استانبول ترکیه، بزرگترین و شناخته شده ترین شهر کشور ترکیه است. استانبول که پرجمعیت ترین شهر ترکیه محسوب می شود، یکی از محبویترین مقاصد گردشگری در این کشور بوده و بسیاری استانبول را به عنوان پایتخت گردشگری و سفر در ترکیه می شناسند. با توجه به شروع فصل سفر به استانبول، در این مقاله حقایق و نکات جالبی از استانبول را معرفی خواهیم کرد که می تواند در تور استانبول، به کمکتان بیاید. پس همراه ما باشید.

همواره می توانید با کلیک بر روی لینک تور استانبول و یا تماس با کارشناسان ما، از بهترین قیمت های سفر به استانبول و هتل های آن آگاه شوید.


1) جالب است بدانید که استانبول، تنها شهری در دنیا است که در میان دو قاره (قاره آسیا و اروپا) قرار گرفته است.

2) استانبول، جمعیتی در حدود 19/9 میلیون نفر داشته که از این حیث یکی از پرجمعیت ترین تراک‌های شهری اروپا است.

istanbul1

3) ترکیه و استانبول، جمعیت مسلمان زیادی دارد و همین باعث شده تا بیشترین مساجد این کشور در استانبول قرار گرفته باشد. استانبول 3113 مسجد داشته که معروف ترین آنها مسجد تاریخی سلطان احمد و مسجد سلیمانیه هستند.

4) در گذشته استانبول پایتخت ۳ امپراطوری بزرگ روم، عثمانی و بیزانس بود؛ اما امروزه آنکارا پایتخت ترکیه است.

5) طبق جدیدترین تحقیقات انجام شده، استانبول یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می شود.

6) «سلطان احمد» یا «شهر قدیمی» جایی است که بیشتر آثار تاریخی معروف استانبول در آن قرار دارد.

7) مسجد «ایاصوفیه»، یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی شهر استانبول است که در سال ۱۹۳۵، بعد از تاسیس کشور نوین ترکیه این مسجد به موزه تبدیل شد. این مسجد سالانه بیش از 3 میلیون بازدید کننده دارد.

istanbul2

8) مترو استانبول که یک وسیله حمل و نقل عمومی پرطرفدار در این شهر است، سومین متروی قدیمی جهان با ۵۷۳ متر طول بوده که در سال 875 در این شهر ساخته شد.

9) بازار بزرگ استانبول، یکی از بهترین مکان های این شهر برای گردش و بازدید است که در سال 1461 میلادی احداث شد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای سرپوشیده‌ی جهان است که ۶۰ راسته و ۵ هزار مغازه دارد.

10) استانبول به‌ منزله‌ی قلب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ترکیه است. مراکز تجاری و تاریخی آن در قسمت اروپایی شهر قرار گرفته‌اند و این در حالی است که یک سوم جمعیت شهر در قسمت آسیایی آن زندگی می‌کنند.

11) بهتر است قبل از خرید در استانبول از قیمت اجناسی یا مواد غذایی که قصد خرید آن را دارید به خوبی مطلع شوید و بعد از آن، اقدام به خرید کنید.

12) استانبول رستوران های متعددی دارد که انوع غذاهای ترکی، بین المللی و دریای را طبخ می کنند. بهترین رستوران های استانبول را می توانید در در سواحل «تنگه‌ی بسفر» پیدا کنید.

13) در استانبول ۲۳۷ حمام ترک وجود دارد اما فقط ۶۰ حمام هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قدیمی‌ترین و بزرگترین حمام استانبول «Tahtakale Hamami» است که امروزه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و قدمت آن مربوط به نیمه‌ی دوم قرن ۱۵ میلادی است.

istanbul3

14) اگر در سفر به استانبول، قصد سوار شدن در تاکسی را دارید، بهتر است مقصد مورد نظرتان را روی کاغذ بنویسید. چون رانندگان تاکسی استانبول در عین مهربانی و مهمان نواز بودن، آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند.

15) رودخانه‌ی شهری «شاخ طلایی» (The Golden Horn) جایی است که قسمت اروپایی استانبول را از قسمت آسیایی آن جدا می‌کند.

16) داشتن نقشه شهر استانبول همراهتان، کمک بزرگی در پیدا کردن مسیرها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه خواهد کرد.

17) بهترین زمان برای سفر به استانبول اواخر بهار یا اوایل پاییز است؛ در این زمان‌ها هوای شهر بسیار دلپذیر و مطبوع است و می‌توانید در تورهای پیاده‌روی شرکت کنید.

همواره می توانید با کلیک بر روی لینک تور استانبول و یا تماس با کارشناسان ما، از بهترین قیمت های سفر به استانبول و هتل های آن آگاه شوید.