×

توردریاچه ی عروس و آبشار دودوزن تابستان 1403

تور طبیعت گردی دریاچه عروس و آبشار دودوزن
سفری یک روزه به دریاچه زیبای عروس
تابستان 1403

شروع قیمت از : به زودی...
جاذبه های سفر :

تور دریاچه عروس و آبشار دودوزن سفری است یک روزه برای پیاده روی در جنگل های حلیمه جان، تماشای دریاچه عروس، آبشار زیبای دودوزن.

برنامه روزانه سفر

  • 1

    صبح زود به سمت رودبار به راه می‌افتیم، صبحانه را در یکی از بهترین مجتمع‌های خدماتی مسیرمان نوش جان می‌کنیم و در ادامه مسیرمان را تا رسیدن به روستای حلیمه‌جان و دریاچه عروس ادامه می‌دهیم. پس از بازدید از دریاچه عروس، به سمت شهرستان شفت می‌رویم. حدود 20 دقیقه از مسیرمان را با وسیله نقلیه محلی طی می‌کنیم، سپس با پیاده‌روی‌ای کوتاه به آبشار دودوَزن می‌رسیم، ناهار را در کنار آبشار میل می‌کنیم و پس از ساعاتی استراحت با ثبت خاطراتی شیرین از سفر جذابمان به سمت تهران بازمی‌گردیم.
    حدود 1 ساعت پیاده روی با شیب ملایم در طبیعت

لوازم مورد نیاز

  • داروهای شخصی
  • کارت شناسایی
  • کرم ضد آفتاب
  • فلاسک چای
  • کوله یکروزه
  • زیر انداز
  • یک وعده غذای سبک قابل حمل در کوله
  • دفترچه بیمه
  • لباس مناسب فصل
  • کلاه و عینک آفتابی
  • قاشق، چنگال و بشقاب
  • لیوان و بطری آب
  • دمپایی
  • جوراب اضافه و گتر

مدارک مورد نیاز

    1) کارت شناسایی

اطلاعات سفر

آبشار دودوزن:
قطعا یکی از زیباترین آبشارهای استان سرسبز گیلان، آبشار دودوزن بوده که در ۲۴ کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه ی خرم کش شفت واقع شده است. آبشار دودوزن و مناطق اطراف این آبشار، بدون شک یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید برای یک سفر یکروزه ی طبیعتگردی انتخاب کنید و تا مدت ها طبیعت شگفت انگیز آبشار دودوزن در خاطرتان باقی خواهد ماند. آبشار دودوزن در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی و در دل جنگلی انبوه واقع شده و اطراف آبشار دودوزن را چشمه های آب، رودخانه های کوچک و بزرگ و درختان و درختچه های وحشی تشکیل داده که منظره ای بی نظیر را پیش روی چشمان شما قرار خواهد داد. اطلاعات دقیق از ازتفاع آبشار دودوزن در دست نیست، اما بر اساس اطلاعات موجود ارتفاع آبشار دودوزن را در حدود 54 متر برآورد شده است که باعث شده آبشار دودوزن را در زمره ی آبشارهای مرتفع استان گیلان به حساب آورند. آب آبشار دودوزن را چشمه ای در نزدیک آبشار و به نام چشمه دودوزن تامین می کند که به سمت آبشار حرکت کرده و پس از سقوط از آبشار که چشم انداز بی نظیری را به وجود می آورد، روستاهای پایین دست این منطقه را سیراب می کند. قدمت آبشار بلند دودوزن را در حدود 100 تا 150 سال اعلام کرده اند. آبشار دودوزن و طبیعت بی نظیر اطراف آن بهترین قاب ها را برای عکاسی و ثبت لحظاتی جذاب و مفرح و به یادماندنی فراهم می کند. زیبایی ها و جذابیت های آبشار دودوزن فقط به خود آبشار و چشم اندازهای اطراف آن ختم نشده و مسیر رسیدن به آبشار دودوزن نیز، به زیباترین شکل ممکن شما را محسور خود خواهد کرد.

دریاچه عروس (دریاچه حلیمه جان):
دریاچه عروس (دریاچه حلیمه جان) یکی از زیباترین دریاچه های شمال کشور بوده که در روستای حلیمه جان از توابع رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان واقع شده است. در گذشته این دریاچه به دریاچه حلیمه جان معروف بوده است، اما امروزه با نام دریاچه عروس در استان گیلان شناخته می شود. زیبایی های دریاچه عروس و مناظر طبیعی فوق العاده آن به حدی است که در سال های اخیر و با شناخته شدن آن، بخصوص در فصل بهار و تابستان، میزبان تعداد زیادی از گردشگران و طبیعتگردان داخلی است. مزیت نزدیکی دریاچه عروس به شهر تهران باعث شده تا با ثبت نام در یک تور یک روزه، به راحتی سفری به یادماندنی به دریاچه حلیمه جان داشته باشید. اما مهمترین ویژگی و جاذبه ی دریاچه عروس، رنگ آن است که در طول روز تغییر می کند. رنگ دریاچه عروس به دلیل وجود نوعی جلبک به مانند بسیاری از دریاچه های شمال کشور، به رنگ سبز دیده می شود. اما هنگام وزش باد و با کنار رفتن جلبکها، دریاچه به صورت دو رنگ سبز و رنگ آبی دیده می شود که رنگ آبی آن بازتاب آبی آسمان بوده که از جلوه های طبیعی و جاذبه های گردشگری این دریاچه محسوب می شود. طبیعت بی بدیل دریاچه عروس و چشم اندازهای زیبای آن فرصت مناسبی را برای کسب آرامش و داشتن لحظاتی به یادماندنی و خاطره انگیز برای شما فراهم می کند.

سفر به آبشار دودوزن و دریاچه عروس (تور آبشار دودوزن) سفری از نوع تور طبیعتگردی محسوب می شود. پس به همراه داشتن لوازم ضروری طبیعتگردی مثل کفش مناسب کوهنوردی (پیاده روی)، کلاه و عینک آفتابی، داروهای ضروری، لباس مناسب فصل، آب آشامیدنی، قاشق و چنگال مسافرتی، کوله سبک و کم حجم، و مواد غذایی مقوی را فراموش نکنید و حتما همراه خود داشته باشید تا خاطره سفر به ابشار دودوزن و دریاچه عروس تا سال ها در خاطرتان باقی بماند.

قوانین و مقررات تور

* برنامه‌های اعلام شده با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل محیطی یا فنی قابل جابجایی می باشد. 

* خواهشمندیم با دقت کامل برنامه سفر، خدمات تور را مطالعه نموده و در مورد هرگونه ابهام از دفتر امردادتور اطلاعات لازم را دریافت کنید.

* چیدمان صندلی همسفران در وسیله نقلیه، بر اساس زمان ثبت‌نام و تعداد افراد هر گروه انجام می شود.



نظرات

ثبت نظر