آفریقای جنوبی، یکی از زیباترین کشورهای قاره آفریقا بوده که با جاذبه های دیدنی خود، همواره جزء برترین مقاصد گردشگری در بین گردشگران قرار دارد. آفریقای جنوبی که در جنوبی ترین نقطه این قاره قرار دارد، بیش از 1000 کیلومتر خط ساحلی داشته و همین علت باعث شده تا آفریقای جنوبی در اغلب ایام سال آب وهوایی مناسب و مطبوع برای سفر به این کشور داشته باشد. در این مطلب بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی را بررسی خواهیم کرد.

همواره می توانید با کلیک بر روی تور آفریقای جنوبی از شرایط سفر به این کشور زیبا آگاه شوید.


آفریقای جنوبی بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای سفر با تور خارجی است. این کشور با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع خود، به خوبی می تواند هر آنچه که از یک سفر به یادماندنی انتظار دارید را، برایتان فراهم کند. کوه تبیل یا Table Mountain، پارک ملی کروگر، دماغه امید نیک، منطقه بوک آپ و لذت قدم زدن در ساحل زیبای ویتوریا و آلفرد، و استفاده از تفریحات آبی، تنها بخش کوچکی از زیبایی های محصور کننده آفریقای جنوبی هستند.

اما سفر به هر مقصد، نیازمند شناختن فصل مناسب سفر آن است. اینکه چه زمانی می توان به آفریقای جنوبی سفر کرد یا بهترین فصل و یا بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه زمانی است، سوالی است که در ذهن بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر به آفریقی جنوبی با تور آفریقای جنوبی را دارند، نقش می بندد. البته که هر نقطه ای از جهان، دارای فصلی است که با بهترین شرایط آب و هوایی خود، انتظار گردشگران را می کشد.

با توجه به اینکه آفریقای جنوبی کشوری نسبتا بزرگ و با خط ساحلی طولانی است و در مجاورت اقیانوس بزرگ اطلس قرار گرفته است، هر نقطه از آن آب و هوایی متفاوت از نقاط دیگرش دارد. اما تقریبا آب و هوای کل کشور در فصول نقاط مختلف سال، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. باید توجه داشته باشید که کشور آفریقای جنوبی با توجه به قرار گرفتن در نیمکره جنوبی، فصل متفاوت از کشور ما دارد. به این شکل که فصل بهار و تابستان در آفریقای جنوبی درست هنگامی است که ما در ایران فصل پاییز و زمستان را سپری می کنیم و بالعکس. به طور کلی آفریقای جنوبی در فصول بهار و تابستان بهترین شرایط آب و هوایی ممکن را برای سفر به این کشور دارد و بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی را می توان فصل بهار و تابستان در نظر گرفت. در این فصل، شهرهای مهم و توریستی آفریقای جنوبی مانند کیپ تاون، ژوهانسورگ، سان سیتی و دروبان، میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر دنیا است. در این فصل از سال، شهر مملو از گردشگران بوده و به همین دلیل خدمات اقامتی و گردشگری در آفریقای جنوبی مانند هتل ها و مراکز اقامتی، حمل و نقل و مراکز خرید، در بالاترین شرایط ممکن قرار دارند. اما در عوض، از آب و هوایی مطبوع و دلپذیر در طول سفرتان بهره خواهید برد. در فصل تابستان، هوا در آفریقای جنوبی گرم است، اما نه به شکل آزار دهنده. به طوری که میانگین دما در این مقطع حدود 25 درجه سانتی گراد است و این در حالی است که بهترین شرایط را برای گشت و گذار در شهر و استفاده از سواحل گرم و سفید و زیبای آفریقای جنوبی فراهم می آورد.

فصل پاییز و زمستان نیز می تواند یکی از گزینه ها برای سفر به آفریقای جنوبی باشد؛ در این فصول، گردشگران کمتری در آفریقای جنوبی حضور دارند، و برای اقامت در هتل ها نیز، لازم نیست هزینه زیادی پرداخت نمایید.