مشهورترین فیلم هایی که در بلغارستان ساخته شده اند

مشهورترین فیلم هایی که در بلغارستان ساخته شده اند
1399/03/01 گردشگری

مشهورترین فیلم هایی که در بلغارستان ساخته شده اند

بلغارستان، یکی از کشورهای تاریخی قاره اروپا است که با داشتن مناظر طبیعی بکر، زیبا، و متنوع و همچنین بناهای تاریخی و فرهنگی فراوان، یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر تنوع لوکیشن های فیلمبرداری است. بلغارستان، در سالهای اخیر میزبان بسیاری از فیلم های مشهور جهان بوده که فیلمبرداری آنها در این کشور انجام شده است.

حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام تماشای فیلم های هالیوودی و مناطقی که در آن ها سکانس های فیلم به اجرا درآمده اند با خود گفتید اینجا کجاست؟ جواب اینجاست: " بلغارستان ". شاید برایتان جالب باشد یا تعجب کنید! اما درست است. بسیاری از فیلم های مشهور هالیوودی بخصوص از نوع هیجانی و اکشن آنها، در بلغارستان فیلمبرداری شده اند و در سالهای اخیر هم توجه تهیه کنندگان و کارگردانان هالیوودی بیشتر به منطقه بالکان در شمال اروپا جلب شده است. تعدد لوکیشن های مناسب فیلمبرداری در بلغارستان، در کنار نیروهای متخصص و حرفه ای و هزینه های مقرون به صرفه آن، این امکان را به کارگردانان می دهد تا کیفیت فیلم های خود را با تصویربرداری در این مناطق بالاتر ببرند. در این مطلب، معروف ترین فیلم هایی که در بلغارستان فیلمبرداری شده اند را، معرفی خواهیم کرد. پس همراه ما باشید!


Bulgariablog

فیلم 300؛ ظهور یک امپراتوری

برخی از صحنه‌ و سکانس های این فیلم تاریخی و قسمت قبلی آن یعنی ۳۰۰ در بلغارستان فیلمبرداری شده است. این فیلم، فیلمی فانتزی و اکشن آمریکایی است که دنباله‌ی فیلم ۳۰۰ است و با الهام  گرفتن از کتاب مصور ۳۰۰ و همچنین کتاب مصوری به نام خشایارشا نوشته‌ی فرانک میلر تهیه شده است. اما فیلم 300 از نظر تاریخی، ایرادات و اشکالات فراوانی دارد که دانشگاه کمبریج به این اشتباهات اشاره کرده است. بازیگران مشهوری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند که می توان به اوا گرین، سالیوان استیپلتون، رودریگو سانتورو، لینا هیدی، دیوید ونهام و ایگال نائور اشاره کرد.

فیلم پیچ اشتباه

عاشق فیم های ژانر وحشت هستید؟! پس حتماً باید تا به حال سری فیلم های پیچ اشتباه را دیده باشید. جالبه که بدانید که قسمت های سوم، چنجم و ششم این فیلم در کشور بلغارستان فیلمبرداری شده اند. اگر هم تاکنون این فیلم رو ندیده اید، پس بهتره بدانید که داستان فیلم در مورد چند همکلاسی است که به سفری تفریحی می‌روند و بر اثر گم کردن مسیر درست، با آدمخوارها مواجه می‌شوند.

بی‌مصرف‌ها (The Expendables)

اگر طرفدار فیلم های اکشن و مهیج باشید، غیر ممکن است که تا به حال سری فیلم های بی‌مصرف‌ها (The Expendables) را ندیده باشید! این فیلم که به کارگردانی سیلوستر استالونه است، در سه قسمت و به ترتیب در سالهای 2010، 2012 و 2014 منتشر شدند. برخی از لوکیشن های قسمت های دوم و سوم فیلم، در لغارستان فیلمبرداری شده اند و قرار است بخش هایی از لوکیشن قسمت چهارم فیلم نیز در بلغارستان فیلمبرداری شود. تعدادی از بهترین و مشهورترین بازیگران فیلم‌های اکشن که در نقش آفرینی آنها را در بسیاری از فیلم های اکشن دیده ایم از جمله آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس، جت لی، جیسون استاتهام و سیلوستر استالونه مجموعه (The Expendables) بازی کرده اند.

BulgariaHitman

فیلم هیتمن (Hitman)

فیلم هیتمن یکی از فیلم های مشهور ژانر اکشن است که در سال 2007 اکران شد و کارگردان آن خاویر گنس است. فیلم هیتمن، از روی بازی رایانه ای آن ساخته شد. صحنه‌هایی از فیلم از جمله تعقیب و گریز با ماشین، در صوفیه پایتخت بلغارستان ضبط شده است. نکته حالب این فیلم این است که در هنگام فیلمبرداری در خیابان های صوفیه (پایتخت بلغارستان)، ازدحام طرفداران و علاقه مندان به عوامل بازیگران این فیلم، باعث شد تا بلوارهای صوفیه مسدود شوند! در این فیلم بازیگرانی چون تیموتی اولیفانت، دوگری اسکات، اولگا کوریلنکو و رابرت نپر ایفای نقش کرده‌اند.

کونان بربر (Conan the Barbarian)

فیلم کونان بربر، فیلمی خاص و دیدنی است که در سال 2011 اکران شد. نقش اصلی فیلم را بازیگر معروف هالیوودی و محبوب سریال گیم آف ترونز، جیسون موموا ایفا می کند. این در شهر صوفیه بلغارستان و مناطق اطرافش فیلمبرداری شده و اگر با دقت به جزئیات فیلم نگاه کنید، می توانید جاذبه های شهر را ببینید.

فیلم سرباز جهانی: احیا

سرباز جهانی، یک دیگر از فیلم های مشهور هالیوودی است در سبک اکشن است که در سال 2009 اکران شد و قسمت هایی از آن در صوفیه و اطراف آن فیلمبرداری شده است. داستان فیلم در مورد ارتشی از تروریست‌هایی است که تغییر ژنتیکی یافته‌اند. از بازیگران معروف این فیلم می‌توان ژان کلود ون دم، دولف لاندگرن و آندری آرلوفسکی را نام برد و در کنار آنها چند بازیگر بلغارستانی هم به ایفای نقش پرداخته اند.


منبع: The Culture Trip


در پایان با نظرات ارزشمند خود در رابطه با این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و مفیدتر یاری نمایید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS