حقایقی از باتومی گرجستان

حقایقی از باتومی گرجستان

حقایقی از باتومی گرجستان

باتومی، شهری زیبا و توریستی در کرانه دریای سیاه در کشور گرجستان است و به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور شناخته می شود. نزدیکی کشور گرجستان به ایران باعث شده تا با توجه به جاذبه های گردشگری آن به مقصدی محبوب بین ایرانیان تبدیل شده و بسیاری از گردشگران ایرانی، گرجستان را برای تور خارجی خود انتخاب کنند. باتومی یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور گرجستان بوده و به نوعی پایتخت تابستانی این کشور هم محسوب می شود. در این وبلاگ قصد داریم تا حقایق جالبی را از باتومی گرجستان معرفی کنیم، همراه ما باشید.


1) باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است.

2) شهر باتومی پایتخت گردشگری و مهم‌ترین بندر کشور گرجستان محسوب می شود و مرکز تجارت و سرمایه‌گذاری کشور زیبای گرجستان است.

3) باتومی از یک‌ طرف به دریای سیاه و از سمت دیگر به کوه های عظیم قفقاز می رسد و به همین خاطر در بیشتر روزهای سال آب و هوایی معتدل و مطلوب دارد.

4) زبان مردم شهر زیبای باتومی، گرجی بوده و ارز رایج آن‌هم لاری است. جمعیت شهر باتومی، بر اساس آخرین سرشماری ای که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، جمعیت شهر باتومی برابر با ۱۲۵,۸۰۰ نفر اعلام شده است.

5) برای سفر به باتومی (تور باتومی) بهترین زمان سفر، از اواسط فصل بهار تا اوایل پاییز است.

6) نکته قابل توجه در باتومی این است که پیروان ادیان و مذاهب مختلف، مثل مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و ارمنی ها با آرامش و صلح کامل در کنار هم زندگی می کنند.

7) ساحل شهر باتومی، یکی از بهترین سواحل گرجستان در فصل تابستان بوده که گردشگران زیادی در فصل تابستان برای استفاده از سواحل زیبای آن به باتومی سفر می کنند.

8) شهر باتومی تنوع هتلی زیادی دارد و هتل‌های لوکس و گران‌قیمت به وفور در این شهر یافت می شوند و ازجمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های این شهر می‌توان به رادیسون بلو، شرایتون واینتوریست اشاره کرد.

9) یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر باتومی، باغ گیاه‌شناسی باتومی بوده که این باغ یکی از پربازدید ترین اماکن باتومی محسوب می شود و هزاران گونه مختلف گیاه در این باغ قرار دارند.

10) یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادماندنی ترین تفریحات در شهر بندری باتومی، قدم زدن در ساحل زیبای این شهر است. تماشای دریای بی کران سیاه و لذت بردن از امواج زیبای این دریا تجربه ای فراموش‌نشدنی و جذاب در سفر به باتومی است. لذت خوردن یک قهوه در کافه‌های ساحلی را از دست ندهید.

11) یکی از مهمترین خصلت های مردم گرجستان، خون گرمی و مهمان‌نوازی آنهاست، در صورت بروز مشکلی در سفر به باتومی به‌راحتی می‌توانید به مردم شهر اطمینان کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

12) بافت خانه بسیاری از محله‌های قدیمی باتومی، متعلق به قرن نوزدهم است، بازدید از محله‌های قدیمی باتومی را در سفر به این شهر و یا با تور باتومی فراموش نکنید.

Khachapuri

13) یکی دیگر از لذتبخش ترین قسمت های سفر به باتومی، لذت چشیدن طعم غذاهای لذیذ گرجی است. خاچاپوری غذای محبوب گرجی ها بوده که در بسیاری از رستوران‌های باتومی سرو می‌شود، خاچاپوری انواع مختلفی دارد که ازجمله آن می‌توان به ایمرولی (نان گرد پرشده از ماست، تخم‌مرغ، پنیر و کره)، مگرولی، آچارولی، اسوری و آچما اشاره کرد. مواد اولیه خاچاپوری یکسان و روش سرو و پخت آن متفاوت است.

برای اطلاع از شرایط و قیمت سفر به باتومی، روی لینک تور باتومی کلیک کنید.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS