طرح احیای گردشگری از سوی ترکیه

طرح احیای گردشگری از سوی ترکیه
1399/02/23 گردشگری

طرح احیای گردشگری از سوی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از افت و کاهش مسافران ورودی به این کشور و گردشگری خود ناشی از شیوع ویروس کرونا (کوید-19) دریافت کرده است. حالا این کشور از طرح خود برای احیای صنعت گردشگری و جبران زیان های آن خبر می دهد. گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد کشور ترکیه محسوب می شود و چندین هزار فرصت شغلی را در این کشور فراهم کرده است که با شیوع ویروس کرونا و لغو بسیاری از پروازها و بسته شدن مرزها، دچار زیان های شدیدی شد. ترکیه با امیدواری به شروع دوباره فعالیت های گردشگری در این کشور، برنامه ای را با معرفی طرح های ایمنی و اعطای گواهینامه سلامت آماده کرده است تا بتواند اعتماد و اطمینان مسافران و گردشگرانی که قصد ورود به این کشور دارند را، جلب کند.


Turkey

بر اساس اعلام وزیر گردشگری ترکیه، این کشور قصد دارد تا برای مسافران، تفرجگاه‌ها و کارمندان آن‌ها گواهینامه‌ی سلامت صادر کند تا با این طرح بتواند صنعت گردشگری آسیب دیده از شیوع ویروس کوید-19 را دوباره احیا کند و آن را طرحی مهم و جهشی بزرگ می داند.

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد با صدور گواهینامه های سلامت، اجازه فعالیت مراکز گردشگری، تفرجگاه ها و کارکنان آنها را در تابستان صادر کند. او اعلام کرد که گواهینامه‌ی مذکور توسط «نهادهای بین‌المللی اعطای گواهینامه» به هتل‌ها، رستوران‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقلی و سایر شرکت‌های مرتبط داده می‌شود تا «سطح بالای شرایط بهداشتی و رعایت الزامات سلامتی» سبب اطمینان خاطر مسافران و تأیید فعالیت این مراکز باشد.

مهمت نوری ارسوی، در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: " برنامه‌ی اعطای گواهینامه‌ی ترکیه این اطمینان را به گردشگران و مسافران در ترکیه خواهد داد که تعطیلات خود را در وضعیتی مناسب وایمن و با رعایت کلیه اصول بهداشتی سپری خواهند کرد و خیال آن‌ها را طی مدت بازدید از ترکیه آسوده نگه خواهد داشت. " او همچنین افزود: " این برنامه شامل مراحل پیشگیرانه و حفاظتی از قبیل رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل نقلیه‌ی هوایی، دریایی و زمینی و تمامی ورودی‌ها، همه‌ی نهادهای درگیر در برگزاری تعطیلات، وضعیت سلامتی فعالان در صنعت و حتی خود گردشگران می شود.

لازم به ذکر است که تا کنون، ترکیه با حداقل ۱۳۷ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در بین ۱۰ کشوری قرار دارد که بیشترین شمار مبتلایان را در سراسر جهان دارد. از این میان، بیش از ۳,۷۰۰ مورد به مرگ انجامیده و این آمار، ترکیه را در میان ۱۵ کشور با بیشترین شمار مرگ‌ومیر قرار داده است. وضع محدودیت های سختگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی سبب شده تا ترددهای درون شهری، بین شهری و حتی ورود و خروج به این کشور با سختی انجام بگیرد که این موضوع برای کشوری که منابع فسیلی زیادی برای درآمد ندارد و بیشترین اتکا آن بر روی آب و هوای مدیترانه ای، سواحل متعدد و کوهستان های متعدد و استفاده از آنها برای رونق و جذب گردشگر است، و اکنون میزان گردشگران آن به کمترین حد ممکن رسیده است، بسیار سخت بوده و فشار زیادی بر منابع اقصتادی این کشور وارد کرده است.

در اعلامیه وزارت گردشگری ترکیه قید شده که نهادها و موسسه‌های مختلف این کشور برای از سر گیری فعالیت‌های خود باید تا اول ژوئن از طریق وب‌سایت این وزارتخانه برای کسب گواهینامه‌ی موردنظر اقدام کنند. اما موضوعی که چندان مشخص و واضح نیست این است معلوم نیست قوانین جدید تا چه اندازه موفق خواهد بود و می تواند ریسک ابتلا به کرونا را کاهش بدهد. ناقلان خاموش ویروس جدید کرونا به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید سلامت عمومی جامعه تلقی می‌شوند و گفته می‌شود همه‌ی کسانی که مبتلا به این بیماری هستند، لزوما دچار تب بالا نمی‌شوند و قابل تشخیص توسط دوربین‌های حرارتی نیستند.

Turkey

منبع: Independent, Euronews


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS