گردش یک روزه در مشهد مقدس

گردش یک روزه در مشهد مقدس

شهر مقدس مشهد، با جاذبه های زیارتی و سیاحتی خود، همواره یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای داخلی بوده است. مشهد که مقدس ترین شهر ایران نیز محسوب می شود، در شمال شرق استان خراسان رضوی واقع شده است و همواره در فصول مختلف سال، میزبان گردشگران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف است. مشهد، جاذبه های گردشگری بسیاری برای بازدید دارد که مهمترین آنها، حرم مطهر اما رضا (ع) است. اما سایر جاذبه های گردشگری مشهد نیز در نوع خود زیبا، دیدنی و به یادماندنی هستند. یکی از مزیت های جاذبه های گردشگری مشهد، امکان بازدید از آنها در یک روز است. البته که اگر بیش از یک روز در مشهد اقامت داشته باشید، زمان بیشتری برای بازدید از زیبایی های شهر مشهد خواهید داشت. همراه ما باشید با معرفی مهمترین جاذبه های شهر مشهد.

همواره می توانید با کلیک بر روی لینک تور مشهد و یا تماس با کارشناسان ما، بهترین و ارزان ترین تور مشهد را رزرو کنید.


1) گردش در حرم مطهر رضوی

Haram

حرم مطهر امام رضا (ع)، مهمترین و مشهورترین جاذبه ی شهر مشهد است. با بازدید از این مجموعه، در کنار زیارت مقبره مطهر حضرت، از جاذبه های گردشگری داخل آن نیز می توانید دیدن کنید. جاذبه هایی مانند مسجدها، آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها. بسیاری از ساختمان‌های این حرم از دوره‌ی صفویان به‌ویژه روزگار شاه طهماسب صفوی به‌جا مانده‌ است.

2) گردش در اطراف حرم

haram2

اطراف حرم نیز، جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. مغازه ها و فروشگاه های اطراف حرم که به عرضه صنایع دستی مانند مینا کاری، قلم زنی، منبت کاری و همچنین مواد خوراکی و سوغات مشهد مانند زعفران، زرشک، آبنبات، نبات و همچنین عکاسی ها، و مساجد اطراف حرم، همگی از جاذبه های مشهد هستند که می توان در یک روز از آنها بازدید کرد. مسجد ۷۲ تن مربوط به سده‌ی ۹ ه‍.ق است که در خیابان خسروی، ابتدای بازار بزرگ قرار دارد. این اثر در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۱۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

3) پارک کوه سنگی

Kuhsangi

پارک کوه سنگی مشهد را می توان بعد از حرم مطهر رضوی، معروف ترین و مشهورترین جاذبه گردشگری شهر مشهد دانست. پارک کوهسنگی در میان مکان‌های تفریحی شهر مشهد از قدمت و شهرت بیشتری برخوردار است که مکانی ایده‌آل برای کودکان نیز به‌حساب می‌آید. این پارک در جنوب‌غربی مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است.

4) آرامگاه حکیم فردوسی

Ferdowsi

اگر فرصت کردید، حتما سری به آرامگاه فردوسی، شاعر و حکیم بزرگ و مشهور ایرانی بزنید. همانطور که می دانید فردوسی، خالق مجموعه ی بی نظیر و شگفت انگیز شاهنامه بوده که آوازه ی آن، در سراسر جهان پیچیده است. مساحت کنونی مجموعه‌ی آرامگاه نزدیک به ۶ هکتار و دربردارنده‌ی باغ آرامگاه، استخر و تندیسی از فردوسی اثر ابوالحسن صدیقی در جلوی آن، بنای یادبود، ساختمان‌های اداری، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث است. آرامگاه فردوسی در شمال غرب مشهد واقع شده و بازدید از آن علاوه بر اهمیت و توجه به فرهنگ و تاریخ ادب پارسی، می تواند به یکی از به یادماندنی ترین قسمت های سفر به مشهد تبدیل شود.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS