کنیا کشوری در شرق قاره آفریقاست که در سالهای اخیر به دلیل فعالیت های گردشگری اش، سر زبان ها افتاده است. کنیا یکی از قدرتمندترین کشورهای شرقی آفریقا از نظر اقتصادی است که در سالهای اخیر رشد اقتصادی فوق العاده ای داشته است. این رشد اقتصادی در کنیا، مدیون سرمایه گذاری عظیم این کشور در صنعت گردشگری و توریسم به خصوص در زمینه طبیعتگردی و برگزاری تورهای بازدید از حیات وحش در پارک های ملی متعدد و زیبای کنیا است. کنیا، با داشتن طبیعتی چشم نواز، حیات وحش بی نظیر و فرهنگی غنی و فوق العاده، محبوبیت خاصی در بین گردشگران در سال های اخیر پیدا کرده است.

کنیا از نظر دسترسی به آبهای آزاد هم موقعیتی بسیار عالی داشته و با داشتن خط ساحلی طولانی با اقیانوس هند، و سواحلی با شن های سفید و تمیز و دل نواز، ترکیبی بی نظیر را برای گردشگران فراهم کرده است. دشت های وسیع و تپه های کوچک و بزرگ در کنار رودخانه های متعدد کنیا را به بهشتی برای حیات وحش آفریقا تبدیل کرده؛ حیات وحشی که بسیاری از ما تجربه تماشای آنها را فقط از قاب تلویزیون و در مستندهای مختلف داشته ایم و خیلی از ما آرزوی دیدن آنها را از نزدیکترین فاصله ممکن و عکاسی از حرکات مختلفشان را داریم. فرصتی که با شرکت در تور کنیا می توان تجربه کرد. مرکز و غرب کنیا، با دره مشهور ریفت ولی (Rift Valley) شناخته می شود که یکی از زیباترین و مشهورترین مناطق کنیا است که با چشم اندازی فوق العاده از دشت های وسیع و بزرگ کنیا، جنگل ها و دیدن گله های مختلف حیات وحش مثل ایلدوئیست ها، بوفالوهای آفریقایی، فیل ها، گورخرها و ...، لحظاتی فراموش نشدنی را برای علاقه مندان به مناطر طبیعی و حیات وحش فراهم می کند. مرتفع ترین کوه های کشور یعنی کوه کنیا و کوه الگون نیز در مرز بین کینیا و اوگاندا واقع شده اند و  جنگل کاکامگا در غربی کنیا بقایایی از جنگل‌های بارانی آفریقای شرقی است. جنگل بزرگتری به نام مائو بزرگ‌ترین مجموعه جنگلی در شرق آفریقاست.

کنیا با توجه به قرار گرفتن در کنار اقیانوس و عبور جریانات اقیانوسی از اطراف این کشور و همچنین نزدیکی به خط استوا، آب و هوایی معتدل و گرم دارد. این کشور با موقعیت جغرافیایی خود، انرژی زیادی را از تابش خورشید دریافت می کند و همین موضوع باعث شده تا در اکثر مواقع سال مردم کنیا لباس های خنک و تابستانی بپوشند. در حالی که مناطق شمالی و شمال شرق کنیا آب و و هوایی نسبتا خشک و گرم دارد، سواحل این کشور با هوایی گرم و مرطوب و شن های داغ، لذت شنا کردن در آب های اقیانوسی دو چندان می کند.

برای سفر به کنیا، دانستن برخی نکات ضروری است که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

بهترین زمان سفر به کنیا (فصل سفر به کنیا):
همانطور که قبلا اشاره کردیم، مهمترین و محبوبترین جاذبه کنیا، حیات وحش آن است که برای دیدن آنها در هر 4 فصل سال می توان به کنیا سفر کرد. اما نقطه اوج کنیا، اواسط ماه تیر تا اواسط مرداد است که در این زمان به دلیل مهاجرت بزرگ حیات وحش و قرار گرفتن کنیا در مسیر مهاجرت آنها، می توان گونه های مختلف حیات وحش را در گله های بزرگ و چند هزارتایی مشاهده کرد. اما در سایر فصول سال نیز گونه های مختلف حیات وحش در پارک های ملی حضور دارند و می توان آنها را از نزدیک مشاهده کرد، از جمله پنج گونه مشهور کنیا یا همان Big Five: شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالو. اما در این زمان باید آمادگی روبه رو شدن با بارش های گاه و بی گاه و حتی سنگین باران را داشته باشید!

اطلاعات عمومی کنیا:
اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از تهران عقب تر است.

زبان رسمی: زبان انگلیسی و سواحلی.

واحد پول: شیلینگ کنیا

کد کشور: 00254

جهت رانندگی: چپ

میانگین هزینه غذا در رستوران ارزان: ۱۶ هزار تومان

میانگین هزینه غذا در رستوران متوسط رو به بالا: ۴۰ هزار تومان

میانگین هزینه غذا در فست فودهای زنجیره ای:  ۲۰ هزار تومان

یک بطری آب ۰٫۳۳ لیتری: ۱۴۰۰ تومان


منبع: Discover africa