کرونا، پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات را متوقف کرد

کرونا، پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات را متوقف کرد

کرونا، پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات را متوقف کرد

شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر به یک مسئله دردسرساز در سراسر جهان تبدیل شده و همه گیری این ویروس خطرناک باعث شده تا بسیاری از شرکت های هواپیمایی کوچک و بزرگ جهان از جمله " شرکت هواپیمایی امارات " پروازهای مسافربری خود را موقتاً متوقف کنند. تعطیلی و یا توقف پروازهای هر کدام از شرکت های هواپیمایی به معنای ضربه ای بزرگ به صنعت هوانوردی و همچنین گردشگری بوده که زیان های اقتصادی بسیاری را به دنبال خود خواهد داشت.


شیوع همه گیری یا اپیدمی ویروس کرونا دامن گیر هواپیمایی امارات نیز شد و در خبری تازه این شرکت در سوم فرودین 1399 اعلام کرد که تقریبا تمامی پروازهای مسافربری خود را به تمامی نقاط جهان موقتاً متوقف خواهد کرد. در خبری دیگر این شرکت اعلام کرد که حقوق کارمندان خود را نیز به همین علت، به نصف کاهش خواهد داد.

شرکت هواپیمایی امارات (Emirates) که یکی از غول های بزرگ صنعت هوانوردی و هواپیمایی جهان محسوب می شود و پروازهایی با مسافت های بسیار دور نیز دارد، از تعلیق 70 درصدی پروازهای خود به بیش از 159 کشور جهان خبر داد و اعلام کرد که بسیاری از کارمندانش را به مرخصی اجباری خواهد فرستاد و برنامه های استخدامی نیروهای جدید را نیز تا اعلام بعدی متوقف می کند. آنچه که مسلم است شیوع ویروس کرونا (کوید-19)، بسیاری از شرکت های هواپیمایی را با چالشی سخت روبه رو کرده و آینده اقتصادی و حتی بقاء آنها را نیز با ابهام دست و پنجه نرم می کند.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، مدیر ارشد اجرایی امارات در یک بیانیه اعلام کرد:
« ما به‌عنوان یک ایرلاین شبکه جهانی، خودمان را در شرایطی می‌بینیم که عملا تا زمان باز شدن دوباره مرزهای کشورها و بازگشت فضای اعتماد به سفر، نمی‌توانیم مسافران را جابه‌جا کنیم. »

شرکت هواپیمایی امارات، که دفتر و ساختمان اصلی آن در شهر دبی قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود بود که تا روز چهارشنبه، تمام پروازهای مسافری خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل می‌کند، اما برخی از پروازها در ۱۳ کشور برای بازگرداندن شهروندان به کشورهای خود به درخواست دولت‌ها کماکان انجام خواهند شد. گفته می‌شود پروازهای ذکرشده تا زمان بازبودن مرزها و وجود تقاضا ادامه پیدا خواهند کرد. پروازهای باربری نیز انجام خواهند شد.

لازم به ذکر است که شرکت هواپیمایی امارات، با داشتن بیش از 270 هواپیمای مسافربری کوچک و بزرگ، که عمده آنها از از نوع ایرباس های غول پیکر A380 و بوئینگ 777 هستند، بیش از 100 هزار کارمند در سراسر دنیا داشته که حدود 21 هزار خدمه و 4 هزار خلبان شامل آن می شوند.

شیخ احمد در یک ایمیل به کارکنان اخود اعلام کرده که وی مطمئن است شرکت هواپیمایی‌ای که او در سال ۱۹۸۵ تاسیس کرده است در این اوضاع دوام خواهد آورد و از همه خواست تا روحیه خودشان را حفظ کنند.


منبع: Reuters

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS