جاذبه های سریلانکا

جاذبه های سریلانکا

جاذبه های سریلانکا

کشور سریلانکا با توجه به درگیری ها و جنگ اخیر و همینطور فشارهای اقتصادی بین المللی و همینطور تهاجم از سوی کشور همسایه اش، هندوستان، توانسته بحران هایی را که با آن مواجه است را به خوبی مدیریت کند. سریلانکا همینطور دارای سواحل زیبا با شن های طلایی و منحصر بفرد است که در آن جمعیت های مختلفی نظیز سینهالی، تامیلی و مسلمانان محلی سکونت دارند و آماده پذیرایی از شما هستند. سراسر این جزیره زیبا از جاذبه های گردشگری و تفریحی فرا گرفته. در این قسمت شما را با تعدادی از جذابیت های خاص و منحصربفرد سریلانکا آشنا می‌کنی

برای تهیه و اطلاع از جرئیات تور سریلانکا بر روی لینک زیر کلیک کنید
تور سریلانکا


 

شهر باستانی سیگیریا

خرابه های شهر باستانی سیگیریا از جاذبه های توریستی محبوب گردشگران است که در شمال مرکزی این کشور قرار دارد. از دیدنی های اصلی این شهر باستانی قلعه آن می باشد که از مجموعه چند باغ و کاخ های متفاوت تشکیل شده که همگی در قرن پنجم میلادی بنا و ساخته شده اند. شهر باستانی سیگیریا در سال 1982 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

معبد توث رلیک

در معبد قرن شانزدهمی سری دالادا مالیگاوا، معبدی به نام توث یا دندان متعلق به بودای مقدس وجود دارد که هر شش سال یکبار، به نمایش در می آید و از آثار تاریخی برجسته سریلانکا محسوب می گردد. در درگیری و حمله سال 1998 به معبد، خسارت سنگینی به گنبد هشت ضلعی آن وارد شد، ولی در نهایت تعمیر و مورد استفاده قرار گرفت. این معبد در جعبه ای به نام چدی قرار دارد که از طلا ساخته شده. معبد توث نیز جزو آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

 شهر مقدس آنیوراداپورا

از جاذبه های دیدنی دیگر سریلانکا، شهر مقدس آنیوراداپورا است که این اثر هم جزو آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. این شهر بخاطر خرابه های حفاظت شده و آثار باقی مانده از دوران باستان، شهری معروف و شناخته شده می باشد. شهر در استان شمال مرکزی سریلانکا واقع شده است و تقریبا دویست کیلومتر تا شمال کلمبو فاصله دارد. این شهر توسط رود اویا مالواتیو، در بر گرفته شده است.

 شهر ساحلی هیکادوآ

یکی دیگر از جاذبه هایی که در سفر به سریلانکا حتما باید از آن دیدن کنید، هیکادوآ است که در ساحل جنوبی سریلانکا واقع شده و شهری ساحلی تفریحی می باشد. هیکادوآ تقریبا در بیست کیلومتری شمال شهر گاله و تقریبا یکصد کیلومتر دورتر از شهر کلمبو قرار دارد. ساحل هیکادوآ یکی از اولین سواحل کشف شده در سریلانکا است که در سال 1960 به وسیله توریست ها کشف شد. این شهر در اطراف جاده اصلی که کلمبو را به گاله وصل می کند، قرار گرفته است.

جنگل حفاظت شده سینهاراجا

جنگل حفاظت شده سینهاراجا، آخرین جنگل بارانی استوایی سریلانکا می باشد که در منطقه مرطوب نزدیک مناطق جنوب شرقی جزیره قرار دارد. این جنگل نیز در سال 1988 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو وارد شد. جنگل سینهاراجا محل قرار گرفتن بیش از نیمی از گونه های درختی و پنجاه درصد از حیات وحش سریلانکا می باشد.

 معبد غار دامبولا

معبد ساخته شده در غار دامبولا، تاثیر گذارترین معبد از نمونه معابد ساخته شده در غار سریلانکا می باشد. معبد دامبولا در شهر دامبولا، یکصد و پنجاه کیلومتری شرق کلمبو و در دشت های شمالی، قرار دارد. این معبد ساخته شده در غار از بهترین معبد های حفظ شده و عظیم ترین مجموعه معبد غاری در آسیا است.

شهر قدیمی گاله

شهر قدیمی گاله در قرن شانزدهم میلادی به وسیله دریانوردان پرتغالی که طوفان آنها را به آنجا کشاند، تاسیس گردید و بعدها در سال 1640 با تاسیس کمپانی هند شرقی توسط هلند، به دست هلندی ها افتاد. بریتانیا در قرن هجدهم وارد سریلانکا شد و شهری که هلندی ها استحکاماتی در آن ساخته بودند را تصرف کرد. امروزه دژ گاله هنوز هم مکان جذابی برای بازدیدکنندگان می باشد.

 خانه ترانزیت فیل اودا والاوو

خانه ترانزیت فیل اودا والاوو که صاحب آن دپارتمان حفاظت از حیات وحش سریلانکا است، در سال 1995 به عنوان بخشی از پارک ملی اودا والاوو با انگیزه اولیه اسکان مجدد بچه فیل های بدون پدر و مادر و در نهایت آزاد کردن و برگرداندن آنها به دنیای وحش، افتتاح شد. خانه ترانزیت در حدود یکصد و هفتاد کیلومتری جنوب شرق کلمبو واقع شده است.

شهر باستانی پولوناروآ

از دیگر جاذبه های دیدنی سریلانکا شهر باستانی پولوناروآ می باشد که در شمال سریلانکا قرار دارد و دومین شهر قدیمی این جزیره محسوب می شود. پولوناروآ در اواخر قرن دهم وقتی پایتخت قبلی بعد از یک حمله وحشیانه از بین رفت، به پایتخت سریلانکا تبدیل شد. نزدیکی پولوناروآ به ساحل شرقی هم یکی از دلایل مهم در پیشرفت این شهر بوده.

ارتفاعات مرکزی سریلانکا

ارتفاعات مرکزی سریلانکا از جاذبه های گردشگری جذاب و بی نظیر این کشور و از آخرین موارد اضافه شده به فهرست آثار برگزیده میراث جهانی یونسکو است. ارتفاعات مرکزی سریلانکا به ترتیب پارک ملی هورتون پلینز، منطقه حفاظت شده  Peak Widerness و جنگل حفاظت شده Knuckles را شامل میشود

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS