×

تور روستای آلاشت و آبشار ورسک یک روزه بهار 1403

تور روسای آلاشت و آبشار ورسک
بهار 1403

سفری یک روزه به روستای زیبای آلاشت

شروع قیمت از : به زودی...
جاذبه های سفر :

تور روستای آلاشت و آبشار ورسک سفری است یک روزه برای بازدید از روستای آلاشت، موزه مردم شناسی، کارگاه صنایع دستی آلاشت، پیاده روی تا آبشار ورسک که سفری به یادماندنی را رقم خواهد زد.

لوازم مورد نیاز

  • داروهای شخصی
  • کارت شناسایی
  • کرم ضد آفتاب
  • کفش پیاده روی
  • یک دست لباس اضافه
  • زیر انداز
  • یک وعده غذای سبک قابل حمل در کوله
  • دفترچه بیمه
  • کلاه و عینک آفتابی
  • لباس مناسب فصل

مدارک مورد نیاز

    1) کارت شناسایی

اطلاعات سفر

روستای آلاشت:

روستای آلاشت یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستاهای استان مازندران بوده که در 39 کیلومتری سوادکوه واقع شده است. روستای آلاشت از ییلاقات مه گرفته ی این استان محسوب شده که خیلی از طبیعتگردان برای سفر به دل طبیعت و استفاده از موهبت های آن، روستای آلاشت و ییلاقات بی نظیر آن را انتخاب می کنند. طبیعت سرسبز، درختان سر به فلک کشیده، درختچه ها و گیاهان وحشی در کنار آب و هوای خنک و معتدل این منطقه جذابیت های منحصر به فردی را برای سفر به روستای آلاشت و ییلاقات آن به وجود آورده است. روستای آلاشت در 237 کیلومتری شهر تهران واقع شده که همین موضوع باعث شده تا سفرهای بسیاری در قالب تور یک روزه بسیاری برای بازدید از جاذبه های آن برگزار شود. وجه تسمیه روستای آلاشت بخاطر وجود عقاب های بسیاری است که در این منطقه قرار دارند و در زبان مازندرانی آلاشت به معنای آشیانه عقاب است. روستای آلاشت و ییلاقات آن به طرز باورنکردنی ای رویایی و زیباست، به نحوی که خودِ روستا به یک شکل و ارتفاعات آن به شکل دیگری زیباست. درختان متعدد سیب و آلو و گیلاس جزء جدایی‌ناپذیر طبیعت روستای آلاشت هستند و از روستا که به سمت ارتفاعات و ییلاقات آن پیش بروید، ابرها شما را دربرمی‌گیرند و صدای زنگوله دام هایی که در مرتع مشغول چرا هستند در کنار چشم انداز بی نظیری پیش روی چشمانتان، شما را مجذوب و محصور خود خواهد کرد. با توجه به اینکه روستای آلاشت در منطقه ای کوهستانی و در ارتفاعات قرار گرفته است، بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان است. سفرهای طبیعتگردی ملزومات خاص خود را دارند؛ پس بهتر اگر تصمیم به سفر به روستای آلاشت را داشتید همراه داشتن کفش مناسب پیاده روی (کوهنوردی)، کوله سبک، لباس مناسب فصل، زیرانداز و پتو، و آب آشامیدنی و مواد خوراکی سبک اما مغذی مانند دانه های چرب را همراه خود داشته باشید.

آبشار ورسک:

آبشار ورسک که با نام آبشار چشمه علی نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین آبشارهای استان مازندران بوده که ارتفاعی در حدود 20 متر دارد. آب آبشار ورسک از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می‌گیرد و جذابیت های این آبشار که در میان صخره ها قرار گرفته، باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از گردشگران علاقه مند به طبیعت آبشار ورسک را برای سفرهای یکروزه خود انتخاب کنند. از روستای ورسک تا رسیدن به نقطه ای که دقیقا زیر آبشار قرار دارد، حدود ۳۰ دقیقه فاصله  است که نیمی از آن، از کنار آب رودخانه‌ای فصلی می‌گذرد. آب‌وهوای آبشار ورسک معتدل، مرطوب و کوهستانی است. برای سفر به آبشار ورسک به غیر از فصل زمستان که ممکن است با سرمای سخت و برف روبه رو شوید، می توانید به بازدید آبشار ورسک بروید. اما پیشنهاد ما برای بهترین زمان سفر به آبشار ورسک، فصل بهار و تابستان است که هوا معتدل و مسیر رسیدن به آبشار را با سختی کمتری می توانید طی کنید تا از زیبایی های این آبشار لذت ببرید.

قوانین و مقررات تور

* همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده و ماسک در طول سفر الزامیست.

* برنامه‌های اعلام شده با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل محیطی یا فنی قابل جابجایی می باشد. 

* خواهشمندیم با دقت کامل برنامه سفر، خدمات تور را مطالعه نموده و در مورد هرگونه ابهام از دفتر امردادتور اطلاعات لازم را دریافت کنید.

* چیدمان صندلی همسفران در وسیله نقلیه، بر اساس زمان ثبت‌نام و تعداد افراد هر گروه انجام می شود.

نظرات

ثبت نظر