آبشار لاتون که در منطقه لوندویل آستارا در استان گیلان قرار دارد و به عنوان بلندترین آبشار ایران شناخته می شود، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. آبشار لاتون گیلان با ارتفاع بیش از 105 متر طبق اعلام رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا با شماره 645 در فهرست آثار ملی کشورمان قرار گرفت.


Latun waterfall

پردل امیری نژاد (رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا) با اعلام این خبر، اضافه کرد: با ثبت آبشار لاتون در فهرست آثار ملی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این اثر طبیعی افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

او همچنین افزود: برای بالابردن ضریب ایمنی مسیر این آبشار به 2 میلیارد ریال بودجه و اعتبار نیاز است و همچنین احداث پیاده راه فرهنگی در مسیر رسیدن به آبشار نیز در برنامه های این اداره قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا بیان کرد: بستر توسعه گردشگری در محوطه آبشار فراهم است و دهیاران و اهالی روستاهای محدوده آن، در حفظ این اثر طبیعی همکاری می کنند.

آبشار لاتون در انتهای غربی استان گیلان و در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آستارا به سمت استان اردبیل، در کنار کوه اسپیناس، شهر لَوَندِویل، روستای کوته کومه قرار گرفته است. فاصله آبشار لاتون تا روستای کوته کومه ۶۰ کیلومتر بوده و برای رسیدن به آبشار زیبای لاتون به پیاده روی در حدود 4 ساعت نیاز دارید. اما مسیر رسیدن به آبشار لاتون با طبیعت بی نظیر و مناظر طبیعی سرسبز آن شما را شگفت زده خواهد کرد، به طوری که خستگی پیاده روی تا رسیدن به آبشار لاتون را به کلی فراموش خواهید کرد.

آبشار لاتون یکی از مقاصد گردشگری طبیعت گردی است که با کلیک روی " تور آبشار لاتون " می توانید به این آبشار زیبا سفر کنید.


منبع: YJC


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.