جاذبه های ماسوله

جاذبه های ماسوله

روستای پلکانی ماسوله یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین روستاهای استان گیلان، در ۲۶ کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان فومن و در ۶۵ کیلومتری جنوب‌غربی رشت در استان گیلان، در میان طبیعتی بی نظیر و حیرت انگیز قرار گرفته است. روستای زیبای ماسوله، جزء معدود روستاهای پلکانی ایران است که قرار گرفتن در دامنه کوه های سرسبز گیلان، خانه های روستایی با بافت چوبی و رنگارنگ که با گل های زیبای شمعدانی و صنایع دستی ساخت مردم ماسوله تزئین شده اند، زیبایی ها و جاذبه های های این روستای شگفت انگیز را چند برابر کرده است. روستای ماسوله بهشتی است که در بیشتر ایام سال در مه فرو می رود و منطره ای رویایی را پیش روی چشمان شما فراهم می آورد. اینکه این خانه‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و سقف هر خانه، حیاط خانه پایینی است، فضایی گرم و صمیمی در روستا ایجاد کرده است. ماسوله، هر ویژگی ای که یک روستا برای گردشگری باید داشته باشد را در خود دارد؛ ماسوله مملو از جاذبه های فرهنگی مثل فرهنگ اصیل مردم ماسوله، صنایع دستی ظریف و هنرمندانه، غذاهای محلی خوش طعم و لذیذ و همچنین سرشار از جاذبه های طبیعی مثل کوهستان‌های مرتفع، جنگل، ییلاقات سرسبز و دیدنی‌های جذاب و شگفت‌انگیز است. نزدیک بودن ماسوله به شهر تهران باعث شده تا بخصوص در فصل های بهار تا پاییز، سفرهای بسیاری در قالب تور یک روزه برای بازدید از ماسوله برگزار شوند. علاوه بر این، ماسوله از شهرت جهانی هم برخوردار بوده و هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از این روستای حیرت انگیز به ماسوله سفر می کنند.

در این مقاله چند جاذبه گردشگری و دیدنی ماسوله را معرفی می کنیم، پس همراه ما باشید.


1) بازار ماسوله

بازار ماسوله قلب تپنده این روستا شناخته می شود. این بازار دیدنی با دیگر بازارهای روستاهای دیگر ایران تفاوت دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به ماسوله (تور ماسوله) سفر کردید، حتما به دیدن این بازار جذاب و تماشایی بروید.

Masuleh

2) موزه مردم شناسی

در میان کوچه پس کوچه‌های روستا، موزه‌ای به نام موزه مردم‌شناسی قرار گرفته که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده و تاریخ ماسوله و مردمانش را در خود گنجانده است. موزه مردم شناسی ماسوله نمایانگر تاریخ غنی این روستا بوده و اطلاعات خوبی از این روستا را در اختیار شما قرار می دهد.

3) آبشار کوشم ماسوله

4) پارک جنگلی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی شمال کشور و حتی خاورمیانه است. تنوع گیاهان این پارک بسیار است و درختانی چون راش، توسکا، ممرز، درخت آزاد و فندق و همچنین گیاهان دارویی و علفی نیز در آن دیده می‌شوند.

Masuleh1

5) امام زاده عون بن محمد

ماسوله علاوه بر جاهای دیدنی و تاریخی، اماکن زیارتی نیز دارد. امام‌زاده عون‌بن‌محمد از جمله این بناهای زیارتی است که به قرن دوم یا سوم هجری تعلق دارد.

اگر قصد سفر به ماسوله را دارید، با کلیک بر روی تور ماسوله از شرایط این تور آگاه شوید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS