جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی‌های تفریحی کروز در سواحل مدیترانه به حساب می آید. این شهر بندری آفتاب، ساحل و تعطیلات هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد داشت. مراکز خرید کوش آداسی با قیمت‌های بسیار مناسب و سرگرمی‌های مهیج، شهرت زیادی دارد. هتل‌های کوش آداسی در سراسر ساحل این شهر پراکنده هستند و سواحل آن در فصول اوج سفر مملو از گردشگران است ولی کوش آداسی تنها یک شهر ساحلی نیست و جاذبه های گردشگری آن تنوع زیادی دارند. برای برنامه ‌ریزی سفر به این مقصد، شما می‌توانید علاوه‌ بر مطالعه این مقاله، در انتخاب تور کوش آداسی هم از امرداد تور کمک بگیرید.



جزیره کبوتر (Guvercin Ada)

جزیره‌ی کبوتر یکی از جذاب ترین مکان‌ها جهت  پیاده‌ روی کنار ساحل می باشد و همینطور در آن کافه‌های سنتی و یا مدرن دوست‌داشتنی زیادی هم وجود دارد. در نزدیکی کوش‌آدسی، گذرگاهی ۳۵۰ متری مسافرین و گردشگران را به جزیره‌ی جذاب کبوتر هدایت می کند که در آن بقایای باز مانده یک قلعه‌ی بیزانسی مربوط  به قرن ۱۳ میلادی روی صخره‌های سنگی موجود است که بعدها به اقامتگاه دزدان دریایی تبدیل شد. دیوار و برج و باروهای این بنا  از جذاب ترین مناظر کوش آداسی محسوب می شوند و تقریبا اطراف جزیره را فرا گرفته اند. این دیوار ها در سالهای بعد، در حدود قرن ۱۹ به این قلعه اضافه شده. جزیره‌ی کبوتر یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌ روی کنار ساحل می باشد و در آن کافه‌های دوست‌داشتنی زیادی هم وجود دارد. در اینجا می‌توانید غروبی زیبا و دل نشین را تجربه کنید. 

منطقه بندرگاه کوش آداسی

 اکثر جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی در منطقه‌ی بندرگاه واقع شده‌اند.بندرگاه در سال ۱۶۱۸ توسط ازوک محمود پاشا ساخته شد. ظاهر آن در سال ۱۹۶۰ بازسازی شد و از سال ۱۹۶۷ به عنوان هتل کلاب کاروانسر مشغول به فعالیت است.در سمت جنوب غربی، هنوز خانه‌های قدیمی نیمه چوبی مربوط به  قرن ۱۹ قابل رویت هستند که به سبک سنتی این منطقه ساخته شده اند. دیوارهای دروازه‌ی جنوبی شهر قدیمی هنوز هم به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. بازار هم دقیقا از مقابل بندرگاه شروع می‌شود که در آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های ترکیه و صنایع دستی و هنری آن را تهیه نمایید. 

ساحل بانوان (Kadinlar Denizi)

ساحل بانوان در دو کیلومتری شهر واقع شده و پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش آداسی است. در این ساحل ورزش‌های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد به علاوه اگر گرسنه هم شدید، می‌توانید در کافه‌های متعدد این ساحل غذا میل کنید. این ساحل در تابستان‌ها پر از افراد محلی و همچنین گردشگران می شود. در روزهای غیرتعطیل هفته جمعیت کمتری در این ساحل دیده می‌شود اما نمی توانید انتظار داشته باشید که با ساحلی خالی و بدون گردشگر رو به رو شوید.

Priene

این بندر تاریخی بین سال‌های ۳۰۰ الی ۴۵ قبل از میلاد در دوران اوج خود قرار داشت و در حال حاضر توسط مناظر بسیار زیبای کوهستانی احاطه شده و منظره‌ای بسیار خوش‌عکس می باشد. این بندر تاریخی بین سال‌های ۳۰۰ الی ۴۵ قبل از میلاد مسیح روزهای اوج خود را سپری می کرد، زمانی که لنگرگاه‌های آن مملو از تجار و معاملات تجاری بود. مسدود شدن رودخانه‌ی Meander با لجن و گل و لای، از دلیل های اصلی ویرانی این شهر محسوب می شود. تقریبا در قرن دوم میلادی بود که Priene متروکه و خالی از سکنه شد. مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه معبد آتنا می باشد که معماری آن به سبک کلاسیک یونان باستان طراحی شده . قابل توجه است که مجموعه تئاتر ۶۵۰۰ نفری در این بند به‌خوبی حفظ شده. Priene یک روز فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهد می زند، مخصوصا اگر در کنار آن از میلتوس (Miletus) هم بازدید نمایید. 

میلتوس 

قدمت این منطقه به دوران یونان باستان باز می گردد اما بعدها توسط رومی‌ها به طور کلی مورد بازسازی قرار گرفت. میلتوس مثل Priene یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست بود و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن چهارده در آن ادامه یافت. این بدان معنی است که ویرانه‌های این شهر متعلق به دوراه‌های زمانی مختلفی می باشد. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت پانزده هزار نفر و چشم‌اندازها و منظره های فوق‌العاده زیبایی از مناطق مرتفع  وجود دارد که نباید آنها را از دست بدهید. قدمت این منطقه به دوران یونان باستان باز می گردد اما بعدها توسط رومی‌ها به طور کلی از ابتدا مورد بازسازی قرار گرفت. در قسمت بالای تئاتر، چند دیوار قلعه‌ی بیزانسی قرار گرفته و در سمت شرقی آن، بقایای معبد آپولو را می‌توان ملاحظه کرد. حمام‌های Faustina که به‌خوبی حفظ شده و باقی مانده اند، در جنوب تئاتر قرار دارد. از دیگر اماکن تاریخی موجوود در این شهر می‌توان به کاروانسرای سلجوقی و دیگر ویرانه‌های شهر باستانی یونانی-رومی اشاره نمود. در میلتوس همچنین موزه‌ی بسیار خوبی از تاریخ میلتوس و Priene وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آن، بصورت کامل با تاریخ و هر آنچه بر این منطقه گذشته، آشنا شوید.

دیدایما (Didyma)

معبد دیدایما، دومین معبد بزرگ جهان باستان، در این منطقه واقع شده. این معبد بزرگترین مرکز مذهبی در دوران هلنیست بشمار می رفت در اینجا هنوز هم ستون‌های بلند معبد آپولو (که زمانی تعداد آن‌ها یکصد و بیست و دو عدد می رسید)، قامت برافراشته‌ اند و می‌توان آن را یکی از زیباترین نمونه‌های معابد یونانی در ترکیه به حساب آورد که به‌خوبی حفظ شده است.

روستای کیرازلی (Kirazli)

روستای حیرت انگیز کیرازلی توسط باغ های میوه و زمین‌های پوشیده از درختان انگور احاطه شده. اینجا محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک عصر آرام در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌هایی است که خانه‌های سنتی و روستایی سفید رنگ دارد و می‌توانید زندگی روستایی پر از آرامش و زیبایی را در ترکیه را برای ساعت هایی هم که شده، تجربه کنید. در روستای کیرازلی چند کافه و رستوران بسیار دل نشین وجود دارد که می‌توانید چند ساعتی را به دور از هیاهوی شهر، در آنجا بگذرانید.

شبه جزیره دیلک (Dilek)

در این شبه جزیره، ساحل های زیادی برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد. شبه جزیره‌ی دیلک پر از مناظر باشکوه کوهستانی و چشم‌اندازهای ساحلی بی نظیر است. این شبه جزیره، یک پارک ملی جذاب است که در ۲۶ کیلومتری کوش آداسی واقع شده و می‌تواند یک روز پر آرامش جذابیت را برایتان رقم بزند. غار زئوس (Zeus Magarasi) از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می آید که فرصت مناسبی را برای پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و زیبای این پارک فراهم می‌کند. اینجا همان جایی است که گردشگران عاشق طبیعت باید بروند تا از مناظر طبیعی بکر و شگفت‌انگیزش نهایت استفاده و لذت را برده و از شهر و شلوغی هایش حتی شده برای مدتی کوتاه دور بمانند.

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS