×

تور جنگل های مازیچال بهار 1402

تور مازیچال
بهار 1402 
سفر به جنگل های زیبا و بکر مازیچال

شروع قیمت از : به زودی...
جاذبه های سفر :

تور مازیچال سفری است به یادماندنی برای بازدید از مناظر زیبای جاده چالوس، جاده عباس آباد به کلاردشت، ساحل دریای خزر، وانت سواری در منطقه جنگلی مازیچال (جنگل بلوط)، خرید سوغات از کلاردشت.

تور جنگل های مازیچال بهار 1402

برنامه روزانه سفر

  • 1

    روز 1

    حرکت شب رو به سمت جاده چالوس

  • 2

    روز 2

    صرف صبحانه در رستوران - ادامه مسیر به سمت مرزن آباد و سپس به سمت کلاردشت - به مازیچال رسیده و جنگل‌پیمایی در شورزمین، هزارچشمه و جنگل‌های زیبای منطقه مازیچال خواهیم داشت - (پدیده دیدنی اقیانوس ابر در این منطقه در صورت وجود مه) - لذت شب‌نشینی دور آتش - صرف شام در کمپ

  • 3

    روز 3

    پس از صرف صبحانه‌ای دلچسب در طبیعت به گشت‌و‌گذار اطراف قله و تماشای روستا می‌رویم - صرف ناهار در رستوران - به سمت تهران بازخواهیم گشت

لوازم مورد نیاز

  • بادگیر
  • چراغ قوه
  • داروهای شخصی
  • کرم ضد آفتاب
  • وسایل نظافت شخصی
  • کفش پیاده روی
  • کیسه خواب
  • یک دست لباس اضافه
  • زیر انداز
  • لباس گرم
  • کفش مناسب کوهپیمایی
  • کلاه و عینک آفتابی
  • قاشق، چنگال بشقاب

مدارک مورد نیاز

    1) کارت شناسایی

اطلاعات سفر

مازیچال

حتماً برای شما هم پیش آمده که بسیاری از اوقات که به آسمان نگاه می کنید و ابرهای قلمبه و پنبه ای را در آسمان می بینید، با خودتان گفتید که ای کاش می شد تکه ای از این ابرهای سفید و زیبا رو در دستانم داشتم. احتمالاً تصور اینکه بتوانیم تکه ای از این ابرهای زیبا را در دستانمان داشته باشیم، واقعاً هیجان انگیز و در عین حال دشوار و دور از ذهن باشد! اما شاید تا قبل از خواندن این مطلب، این موضوع واقعا برایتان جز یک رویا و خیالبافی بوده باشد؛ اما بعد از خواندنش متوجه خواهیم شد که چقدر راحت می توان تکه ای از ابرهایی که همیشه تصورش را می کردیم در بین دستانمان احساس کنیم. بله، درست است! اما چطور؟ خب جواب اینجاست: " سری به مازیچال بزن! ". مازیچال دهکده ای زیبا، شگفت انگیز و دیدنی در نزدیکی کلاردشت مازندران است که ارتفاع 2600 متری آن، شما را در میان ابرها می برد. مازیچال کلاردشت در فاصله 200 کیلومتری از تهران قرار گرفته است.

مازیچال طبیعتی بی نظیر و وصف نشدنی دارد که دل هر بیننده ای را به خود جذب می کند. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و تماشای اقیانوسی از ابرها که جنگل بلوط و دشت ها را فراگرفته است، منظره ای است که هیچگاه فراموش نخواهید کرد و آرامشی که طبیعت زیبای مازیچال به شما هدیه می کند تا مدت ها در خاطرتان باقی خواهد ماند. اما نکته ای که در سفر به مازیچال به صورت تور مازیچال و یا شخصی باید بدانید، این است تشکیل این ابرها و محصور شدن جنگل و دشت های مازیچال در بین آنها، همیشگی نیست و پدیده ای کاملاً طبیعی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بنابراین چک کردن شرایط آب و هوایی قبل از سفر به مازیچال یکی از راه هایی است که می تواند به شما در دیدن این ابرها کمک کند. اما اگر به هر دلیل موفق به دیدن این ابرها در مازیچال نشدید، ناراحتی به خودتان راه ندهید. چون غیر از تشکیل ابرها، طبیعت مازیچال و دشت های سرسبز و جنگل های آن، هدیه دیگری است که دستان پر مهر خداوند در سفر به مازیچال به شما هدیه خواهد کرد. علاوه بر در صورت تشکیل نشدن ابرها، وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر خواهد بود؛ منظره ای شگفت انگیز! پس در هر صورت سفر به مازیچال سفری به یادماندنی خواهد شد و چیزی را از دست نخواهید داد.

اما نام مازیچال به چه معناست؟ کلمه مازیچال در حقیقت از ترکیب دو واژه «ماز» یا «مازی» و چال تشکیل شده که به ترتیب به معنای بلوط و گودال هستند. به عقیده بسیاری از افراد محلی، وجه تسمیه مازیچال به دلیل وجود درختان متعدد بلوط جنگلی گرفته شده است. یکی از مزیت های مازیچال، نبود برق و گاز و آب لوله کشی و جاده آسفالت است که اگر چه ممکن است سختی هایی را برای مردم محلی و بویژه مسافرانی که به مازیچال سفر می کنند داشته باشد، اما، مردم محلی مازیچال سالهاست که به این موضوع عادت کرده اند و خودشان را با طبیعت وفق داده اند. این موضوع، یعنی عدم وجود امکاناتی که ذکر شد، باعث شده تا مازیچال یکی از بکرترین، سالم ترین و تمیزترین مناطق طبیعت شمال ایران باشد. اما در سالهای اخیر و با ورود گردشگران به مازیچال، تغییراتی در ظاهر طبیعت آن پدید آمده است. از جمله آنکه برخی از افراد و گردشگران بی مسئولیت، بدون توجه به ارزش طبیعت مازیچال، زیبایی و بکر بودن آن، اقدام به شکستن شاخه های درختان برای تهیه هیزم برای شب مانی و آتش روشن کردن می کنند و بدتر از آن وجود زباله و پسماندهایی است که در برخی از گوشه و کنارهای مازیچال دیده می شود که به هیچ عنوان شایسته آن منطقه و فرهنگ ایرانی نیست. زیرا تمامی این موارد آسیب های زیادی را به طبیعت زیبای مازیچال وارد می کنند و در سالهای آینده تبعات آن ممکن است بیشتر از قبل نمایان شود.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای سفر به مازیچال چه فصلی را انتخاب کنیم و یا بهترین زمان سفر به مازیچال چه زمانی است؟ خب در جواب این سوال باید گفت یکی از شگفتی های طبیعت این است که در هر چهار فصل سال جاذبه های خاص خود را دارد و طبیعت مازیچال هم از این موضوع مستثنی نیست. در واقع چه در فصل بهار و تابستان، و چه در فصل پاییز و زمستان به مازیچال سفر کنید، با طبیعتی چشم نواز و دل انگیز روبه رو خواهید شد؛ البته که سفر به مازیچال در فصل زمستان بسیار سخت و بارش برف و بخبندان در این منطقه، بر دشواری های آن اضافه می کند. اما اگر بتوانید خودتان را به مازیچال برسانید، چشم اندازی فوق العاده انتظارتان را می کشد. اما به طور کل باید گفت بهترین زمان سفر به مازیچال فصل بهار و تابستان است که طبیعت آن در اوج خود قرار دارد و در بین راه از دیدن گل‌های خاص و رنگارنگ و درختان پوشیده از برگ‌های سبز و تازه احساسی وصف ناشدنی پیدا خواهید کرد. البته به یاد داشته باشید اگر قصد ماندن و شب مانی در مازیچال را دارید، این منطقه کلبه، هتل و یا اقامتگاه خاصی ندارد و چون مازیچال منطقه ای ییلاقی است معدود کلبه های موجود در آن مورد استفاده دامداران و اهالی آنجا قرار می گیرد. بنابراین حتما همراه خود چادر و لوازم مناسب طبیعت گردی را همراه داشته باشید.

قوانین و مقررات تور


نظرات

ثبت نظر