10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در بهار

10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در بهار

10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در بهار

10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در بهار، چیزی است که در همان نگاه اول ما را ترغیب می‌کند تا در فصل نوشدن و شکفتن طبیعت، یک سفر کوتاه اما جذاب به اطراف تهران داشته باشیم. بهار از آن فصل‌هایی است که طبیعت در آن به معنای واقعی شکفته می‌شود. در فصل بهار به هر منطقه از ایران که سفر کنید، حتما از دیدن مناطق جذابش لذت خواهید برد. با ما در آژانش مسافرتی امرداد همراه باشید تا با 10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در بهار، شما را به تماشای مناطق جذاب و دیدنی ایران ببریم. پس با ما همراه باشید.

لیستی از پیشنهادهای جذاب برای سفرهای یک روزه در بهار

  1. سفر یک روزه آبشار درازکش

آبشار درازکش در روستایی هم نام با خودش قرار گرفته‌است. پوشش گیاهی این منطقه دارای درختان پهن برگی همچون بلوط، راش و افراست که بسان تابلویی رنگ آمیزی شده در این منطقه وجود دارند. پس از 10 دقیقه پیاده‌روی در منطقه، صدای آب و آبشار دازکش را خواهید شنید که به استقبال شما در این طبیعت چشم‌نواز آمده‌اند.

آبشار دراز کش یکی از هفت آبشاری است که در این منطقه وجود دارد. مسیر پیاده‌روی شما بسیار بکر ، خلوت و دنج است و تنها موسیقی که در اینجا می‌شنوید صدای پرندگان و آبشار روح نواز درازکش است. تماشای این منطقه جذاب در بهار بسیار دیدنی است. تور یک روزه آبشار درازکش، یکی از آن سفرهای یک روزه بهار است که خستگی را از تن شما به در می‌کند.

  1. سفر یک روزه آبشار خور

آبشار خور، آبشاری زیبا و با شکوه است که تمامی طبیعت‌گردان و عاشقان طبیعت نام آن را شنیده و یا به آن منطقه سفر کرده‌اند. اگر شما هم اهل طبیعت‌گردی باشید، حتما در یک سفر یک روزه به این منطقه به تماشای آبشار رفته‌اید. آبشار خور از آن دسته آبشارهاست که در چهار فصل سال زیباست. این آبشار، ارتفاعی برابر با 60 متر دارد و در میان کوه‌های سربه فلک کشیده و طبیعت بی‌نظیر منطقه بسان خورشید می‌درخشد. در فصل بهار، فصل نو شدن، این منطقه چشم اندازی بسیار روح نواز دارد. اگر شما هم یکی از همراهان پایتخت نشین ما هستید، سفر یک روزه به آبشار خور می‌تواند یک سفر مناسب برای فصل بهار شما باشد پس با ما همراه شوید و از تماشای دیدنی‌های این منطقه سرمست شوید.

  1. آبشار بولا

آبشار بولا یا اوبن به ارتفاع 1750 متر در نزدیکی پارک ملی کیاسر و پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه قرار دارد. این آبشار عریض با پوششی خزه‌ای در منطقه‌ای با آب و هوایی سرد و مرطوب قرار گرفته‌است. حجم آب آن بسیار بالا بوده و منبع تأمینش آبشارهای بالادست منطقه است. این سفر یک روزه در ابتدا باشیب تند جنگل نوردی آغاز می‌شود. اما آنچنان مناظر پیرامون این منطقه زیباست که شما غرق تماشای محیط اطرافتان می‌شوید و اصلا متوجه سختی ابتدایی مسیر نخواهید شد. بهترین زمان بازدید از سفر یک روزه آبشار بولا بهار است که درختان سربه فلک کشیده آن همچون راش، ممرز، بلند مازو، توسکا، گلابی، گیلاس وحشی و آلوچه تماما جوانه زده و شاداب هستند.

  1. دشت شقایق لار

دوست دارید دامنه جنوبی دماوند را در فصل بهار از نزدیک تماشا کنید و غرق لذت شوید؟ می‌دانید نام این دشت سرسبز که با شقایق‌های قرمز رنگ پوشیده شده چیست؟  به این دشت پهناور دشت لار می‌گویند و در سال 1354 به عنوان پارک ملی به ثبت رسید و در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. پارک ملی لار یا دشت لار توسط کوه‌های متعددی که مشهورترین آنها کوه دماوند است، احاطه شده‌است. علاوه بر کوه‌ها که پیرامون دشت لار را فراگرفته، رودخانه‌های متعددی هم در این منطقه وجود دارد که مشهورترین آن‌ها رودخانه لار است که سدی هم‌نام با خودش بر روی آن ساخته شده‌است. در این پارک، 400 گونه گیاهی و 159 گونه حیوانی وجود دارد.

  1. آبشار کلیره و روستای بتلیم

سفر یک روزه به آبشار کلیره و روستای بتلیم از آن سفرهای جذاب و نیمه سنگین یک روزه فصل بهار است که ارزش راه پیمایی و تماشای درختان متنوع پیرامونش همچون کلهو، ممرز، انجیلی، راش، سرخدار (سور)، ملج، گردو، توسکا (تسکا)، جل و…  گل‌های زیبا و رنگارنگ منطقه را دارد. در این سفر یک روزه شما پس از  45 دقیقه جنگل نوردی در منطقه بتلیم و سرمست شدن از بوی عطر گل‌ها و طبیعت آن به تدریج صدای آبشار روح نواز و 10 متری آبشار کلیره را می‌شنوید که پیرامونش را تماما خزه‌های سبزرنگ و زیبا فراگرفته است.

  1. دریاچه ارواح

اگر اهل سفرهای طبیعت گردی به مناطق بکر و مرموز ایران هستید بهتر است به سومین مکان عجیب ایران سر بزنید. دریاچه ارواح که به دریاچه ممرز نیز شهرت دارد، یکی از مناطق فوق العاده بکر ایران در نزدیکی نوشهر است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. قدمت این دریاچه به «کرتاسه میانی» تا «کواترنری» بر می‌گردد. این دریاچه همچون نامش از مرموزترین و در عین حال زیباترین مناطقی است که در طول عمر خود می‌توانید از نزدیک تماشا کنید. ظاهر این دریاچه با دریاچه‌هایی که تا به حال از نزدیک دیده‌اید، متفاوت است. در این دریاچه شما در نگاه اول احساس می‌کنید، گیاهان برعکس رشد کرده‌اند و ریشه‌هایشان به سمت بیرون دریاچه رشد می‌کنند. یکی از بهترین زمان‌های بازدید از این منطقه در قالب یک سفر یک روزه فصل بهار است.

  1. کندلوس

روستای کندلوس هویتی به درازای تاریخ و اولین سکونتگاه‌های آدمی دارد. براساس اسناد و مدارکی که از این منطقه پیدا شده قدمت روستای کندلوس به سه دوره پیش از میلاد مسیح، ایران قبل از اسلام و پس از آن بر می‌گردد. این ییلاق زیبا در فاصله بسیار اندکی از تهران قرار گرفته و در زمان ناصرالدین شاه به روستای میخ ساز شهرت داشته است. در این منطقه خوش آب و هوا شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از محیط پیرامونتان، به سراغ موزه مردم‌شناسی، موزه گیاهان دارویی، آبشار کندلوس این منطقه بروید. کندلوس از آن مناطق جذاب و مناسب برای سفر یک روزه در فصل بهار است که رفتن به آن را به شدت به شما توصیه می‌کنیم.

  1. ییلاق فیلبند

دوست دارید یک تجربه متفاوت در یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین ییلاق های استان مازندران داشته باشید؟ ییلاق فیلبند یکی از آن مناطق زیبا و روح نواز و در عین حال هیجان انگیز ایران است که با وجود اقیانوس ابر در آن یک منطقه ایده آل برای سفرهای یک روزه در فصل بهار است. نام این ییلاق از نام روستا برگرفته شده و به آن بام شرقی مازندران نیز می گویند.پوشش گیاهی این منطقه به صورت درختان تکی، مراتع وسیع و چشمه های کوچک و بزرگ است  که مشهورترین آن ها چشمه لار است. اگر خوش شانس باشید و آب و هوا نیز مساعد باشد، می‌توانید پدیده اقیانوس ابر را در این منطقه تماشا کنید.

  1. نورچشمه تا غار آبی دیورش

پس از گذر از روستای دیورش با قدمت 5 هزار ساله، در نزدیکی شهرستان رودبار وارد منطقه‌ای جنگل در نورچشمه می‌شوید و مسیر را ادامه می‌دهید تا به ییلاق لارنه با طبیعت بسیار زیبایش می‌رسید. پس از گذراندن اندکی از مسیر در میان جنگل شما شاهد غاری آبی و پر آب می‌شوید که به آن غار دیورش می‌گویند.

غار دیورش قدمتی 3500 ساله دارد در این منطقه سه غار وجود دارد که یکی از آن‌ها غار اصلی است. غار اصلی، پرآب، سرد و آرام است و در اعماق زمین قرار دارد. در کنار غار دیورش حفره‌ای وجود دارد که محل زندگی خفاش‌هاست. مسیر رسیدن به غارهای دیورش کمی سخت و شیب‌دار است اما مطمئن باشید، ارزش تحمل سختی مسیر را دارد.

  • سفر یک روزه دریاچه یسان

نظرتان در مورد سفر یک روزه به یک دریاچه کاملا طبیعی با چشم اندازی بی‌نظیر از درختان متنوع و تماشای آسمانی گسترده در برابر چشمانتان چیست؟ دریاچه یسان یک طبیعت باشکوه و بی‌نظیر است که علاوه بر زیبایی طبیعت بی‌مثالش، سکوت و آرامش فوق العاده‌ای دارد که طبیعت‌گردان را بیش از هرچیز به این منطقه می‌کشاند. آب دریاچه یسان از کوه‌های اطراف تامین می‌شود. دریاچه یسان را با نام استخر ویستان نیز گردشگران و طبیعت‌گردان به خوبی می‌شناسند. این منطقه یکی از جاذبه‌های طبیعی و منطقه خورگام است که در بهار و تابستان مورد توجه دوستداران طبیعت و سفرهای یک روزه در سراسر ایران قرار می‌گیرد.

برچسب ها: گردشگری

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS