شهر کیپ تاون (Cape town) آفریقای جنوبی، یکی از زیباترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی بوده که جاذبه های گردشگری متعدد و شگفت انگیزی را در خود جای داده است. جاذبه های گردشگری کیپ تاون، باعث شده تا هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید و دیدن اسکله های شلوغ، طبیعت متنوع و زیبا، جاذبه های فرهنگی و ساحل بی نظیر و پرهیاهو کیپ تاون، این شهر را برای سفر خود برگزیند. کیپ تاون که به عنوان شهر مادر آفریقای جنوبی شناخته می شود، دومین شهر بزرگ کشور آفریقای جنوبی و یکی از پایتخت های 3 گانه آن است. در این مطلب مهمترین و معروف ترین جاذبه های کیپ تاون که می توان در سفر به آفریقای جنوبی و یا در تور آفریقای جنوبی از آنها بازدید کرد، معرفی خواهیم کرد. همراه امردادتور باشید.

همواره می توانید با کلیک بر روی تور آفریقای جنوبی از شرایط سفر به این کشور زیبا آگاه شوید.


1) دماغه امید نیک کیپ تاون

دماغه امید نیک یا Cape of Good Hope، یکی از معروف ترین جاذبه های آفریقای جنوبی و کیپ تاون بوده که در جنوب غربی ترین نقطه آفریقای جنوبی در انتهای کیپ پنینسولا و در پارک ملی کوه تیبل یا Table Mountain واقع شده است. دماغه امید نیک کیپ تاون، از برجسته ترین نقاط این شهر بوده که حتما بازدید از آن را پیشنهاد می کنیم. این دماغه با مناظر زیبا و بی نظیر خود، تکه سنگ های بزرگ و زیاد و همچنین چشم انداز هیجان انگیز و دیدنی ای که از اقیانوس اطلس ارائه می کند، یکی از خاطره انگیز لحظات سفر به این شهر را رقم می زند. همچنین در این دماغه می‌توانید تنوع شگفت انگیزی از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را به تماشا بنشینید.


2) قلعه امید نیک کیپ تاون

قلعه امید نیک یا Castle of Good Hope، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیپ تاون است. این قلعه، در سال 1966 میلادی، به شکل یک ستاره پنج پر ساخته شد و به عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان های آفریقای جنوبی نیز شناخته می شود. این قلعه اکنون به موزه تغییر کاربری داده و به مرکز رویدادهای فرهنگی و هنری و موزه مردم شناسی کیپ تاون تبدیل شده است.


3) کمپانی گاردن کیپ تاون

کمپانی گاردن یا Company's Garden، مجموعه بزرگ و متنوع بوده که در مرکز شهر کیپ تاون واقع شده و شامل چندین موزه و مکان های فرهنگی و تنوع زیبایی از گیاهان و درختان است. باغ این مجموع در سال 1650 جهت پرورش سبزی و میوه جات برای سربازان نیروی دریایی آلمان احداث شد. کمپانی گاردن جاذبه های متعددی داشته که مهمترین آنها عبارتند از موزه پلانتاریوم، کلیسای جامع سنت جورج، خانه‌های پارلمان، خانه‌های بردگان، کتابخانه ملی آفریقای جنوبی، گالری ملی آفریقای جنوبی.


4) ساحل مویزنبرگ کیپ تاون

ساحل مویزنبرگ یا Muizenberg، یکی از مشهور ترین سواحل آفریقای جنوبی است که میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. این ساحل که بیشتر با کلبه های رنگی رنگی و جذابش شناخته می شود، یکی از بهترین گزینه های برای علاقه مندان به ورزش های آبی و مخصوصا موج سواری است. یکی دیگر از دیدنی های این ساحل خانه‌ای است که «سسیل هودز» (Cecil Rhodes) در سال 1902 بنا کرده است.


5) باغ ملی گیاه شناسی کریستن بوش

باغ ملی گیاه شناسی کریستن بوش یا Kirstenbosch National Botanical Garden، از بزرگترین موزه های گیاه شناسی در جهان است که با بیش از 5 هزار نوع گونه گیاهی در شهر کیپ تاون قرار گرفته و به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است. باغ کریستن بوش به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و انواع مختلفی از مجسمه های سنگی نیز در آن وجود دارد. این باغ همچنین میزبان کنسرت‌ها و سینماهای فضای باز است.


6) کوه تیبل کیپ تاون

کوه تیبل یا Table Mountain، یکی دیگر از نمادهای معروف شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی است. این کوه، یکی از مشهور ترین جاذبه های آفریقای جنوبی نیز شناخته می شود. از دامنه این کوه با تله‌کابین یا با استفاده از مسیر پیاده‌روی می‌توانید به بالای کوه رفته و چشم‌انداز زیبا و ۳۶۰ درجه‌ای از شهر کیپ تاون و جزیره روبن، در مقابل دیدگان‌تان داشته باشید. بسیاری از گردشگرانی که به آفریقای جنوبی سفر می کنند، حتما تصویری یادگاری از این کوه و مناظر اطراف آن در تلفن های همراهشان پیدا می شود.


7) ساحل ویکتوریا و آلفرد کیپ تاون

ساحل ویکتوریا و آلفرد یا Victoria and Alfred Waterfront، ساحلی ای است که همواره مورد اقبال و توجه گردشگران شهر کیپ تاون است. این شهر در بیشتر ایام خصوصا در نیمه دوم سال میزبان گردشگرانی با فرهنگ های مختلف از سراسر جهان است. این ساحل، یکی از ساحل های شهر کیپ تاون است که زندگی شبانه یا Night Life آن همواره برگزار می شود و موسیقی زنده، رستوران، فروشگاه، سینما، بازار سنتی و شهربازی برای تفریح و رفاه گردشگران در آن فراهم است.


8) منطقه بوکاپ یا بوک آپ کیپ تاون

منطقه بوکاپ یا Bo-Kaap، از زیباترین نقاط شهر کیپ تاون است. بوکاپ محله ای تاریخی و دیدنی خانه‌های رنگارنگ و زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده تشکیل شده است. بوکاپ یکی از جاذبه های کیپ تاون است که در سفر با تور آفریقای جنوبی، دیدن آن را نباید از دست دهید. این منطقه بخش اعظم جامعه مالایی شهر کیپ تاون را در خود جای داده است. جالب است بدانید قدمت خانه های رنگی منطقه بوکاپ به عصر برده داری آفریقای جنوبی برمی گردد. یعنی زمانی که برده ها مجبور بودند خانه هایشان را یکرنگ کنند.

9) ساحل بلودرز کیپ تاون

ساحل بلودرز یا Boulders Beach، یکی از معدود سواحل دنیاست که می توان پنگوئن ها را در حال شنا کردن یا آفتاب گرفتن دید! به همین خاطر این ساحل، به ساحل پنگوئن های آفریقای جنوبی نیز شناخته می شود و محبوبیت خاصی در بین گردشگران دارد. علاوه بر تماشای پنگوئن‌ها، همچنین می‌توانید در آب‌های این ساحل شنا کنید و حمام آفتاب بگیرید.