شروع فعالیت های گردشگری در قبرس از تیرماه

شروع فعالیت های گردشگری در قبرس از تیرماه
1399/02/11 گردشگری

شروع فعالیت های گردشگری در قبرس از تیرماه

شیوع بیماری کرونا (کوید-19) که باعث لغو بسیاری از سفرها و پروازها شده بود، کماکان تأثیر منفی بر صنعت گردشگری دارد. با این حال، قبرس قصد دارد تا دوباره از تیرماه فعالیت های گردشکری را آغاز کند و پذیرای مسافران باشد.


کشور قبرس را باید در زمره یکی از کشورهای موفق در زمینه مهار و کنترل ویروس کرونا دانست. جزیره گردشگری قبرس در دریای مدیترانه با حدود 820 مبتلا به ویروس کرونا قدم های خوبی در جلوگیری از ابتلای مردم خود به این بیماری برداشته است. البته شاید جمعیت کم این کشور در رسیدن به این موفقیت نیز بی تأثیر نباشد. اما به هر حال اعمال سیاست های سختگیرانه از همان روزهای اول شیوع کرونا در این کشور، قرنطینه سراسری و گسترده و البته مشارکت مردم این کشور در کنار لغو پروازهای گردشگری این کشور از دوم فروردین ماه 99 و اعمال منع رفت و آمد از ساعت 9 شب تا 6 صبح باعث شدند تا قبرس از نظر مهار و کنترل بیماری کوید 19 موفق شود.

Cyprus

اکنون با رسیدن به شرایط مطلوب در این کشور، قبرس که یکی از کشورهای گردشگرپذیر و توریستی در دریای مدیترانه است، قصد دارد تا مجددأ از تیرماه فعالیت های گردشگری خودش را آغاز کند و پذیرای مسافران باشد. البته طبق اعلام خبرگزاری «Financial Mirro»، گردشگرانی که قصد سفر به قبرس را دارند، می‌توانند با ظرفیتی محدود از تیرماه وارد این کشور شوند و در بدو ورود نیز، از تمامی مسافران تست های پزشکی از نظر مشاهده علائم ابتلا به ویروس کرونا گرفته خواهد شد.

«ساواس پردیوس» (Savvas Perdios)، معاون وزیر گردشگری قبرس، در‌ رابطه با همین موضوع،اعلام کرد که شرکت های مسافرتی قبرس باید در نظر داشته باشند که نشانه‌های مثبتی از بهبودی در کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش، کشورهای اسکاندیناوی، یونان و احتمالا هلند به چشم می‌خورد.

از آنجا که لغو و عدم برگزاری تورهای گردشگری و مسافرت، مبلغی در حدود 1/5 میلیارد یورو به صنعت گردشگری قبرس آسیب وارد کرده است، این کشور سعی دارد تا هر چه زودتر بتواند فعالیت های گردشگری خود را آغاز کند.


منبع: TRAVELANDTOURWORLD


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS