی حتما باید نسخه پزشک مربوطه بصورت ترجمه شده و به تایید سفارت کشور مقصد در ایران رسیده باشد. با توجه به اینکه هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد، کار منطقی این است که قوانین فرودگاه کشور مقصد بصورت کامل بدانید.حتی قرصها و داروهای مسکن و اعصاب  و یا آنتی‌بیوتیک‌های پرمصرف هم می‌توانند مشکل ساز باشد.

سلاح گرم
به همراه داشتن انواع اسلحه های گرم مثل سلاح‌های نظامی، شکاری و ساچمه‌زن، فشنگ جنگی، شکاری و ورزشی، همچنی ابزارهای برنده‌ مثل تیغ موکت‌بری، بطری، شیشه، چاقو، دشنه، قیچی، ناخن‌گیر، تیغ جراحی، پنجه‌بوکس، تیغ ریش تراشی هم ممنوع است. البته انواع اسلحه‌های اسباب‌بازی که شبیه اسلحه‌ واقعی باشند را هم نمی‌توان به داخل هواپیما برد.

مهمات
مهمات، فشنگ شکاری و یا جنگی،‌ نارنجک، دینامیت یا مواد آتش‌زا را نمی‌شود وارد هواپیما کرد. بردن فشفشه و وسایل آتشبازی و هر چیزی که شعله‌ور‌ یا منفجر می‌شود هم ممنوع است.

اسپری دفاع شخصی، بیهوش‌کننده، گاز اشک‌آور و هرنوع اسپری یا کپسول شیمیایی را هم نمی‌توان به داخل هواپیما برد و در لیست وسایل ممنوعه در فرودگاه قرار دارند.

وسایل نوک تیز
انواع پیچگوشتی، چاقو، تیغ، در بازکن، شمشیر، یخ‌شکن و قیچی و هر وسیله نوک تیز که بتواند به کسی ضربه وارد کند را نیز نمی توان به داخل هواپیما برد.

هر چیزی مثل چکش، دریل، اره و اهرم باید تحویل بار داده شود. وسایل آهن‌ربایی، کبریت، کیسه هوای ماشین، کپسول آتش‌نشانی و موارد مشابه از وسایل ممنوعه در پرواز می باشند

چوب و وسایل ورزشی
ورزش در هر شرایط خوب است اما  نمی‌توانیم وسایل ورزشی همچون چوب بیلیارد را دست‌مان بگیریم و انتظار داشته باشیم که آن را وارد هواپیما کنیم. باید وسیله هایی همچون چوب اسکی، چوب گلف، بیلیارد، هاکی، بیس‌بال، ماهی‌گیری‌،‌ راکت‌های سنگین و هر چیزی شبیه این‌ها را در در چمدان و به قسمت بار هواپیما بسپارید.

لوازم آرایش
لوازم شخصی آرایشی و بهداشتی نظیر، موچین، ریمل، لاک‌پاک‌کن، ناخن‌گیر، خمیردندان، سرنگ، ریش‌تراش یا قیچی ابرو را هم باید در چمدان بگذاریم. وسایلی مثل میل بافتنی و قلاب‌بافی را هم، نمی‌توانیم داخل کابین هواپیما ببریم.

عتیقه‌ جات
اشیای عتیقه، کتاب‌های خطی، سنگ‌های گران‌قیمت یا هر چیزی که جزو میراث فرهنگی یک کشور باشد، جزو وسایل ممنوعه در فرودگاه به‌حساب می‌آیند. فرش دست‌بافتی هم که بیشتر از بیست و چهار متر مربع باشد،‌ ممنوع می باشد.

سازها و آلات موسیقی
شما می توانید سازهایتان را در هواپیما وارد کنید. اما درصورتی‌که بخواهید ساز را داخل هواپیما در کنار خود داشته باشید، باید اندازه کیس و قاب آن کمتر از یکصد و بیست سانتی‌متر باشد.

اگر بزرگ‌تر از این اندازه بود، باید آ‌ن را با کیسه‌های حباب‌دار پوشانده و بسته‌بندی کنید، سپس تحویل قیمت بار دهید.در نهایت برای اطمینان یک برچسب «شکستنی، Fragile» به آن اضافه کنید




نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS