راهنمای سفر یک روزه به شمال

راهنمای سفر یک روزه به شمال
1399/07/27 گردشگری

راهنمای سفر یک روزه به شمال

بچه ها می‌آیید بریم شمال؟ این یک پرسش ساده اما پر معناست که همه‌ی ما در هر فرصت تعطیلاتی که پیش می‌آید آن از دوستان و یا عزیزانمان می‌پرسیم!

یکی از بهترین مناطق توریستی ایران در اقصی نقاط ایران شمال کشور است. منظورمان هم از شمال فرقی ندارد  مازندران باشد یا  گیلان!

هر دو این استان ها دارای مناطق بکر و زیبایی هستند که می‌توان حتی برای سفرهای یک روزه آن‌ها را انتخاب کرد. آژانس مسافرتی امرداد این بار قصد دارد، در مورد مناطق بکر و ناب که مناسب سفر یک روزه به شمال هستند با شما سخن بگوید. لذا در یک مقاله با عنوان «راهنمای سفر یک روزه به شمال» قصد دارد 7 مقصد جذاب طبیعت‌گردی را به شما معرفی کند. پس با ما همراه باشید.

7 پیشنهاد جذاب برای سفر یک روزه به شمال

  1. ییلاق سلانسر

می‌توان به راحتی بر فراز ابرها با قدرت ایستاد و عظمت فضای بیکران پیش روی‌تان را از نزدیک تماشا کنید. ییلاق سلانسر یکی از ییلاق‌های مشهور و زیبای ایران در نزدیکی رودبار و در 12 کیلومتری شهر رستم‌آباد است که در فاصله اندکی از تهران و کرج قرار دارد. این ییلاق یکی از مقاصد مناسب برای سفر یک روزه به شمال است. مسیر ییلاق سلانسر پر و پیچ و خم اما زیباست و شما در طی این مسیر می‌توانید کوه درفک و قله‌ی زیبایش را از دور تماشا کنید. این منطقه پوشش گیاهی آنچنانی ندارد. مراتع سرسبز و گله‌های گوسفندان و مزارع و کوه‌های سرسبز از جمله زیبایی‌های این منطقه است که در ارتفاع 12500 متری از سطح دریا واقع شده‌است. اگر خوش شانس باشید به تدریج با ازدحام ابرها می‌توانید شاهد اقیانوس ابر در این منطقه باشید.

  1. دریاچه یسان

دریاچه یسان یکی از دریاچه‌های طبیعی ایران است که در اثر زلزله و به صورت طبیعی ایجاد شده‌است. پیرامون این دریاچه را کوه‌ها و تپه‌های سرسبز و پوشیده از درخت فرا گرفته‌است. این دریاچه در 56 کیلومتری از رودبار قرار دارد و آب آن از کوه‌ها و چشمه‌های اطراف تامین می‌شود. عمده درختان این منطقه راش، بلوط و بید هستند و گیاهانی همچون گل گاوزبان، شیرین بیان ، لاله کوهی و نی اطراف این دریاچه را پوشانیده‌اند. این دریاجه بکر یک مقصد منحصر به فرد برای سفر یک روزه به شمال است. بهترین  زمان سفر به دریاجه یسان برای تماشای مناظر چشم‌نواز، اوائل پاییز است که هوا هنوز سرد نشده و می‌توان‌ عکس‌های ناب و منحصر به فرد گرفت.

  1. ماسوله و دریاچه سقالکسار

ماسوله یکی از شهر-روستاهای مشهور ایران است که از سال 1354 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. معماری ویژه و منحصر به فرد پلکانی ماسوله سبب شده که این شهر-روستا یکی از مناطق ویژه گردشگری ایران شود. اگر بخواهیم در مورد قدمت ماسوله سخن بگوییم، قدمت آن به 800 تا 1000 سال پیش بر می‌گردد . این شهر-روستا 3 موزه به نام‌های تاریخ طبیعی ماسوله، میراث فرهنگی و عون ابن علی دارد. علاوه‌براین 4 بازار تو در تو در دو طبقه، و امام زاده عون ابن علی نیز از جمله جاذبه‌های دیگر ماسوله است که به جهت فاصله اندک آن از تهران می‌توان آن را به عنوان یک مقصد پرطرفدار سفر یک روزه شمال معرفی کرد.

دریاچه سقالکسار مقصد بعدی است که پس از بازدید از ماسوله می‌توان به سراغ آن رفت. این دریاچه پاک‌ترین و تمیزترین دریاچه ایران است و در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار دارد. آب این دریاچه از بارش باران و چشمه‌های اطرافش تأمین می‌شود. پیاده روی، قایق‌سواری، عکاسی از جمله تفریحات این دریاچه زیباست که می‌توانید در سفر یک روزه به این منطقه آن‌ها را تجربه کنید.

  1. قلعه رودخان

قلعه رودخان یا قلعه حسامی، نام دژی استوار متعلق به دوره ساسانی است که در ارتفاعات شهر فومن قرار دارد. اگر اهل سفرهای کوتاه و یک روزه به شمال هستید، سفر به قلعه رودخان یکی از آن مناطق زیباست که چشم‌انداز روبرویش شما را براین میدارد تا چیزی نزدیک به 1000پله را بالا بروید. در پیرامون این قلعه استوار درختان متنوع و صدای رودخانه تمام مدت به گوش می‌رسد. از جمله ویژگی‌های قلعه رودخان می‌توان به قدمت زمین شناسی آن به دو دوره پرکامبرین- پالئوزویک و مزوزوئیک اشاره کرد. این دژ استوار که در دوره ساسانیان مقارن با حمله اعراب ساخته شده در سال 1354 در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده‌است.

  1. مرداب دیوک

مرداب دیوک در جنگلی سرسبز در میان درختان قرار دارد. در این جنگل که سکوت وآرامشش یکی از زیبایی‌های آن است، تنها صدایی که می‌شنوید، صدای پرندگان و قدم‌های خودتان است. کافی است به پیاده روی‌تان در جنگل ادامه دهید تا به تدریح به فضای مه آلود و چشم انداز مرداب دیوک برسید.

این مرداب در فاصله کوتاه 4 ساعته از تهران قرار گرفته و یک مقصد بسیار مناسب برای تور یک روزه شمال است.

  1. کندلوس

دوست دارید به اولین موزه روستایی جهان بروید؟ تا حالا به بازدید از روستای 4 هزار ساله رفته‌اید؟ کندلوس دارای اولین موزه روستایی جهان است و در آن قدیمی‌ترین اشیا منطقه نگهداری می‌شود. روستای 4 هزارساله کندلوس در دامنه سرسبز رشته کوه‌های البرز در نزدیکی نوشهر واقع شده‌است. روستای کندلوس در زمان ناصرالدین شاه به میخ ساز شهرت داشته و در آن اولین مجتمع‌های انسانی منطقه دیده شده‌است. از جمله جاذبه‌های این روستا می‌توان به دو موزه مردم‌شناسی و موزه گیاهشناسی آن اشاره کرد. اگر قصد سفر یک روزه به شمال دارید، روستای کندلوس می‌تواند یک انتخاب مناسب برای این منظور باشد.

  1. نوا تا دشت آزو

دوست دارید یک چشم انداز زیبا از قله دماوند را در کنار مرتعی وسیع و سرسبز از نزدیک ببینید؟ مسیر پیمایش نوا تا دشت آزو یک گلگشت سبک است که می‌تواند این چشم انداز زیبا و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار دهد. روستای نوا در فاصله‌ای اندک 3 ساعته از تهران قرار دارد. پیاده روی این مسیر حدودا یک ساعت زمان می‌برد. روستای نوا به دلیل داشتن آب و هوای عالی و آسمان لاجوردی، یکی از 50 رصدگاه برتر در ایران برای برگزاری تورهای آسمان‌نگری یا آسترتوریسم است. اگر قصد سفر یک روزه اطراف شمال دارید، مسیر نوا تا دشت آزو یک پیشنهاد متفاوت و دلپذیر است که می‌تواند خاطره‌اش سال‌ها در ذهن شما باقی بماند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS